۱۳۹۵ آذر ۲۲, دوشنبه

ايران انترناسيونال: سناي آمريكا – تالار كندي: كنفرانس با حضور سناتورهاي ارشد از هر دو حزب، سناتورلیبرمن و و زیر تام ریج، ضرورت قاطعیت در برابر فاشیسم مذهبی حاکم برایران، پيام رئيس‌جمهور برگزيدة مقاومت سخنراني‌هاي سناتور جان مك‌كين رئيس كميتة قواي مسلح سنا و سفير ميچل ريس مدير پيشين سياست‌گذاري در وزارت خارجة آمريکا

سناي آمريكا – تالار كندي: كنفرانس با حضور سناتورهاي ارشد از هر دو حزب، سناتورلیبرمن و و زیر تام ریج، ضرورت قاطعیت در برابر فاشیسم مذهبی حاکم برایران، پيام رئيس‌جمهور برگزيدة مقاومت سخنراني‌هاي سناتور جان مك‌كين رئيس كميتة قواي مسلح سنا و سفير ميچل ريس مدير پيشين سياست‌گذاري در وزارت خارجة آمريکا
ناي ايالات متحده – تالار كندي:
كنفرانس با حضور سناتورهاي ارشد از هر دو حزب
و مقامات برجستة پيشين آمريكا
واشينگتن 18 آذر 95 – 8 دسامبر 2016
محكوميت موج اعدام‌ها و نقض فزايندة حقوق بشر
و مداخلات تروريستي حكومت آخوندي در منطقه
فراخوان به اتخاذ يك سياست قاطع عليه رژيم
سناتور جوزف ليبرمن
سناتور جان مك‌كين – رئيس کميتة قواي مسلح سناي آمريکا
سناتور رابرت منندز – عضو کميتة روابط خارجي سنا از حزب دموكرات
تام ريج – اولين وزير امنيت ملي آمريکا و فرماندار پنسيلوانيا
سفير ميچل ريس – مدير پيشين سياست‌گذاري در وزارت خارجة آمريکا
روز پنجشنبه 18 آذر 95 (8 دسامبر 2016)، كنفرانسي تحت عنوان «دولت جديد آمريکا و گزينه‌هاي سياست در قبال رژيم ايران» در تالار تاريخي کندي سناي آمريکا با حضور سناتور جوزف لیبرمن، کاندیدای پیشین معاونت رئیس جمهور و سناتورهاي ارشد از هر دو حزب جمهوري‌خواه و دموكرات و مقامات برجستة پيشين آمريكايي برگزار شد.
در این کنفرانس پیامی از رئیس جمهور برگزیده مقاومت پخش شد و سخنرانان كنفرانس، ضمن محكوم‌كردن موج اعدام‌ها و نقض فزايندة حقوق بشر توسط رژيم آخوندي و مداخلات تروريستي آن در منطقه به ويژه مشاركت آن در كشتار مردم سوريه، به اتخاذ يك سياست قاطع عليه ديكتاتوري مذهبي حاكم بر ايران فراخوان دادند.
توجه شما را به بخش اول سخنراني‌هاي اين كنفرانس جلب مي‌كنيم:
مهدی قائمی – نماينده جامعه ايرانيان مقيم امريكا در كلرادو
روز بخیر خانمها و آقایان
به سالن تاریخی سنا سالن کندی خوش آمدید و از اینکه اینجا حضور دارید متشکرم. اول و مهمتر از همه فرا رسیدن تولد عیسی مسیح را به شما تبریک گفته و برایتان تعطیلاتی پر از شادی آرزو میکنم.
با افزایش تهدیدات رژیم ایران چه در داخل و چه در منطقه و با توجه به تغیرات سیاسی در ایالات متحده آمریکا ، بعد از قریب به چهل سال جستجوی بی نتیجه برای یافتن ميانه رو در درون رژیم ایران، امیدواریم که سیاست های جدید بر پایه واقعیات استوار باشد و این به این معنی است که بایستی بسمت مردم ایران و مقاومت سازمان یافته آن که طالب دموکراسی است سمت بگیرد.
