۱۳۹۵ شهریور ۱۸, پنجشنبه

ايران: قتل عام سال 67- دادنامه یک صد ایرانی به دیوان کیفری بین المللی: اعدام‌های ١٣٦٧ جنایت علیه بشریت است



دادنامه یک صد ایرانی به دیوان کیفری بین المللی: اعدام‌های ١٣٦٧ جنایت علیه بشریت است
 راديو فارسي رفانسه 18 شهريور95 (8 سپـامبر2016): به دنبال افزایش مقالات و گزارش های خبری در مورد انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری پیرامون اعدام  هزاران تن از زندانیان سیاسی درزندان های ایران، به فرمان آیت الله خمینی، یک صد تن از فعالان سیاسی، حقوق بشری و اهل قلم ایرانی با ارسال دادنامه ای به مسئولان "دیوان کیفری بین المللی" و "شورای حقوق بشر سازمان ملل" خواستار به رسمیت شناخته شدن این کشتارها به عنوان "جنایت علیه بشریت" از سوی جامعه بین المللی گردیدند.
دراین دادنامه آمده است: "درسال ١٣٦٧/١٩٨٨ میلادی، به فرمان شخص آیت الله خمینی، انبوهی از زندانیان سیاسی اعدام شدند.
بنا به گزارش عفو بین المللی، دست کم 4482 مرد و زن جوان درفاصله دوماه در آن سال ناپدید شدند."
نویسندگان نامه پس از شرح اخبار و گزارش های منتشرشده، طی 25 سال گذشته دراین مورد، در پایان دادنامه خود می نویسند: "ما، امضا کنندگان این بیانیه، قتل عام 67 زندانیان سیاسی ایران را یک مورد واضح و روشن ازجنایت علیه بشریت می دانیم.
ما از سازمان های حقوق بشربین المللی و شورای حقوق بشرسازمان ملل درخواست می کنیم جمهوری اسلامی ایران را برای دشمنی سیستماتیک با حقوق مدنی و سیاسی شهروندان خود محکوم نماید.
نویسندگان یاد آوری می کنند که: "کانادا یگانه کشوری جهان است که رسماً ایران را به دلیل کشتارهای سال 67 به جنایت علیه بشریت متهم ساخته است".
دراین فهرست یک صد نفره اسامی شناخته شده ای از جمله خانم شرین عبادی، برنده ایرانی جایزه صلح نوبل، مهران براتی تحلیل‌گر مقیم آلمان، پرویز دستمالچی از جان به دربردگان سوء قصد تروریستی معروف به "رستوران میکونوس" درآلمان، منصورفرهنگ، اولین نماینده ایران درسازمان ملل پس از انقلاب، مهرانگیز کار، کاظم کردوانی و93 تن دیگر دیده می شود.



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر