۱۴۰۵ تیر ۲, سه‌شنبه

«سرمستان بی‌پیمانه» تقدیم به یاران اشرف‌نشان، ایستادگان جبهه‌ٔ مقاومت در نبرد کهکشان ۳۰ خرداد با توطئه‌ٔ ارتجاع و استعمار

 

عجب جان‌برکفان عاشق و دیوانه‌‌ای هستیم

عجب بیهوش سرمستان بی‌پیمانه‌ای هستیم

درین دنیای عاقل‌های خوش باخویش پرواکیش

چه عاشق‌های میدان‌های جانبازانه‌ای هستیم

به گرد این جهانی که سراسر کاخ شد یا کوخ

عجب دربه‌درانِ اردوی بی‌کاشانه‌‌ای هستیم

تماشا کن که برج و قصر و ویلا ملک خصم ماست

و ما آباد از شور شرف ویرانه‌‌ای هستیم

گمانم نسل ما ساقی هر میخانه‌ای بودند!

که ما عشاق آبدارچی آبدارخانه‌‌ای هستیم؟

چنان ما توأمان مجنون و فرزانه، ندیده کس

نمی‌دانند شاگرد چه مکتب‌خانه‌‌ای هستیم

به تهمت گرچه می‌گویند «کورکورانه می‌جنگید

ولیکن فاتح رزم خردمندانه‌ای هستیم

مروت‌هایمان ورد زبان اهل وجدان است

و خود درگیر جنگ ناجوانمردانه‌ای هستیم

به فرهنگ کنون ارتباطات جهان نو

بگو ما هشتگ #عشق_ظفرمندانه‌‌ای هستیم

همان #گردان_رزم‌آور سرودخوانان زندان‌ها

یگانه با خدا وز خویشتن بیگانه‌ای هستیم

بگو تا هست تیغ و دار دنیای عدالت‌کش

خوشا مایی که خواهان عدالت‌خانه‌ای هستیم

م. شوق

#ادبیات

سازمان مجاهدین خلق ایران

۱۴۰۵ تیر ۱, دوشنبه

لئوناردو پانتا (@LeonardoPanetta)یک روزنامه‌نگار و خبرنگار ایتالیایی است که به‌عنوان خبرنگار بروکسل برای شبکه ایتالیایی TGCOM24 / Mediaset فعالیت می‌کند و درباره سیاست اروپا، اتحادیه اروپا و مسائل بین‌المللی گزارش می‌دهد.

 

لئوناردو پانتا (@LeonardoPanetta)یک روزنامه‌نگار و خبرنگار ایتالیایی است که به‌عنوان خبرنگار بروکسل برای شبکه ایتالیایی TGCOM24 / Mediaset فعالیت می‌کند و درباره سیاست اروپا، اتحادیه اروپا و مسائل بین‌المللی گزارش می‌دهد.

«مخالفان رژیم ایران دیگر حتی در اروپا هم اجازه اعتراض ندارند. در پاریس، دادگاه اداری در عمل یک تظاهرات بزرگ را که قرار بود امروز برگزار شود ممنوع کرده است؛ زیرا به گفته مقامات، "با توجه به شرایط ملی و بین‌المللیِ به‌شدت متشنج و خطر جدی وقوع درگیری میان فعالان دارای دیدگاه‌های متضاد، احتمال بروز اخلال‌های شدید در نظم عمومی وجود دارد."

و به این ترتیب، در غربِ «آزاد»، مخالفان حکومت دینی و تئوکراتیک مانند مجرمان متفرق می‌شوند؛ با یورش پلیس و استفاده از اسپری فلفل. ۲۰ نفر نیز بدون هیچ توجیهی بازداشت شده‌اند؛ افرادی که دیگر چندان جوان نیستند، اما با این حال تصمیم گرفتند به خیابان بیایند.

در برابر تهران سر تعظیم فرود آورید. آیت‌الله‌ها از این وضعیت حسابی می‌خندند

Sara Sutuderam deltog i Irandemonstrationen i Paris. Foto: Caroline Pouron/Sveriges Radio

DEMONTRATION
Sara reste från Sverige till Paris för att demonstrera: ”Krig löser inget”
Publicerad 20 juni · kl 18:27 · 1:43 min
I Paris samlas personer från hela Europa för att demonstrera mot regimen i Iran. Trots att franska myndigheter har dragit tillbaka tillståndet, genomförs demonstrationen ändå.
”Man skanderade slagord mot regimen i Teheran. Många bar med sig bilder av anhöriga som suttit fängslade eller avrättats, ” säger Ekots medarbetare Caroline Pouron på plats.
Många svenskar har rest från Sverige för att vara med. ”Vi är emot krig, fred och frid är vi ute efter, ” säger Sara Sutuderam.

۱۴۰۵ خرداد ۲۸, پنجشنبه

#ارسالی شما گزارش زیر را خانم هموطنی از #ایران در تماس تلفنی با یکی از دوستانش گفته و خواسته است که پیامش به #مجاهدین داده شود. در مدت کمی که در زندان بودم یک چیز عجیب دیدم.

 

زندان پر از نفرات رجوی بود. همشون هم جوان و نسل Z بودند و به‌شکل عجیبی روحیه‌های بالایی داشتند، هر روز ورزش صبحگاهی داشتند و ترانه و آواز به‌شکل فردی و یا جمعی می خواندند و خیلی از آنها هم که زیر حکم اعدام بودند، اما اصلاً ذره‌ای ترس و یا نگرانی در وجودشان نبود.