و حالا من میخواهم از سفیر میچل ریس مدیر سابق برنامه ریزی سیاستهای وزارت امورخارجه كه هم اكنون رئیس و مدیر عامل موئسسه کلونیال ویلیامزبرگ است ریاست جلسه را بعهده بگیرد و ما بتوانیم از اظهارات ایشان استفاده کنیم.
آقای سفیر لطفا
سفير ميچل ريس:
باتشكر. صبح بخير، همگي. مايل هستم كه از حضار، اعضاي هيئت ديپلماتيك و ميهمانانمان كه براي يك بحث حول دولت جديد و گزينه هاي سياست براي ايران به اينجا آمده اند، قدرداني كنم.
در سال گذشته، ما يك گروه شجاع انقلابي در كمپ ليبرتي ديديم كه بر عليه ظلم ايستاده اند تا آزادي را بدست آورند. لطفا براي قدرداني از اين مردان و زنان شجاع در كمپ ليبرتي، با من همراه شويد.
درحاليكه ما در نبرد مهمي با رژيم ايران پيروز شده ايم، چالشها باقيست. رژيم (ايران) همچنان مخالفين خود را در داخل، زندان، شكنجه و به قتل ميرساند. اين يك نقض مستمر حقوق بشر است. در منطقه هم، رژيم ايران به تامين سلاح، آموزش و حمايت خود از شبه نظاميان و گروههاي تروريستي كه به دوستان و متحدين ما حمله ميكنند، ادامه ميدهد. درحاليكه معامله هسته اي ممكن است براي ما زمان بخرد، رژيم ايران آزادانه به تحقيقات خود براي سلاحهاي هسته اي و توسعه موشكهاي باليستيكي ادامه دهد.
ما مشخصا خوشوقتيم كه ميتوانيم در حال حاضر بطور جدي روي مجاهدين خلق و رهبري خانم رجوي تكيه كنيم. اعضاي مجاهدين خلق الان از هرگونه حمله در عراق آزاد هستند و مجاهدين خلق هم ديگر زير برچسب اشتباه تروريستي نيستند. خانم رجوي و طرح 10 ماده اي او براي يك ايران دموكراتيك ميتواند و حتما كه نقش بزرگتري در هدايت اين اپوزيسيون به سمت مبارزه با آخوندها، ايفا كند. ماهمچنين خوشوقت هستيم كه امروز عصر برخي از برجسته ترين خدمت كنندگان و كارشناسان كشور را در زمينه سياست خارجي به همراه خود داريم.
اما قبل از هر چيز اين افتخار را داريم كه يك ميهمان ويژه اي را معرفي كنيم. پس بهتر است كه ويدئو را پخش كنيم.
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت
در پیامی به این جلسه که از طریق ویدئو پخش شد، گفت:
دوستان گرامی،
در آستانه فرارسیدن كریسمس، تولد مسیح، پیام‌آور صلح و دوستی، و سال نو میلادی، برای همه شما، که در جلسه امروز، گرد آمده‌اید، سلامتی و خوشبختی را آرزو می‌كنم.
مقدمتاَ مایلم تشكرات قلبی خودم را از اعضای سنا و کنگره ایالات متحده و شخصیت‌های عالیقدر حاضر به خاطر مواضعشان در حمایت از آرمانها و مبارزه مردم ایران برای آزادی، دمکراسی و حکومت قانون ابراز دارم. همچنین از نمایندگان منتخب مردم آمریكا، به خاطر حمایت‌شان از مبارزان آزادی در اشرف و لیبرتی و تلاش برای دور کردن آنها از خطر و انتقالشان به اروپا صمیمانه قدردانی می‌كنم.
تجربه ۳۷ سال حاكمیت ویرانگر و خونریز آخوندها در میهن من نشان داد كه هیچ میزان امتیازات سیاسی و اقتصادی، از جیب مردم ایران، تغییری در عمكردها و سیاست های این رژیم در داخل و خارج ایران، ایجاد نكرده است، به عکس، وضعیت در تمامی زمینه ها بشدت رو به وخامت گذاشته است.
در دوران ریاست جمهوری روحانی به‌اصطلاح میانه‌رو، بیش از 26۰۰نفر اعدام شده‌اند كه به گفته ملل متحد، بالاترین رقم اعدام‌ها ظرف ۲۵ سال گذشته بوده است. برای ایجاد جو رعب و وحشت در جامعه، رژیم آخوندی شمار كثیری از قربانیان در ملاء عام به دار می‌آویزد. حداقل ۷۰ زن در دوران روحانی اعدام شده‌اند.
به‌رغم تخفیف تحریمها، و انتقال مبالغ هنگفتی پول نقد به خزانه آخوندها اقتصاد ایران از ركود رنج می‌برد. فساد اداری و دولتی و دزدی های نجومی توسط مقامات دولتی انتهایی ندارد. اقتصاد ایران تحت سلطه خامنه‌ای، ولی فقیه رژیم و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است . فقط آن‌ها هستند که از تجارت با ایران سود می‌برند و نه مردم ایران.
رژیم آخوندی با سرپیچی از قطعنامه ۲۲۳۱شورای امنیت، به آزمایش‌های موشكی بالستیكی خود ادامه داده‌است.
در سطح منطقه نیز، رژیم آخوندی با تمام قوا در صدد حفظ دیكتاتور جنایتکار سوریه است. در حال حاضر، بیش از ۷۰ هزار تن از پاسداران و مزدوران‌شان در كشتار مردم بی‌دفاع سوریه و به‌ویژه شهر حلب، شركت دارند. این روزها، رژیم صحبت از ایجاد پایگاه‌های دریایی در یمن می‌كند و به سیاست‌های تفرقه‌افكنانه خود در عراق ادامه می‌دهد.
در چنین شرایطی، مقابله با بنیادگرایی و افراطی‌گری تحت نام اسلام اعم از شیعه یا سنی از مقابله با رژیم ایران به عنوان پدرخوانده بنیادگرایی اسلامی و تروریسم می‌گذرد. به عبارت دیگر، مبارزه با داعش از مقابله با این رژیم، جدا نیست. به هر میزان كه رژیم آخوندی از منطقه عقب رانده‌شود، به مضمحل شدن داعش نزدیك‌تر می‌شویم.
تنها راه تغییر دمكراتیك، تكیه بر مردم ایران و مقاومت سازمانیافته آنهاست. مقاومت ایران سال‌هاست با تمام قوا برای تحقق این مهم می‌جنگد و ما امیدواریم كنگره آمریكا به حمایتش از مردم ایران در مبارزه‌شان برای یك ایران آزاد ادامه دهد.
پرونده نقض فاحش حقوق بشر در ایران، به ویژه قتل عام ۳۰ هزار زندانی سیاسی در سال ۶۷ باید به شورای امنیت برای اتخاذ مجازاتٰ‌های لازم‌الاجرا ارجاع گردد. بساط اتمی و موشكی رژیم كه علیه منافع مردم ایران است و باید برچیده شود، آخوندها از سوریه، عراق، باید اخراج شوند و سپاه پاسداران باید در لیست سازمانهای تروریستی قرار گیرد.
مردم ایران با بیش از یك قرن مبارزه برای دمكراسی و آزادی، شایسته حكومتی هستند كه حقوق بنیادین آنها را مورد احترام قرار دهد. این حقوق شامل آزادی بیان، انتخابات آزاد، حقوق برابر زن و مرد و اقلیت‌های مذهبی و قومی می باشند. چنین ایرانی پیام‌آور صلح و آرامش در منطقه خاورمیانه است.
این چشم اندار ما برای ایران فرداست.
متشكرم.
سناتور جان مك كين – رئيس كميته قوای مسلح سنای آمریکا:
با تشکر از شما، از شما سپاسگزارم، از شما سپاسگزارم، دوستان عزیز. من تازه از انتخاباتی بیرون آمده ام که چون با میزان زیادی از آراء بردم، همه فکر کردند آسان بود. آسان نبود. و یکی از دلایل مهمي که چرا من اینقدر خوب کار کردم این است که بسیاری از دوستان عزیزم در این اتاق نه تنها از من حمایت کردند بلکه به آریزونا آمدند و درب خانه ها را زدند، به این طرف و آن طرف ایالت رفتند، به مبارزات انتخاباتی من كمك كردند و وقت گذاشتند. ضميمانه تشكر و قدرداني مي كنم.