روحیه عجیبی داشتند. من متعجب و شوکه بودم که اینها کی و چگونه به این شکل آموزش دیده‌اند. من قبلاً هم چند نوبت زندان بودم و چندین نفر از نفرات رجوی را در زندان دیده بودم ولی این‌بار با پدیده‌های عجیب روبرو شدم، با نفرات جوان و بسیار با روحیه‌ای روبرو شدم که نه ‌تنها از مرگ نمی‌ترسیدند، بلکه انگار ‌به‌استقبالش می رفتند.

خیلی شجاع، نترس و با روحیه بودند. خانم (...؟) بهم گفت که حتماً این خبر را به مجاهدین برسان که در جریان باشند.

https://t.me/osyangaraan https://t.me/osyangaraan2

به سوی پاریس؛ ۱۱۰ روز خروش و عزم ملی برای تحقق ایرانی آزاد و دموکراتیک

هموطنان گرامی و یاران راه آزادی،

امروز که این پیام را می‌نویسم، قلب‌های ما در کنار قهرمانانی است که ۱۱۰ روز است در برلین، با تحصن و ایستادگیِ شبانه‌روزی، لرزه بر اندام رژیم سرکوبگر افکنده‌اند. این پایداریِ بی‌وقفه، جرقه‌ای بود که اکنون به آتشی بزرگ در آستانه تظاهرات ۲۰ ژوئن در پاریس تبدیل شده است.

ما در تاریخ ۲۰ ژوئن در «میدان ووبان» پاریس گرد هم می‌آییم تا نه تنها صدای زندانیان سیاسی و قربانیان اعدام باشیم، بلکه برای آینده‌ای روشن و عاری از هرگونه دیکتاتوری (چه استبداد دینی و چه دیکتاتوری موروثی) صف‌آرایی کنیم.

پیام روشن ما به جهانیان و به مردم ایران این است:

ما خواهان برقراری یک جمهوری دموکراتیک مبتنی بر رای آزاد مردم، جدایی دین از دولت و رعایت حقوق بشر هستیم. ما «نه» قاطع خود را به گذشته تاریک (دیکتاتوری شاه) و حالِ سیاه (دیکتاتوری ولایت‌فقیه) اعلام کرده‌ایم و با تکیه بر برنامه ۱۰ ماده‌ای برای آینده ایران، به پیش می‌رویم.

از همه ایرانیان آزاده در سراسر اروپا دعوت می‌کنم تا در این گردهمایی بزرگ شرکت کنند. حضور شما، قدرت ماست و همبستگی ما، کابوس دشمنان آزادی.

به امید دیدار شما در پاریس!

زنده باد آزادی، زنده باد مردم ایران.

#ایران_آزاد #تظاهرات_بزرگ #پاریس #نه_به_اعدام #نه_شاه_نه_شیخ #جمهوری_دموکراتیک #مقاومت_ایران

 


چرا بقایای شاه و شیخ خواهان تداوم جنگ هستند؟ چرا جنگ شاه و شیخ را به هم پیوند می دهد؟

 

تحولات اخیر و اعلام توافق میان آمریکا و رژیم ایران بار دیگر یکی از مهم‌ترین شکاف‌های سیاسی در میان مخالفان و موافقان وضعیت موجود را آشکار کرده است. در حالی که بخش بزرگی از مردم ایران از هر راه‌حلی که بتواند خطر جنگ، ناامنی و ویرانی بیشتر را از کشور دور کند استقبال می‌کنند، جریان‌هایی در دو سوی طیف سیاسی ــ یعنی دیکتاتوری مذهبی مستقر و بقایای جریان سلطنت‌طلب ــ عملاً در نقطه‌ای مشترک به هم می‌رسند: مخالفت با هر روندی که بتواند فضای بحران دائمی را کاهش دهد.

این هم‌سویی البته به معنای اشتراک کامل اهداف نیست؛ اما واقعیت آن است که هر دو جریان، به دلایل متفاوت، از ادامه تنش و بحران سیاسی و نظامی در منطقه و ایران سود می‌برند و کاهش بحران می‌تواند موقعیت سیاسی آنها را تضعیف کند.

رژیم ایران؛ جنگ و بحران به‌عنوان ابزار بقا

در طول بیش از چهار دهه گذشته، یکی از مهم‌ترین ابزارهای بقای رژیم ایران، ایجاد یا بهره‌برداری از بحران‌های مستمر داخلی و خارجی بوده است. این رژیم همواره تلاش کرده است فضای سیاسی کشور را در شرایط اضطراری ن

در میان دو هیاهوی ، در خارج از عرازشه شاهپرستا با بوق کرنای رسانه های استعماری دل خوش کرده بودن با جنک اسراییل و یا امریکا رضا پهلوی را به ایران می برند ..چی شد؟ عموتون بی بی بد قولی کرد؟

 

در میان دو هیاهوی ، در خارج از عرازشه شاهپرستا با بوق کرنای رسانه های استعماری دل خوش کرده بودن با جنک اسراییل و یا امریکا رضا پهلوی را به ایران می برند ..چی شد؟ عموتون بی بی بد قولی کرد؟

 و عرازشه داخل با  عربده حیعر ، حیعر ..فریاد شبانه  و وذلت صیغه   پارتی و ..جنگ ، جنگ  تا پیروزی بکجا رسیدن ..؟

حالا هر دو جریان ارتجاعی جنگ طلب فقط بازیجه  و هیزم ، دست قدرتهای پشت پرده  نقش بازی کردن ..چه شد ند !؟