من شما را دوست دارم، و نمی توانم از شما به اندازه کافی تشکر کنم. چرا كه این چیزی است که من با علاقه زیاد برای بقیه عمرم به یاد خواهم داشت. بنابراین مفتخرم که اینجا با شما هستم.
در میان دیگران، دوست عزیزم تام ریج از پنسیلوانیا اینجاست. و دوست عزیزم جو لیبرمن، مدافع آزادی و دموکراسی در ایران به میزان زیاد.
و ما اینجا هستیم که جشن بگیریم. ما با قدردانی جشن می گیریم، به لطف خدا، همه افراد ما از عراق خارج شدند. این بزرگترین چیزی است که می توانیم بگوییم. [تشویق حضار] من به شما قول می دهم هرگز بدون اين افراد در اطراف این اتاق، در این اتاق و اطراف این کشور، آن افراد هنوز هم در معرض خطر مرگ بودند. پس من به شما تبریک می گویم، من از شما سپاسگزارم. این یک عمل خیر و عشق برای مردان و زنان هموطنتان بود که متعالی است. و به دلیل مصمم بودن شما، بسیاری از ما كه دست اندركار امور سیاسی هستیم برخاستیم و هر کاری که می توانستیم برای کمک کردیم.
من فقط می خواهم چند کلمه در مورد آنچه که امروز اتفاق می افتد بگویم. ظلم و ستم ادامه دارد. تجمع نظامی ادامه دارد. موارد متعددی هستند که در آن رژیم ایران توافقنامه ای که ایجاد شده بود را یا کش داده یا شکسته است.
دوستان من، ما یک دولت جدید داریم. ما یک وزیر دفاع خواهیم داشت که یک افسر نظامی برجسته است. من ژنرال ماتیس را سالهاست می شناسم، و می توانم به شما بگویم که او ایران را می فهمد. او آن را خوب می فهمد. کسانی که من می بینم نامزدهای وزیر امور خارجه هستند، آنها قوی خواهند بود. و من معتقدم که حمایتی که ما در سنا و مجلس ایالات متحده در مورد تحریم ها داریم، در مورد تحریم های بیشتر بر رژيم ایران، بسیار، بسیار قوی است. بنابراین ما در حال ورود به عصر جدیدی در سیاست امنیت ملی و خارجی آمریکا هستیم. و من صادقانه نمی دانم رییس جمهور منتخب چکار خواهد کرد چون من فقط یک مکالمه با او داشته ام. اما افرادی را که می بینم او برای پست های کلیدی در دولتش انتخاب کرده یا در حال گزینش است بسیار خوشحال كننده است.
دوستان عزیزم، کشور شما از دورانهاي بسیار دشوار و کمرشکنی گذر کرده است. و همیشه یک نماد وجود دارد، همیشه یک نماد هست. به عنوان مثال، آخرین نمادی که بسیاری از ما در هر روزنامه در سراسر کشور در سراسر امریکا دیدیم یک پسربچه کوچک در سوریه بود كه غرق در خون و گرد و خاک بود. این تجسم شکست ما در سوریه و شکست ما بخاطر نبودن در کنار آنهایی است که علیه دیکتاتوری و خشونت بشار اسد مبارزه می کردند. تصویری که هرگز تا زمانی که زندگی می کنم فراموش نخواهم کرد، دیدن یک زن جوان به نام ندا بود که در حالی که مردم ایران برای صحبت کردن در مورد حقوق خدادادی خود برخاستند و تظاهرات کردند تا حد مرگ خون داد. سرکوب و ظلم و ستم آخوندها چیزی است که هیچ یک از ما هرگز فراموش نمی کنیم. و یک روز، در آن میدان در تهران، من به شما قول می دهم، و من آنجا خواهم بود، مجسمه ای از آن زن جوان شجاع به نام ندا وجود خواهد داشت. خدا پشت و پناه شما باشد. خدا پشت و پناه آزادی برای ایران باشد

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر