۱۳۹۶ تیر ۲۰, سه‌شنبه

سازمان مجاهدين خلق ايران: اجلاس میاندوره‌یی شورای ملی مقاومت ایران



گردهمایی عظیم مقاومت ایران در پاریس:
«به پيش با مقاومت ايران، تغيير رژيم در دسترس است»
با شرکت صدها سياستمدار تراز اول بين‌المللي و هيأتهاي قانونگذار و شخصيتهای برجسته
از بیش از ۵۰کشور از ۵قارة جهان
گردهمایی عظیم ایرانیان و حامیان مقاومت ایران در روز شنبه ‍۱۰تیر (اول ژوییه) با شرکت صدها تن از سياستمداران و دولتمردان تراز اول بين‌المللي و هيأتهاي قانونگذاران و شخصيتهای برجسته از بیش از ۵۰کشور از ۵ قارة جهان در پاریس برگزار شد.
·       خانم مریم رجوی، رئیس جمهور برگزیده مقاومت در این جلسه تأکید کرد یگانه راه‌ نجات مردم ایران از شر استبداد دینی و تنها راه استقرار صلح و آرامش در منطقه سرنگونی نظام ولایت فقیه است. وی خاطرنشان کرد: سرنگونی این رژیم ضروری و در عين حال شدنی و در دسترس است و یک آلترناتیو دموکراتیک و مقاومت سازمانیافته، برای به‌زیر کشیدن آن وجود دارد. این جایگزین خواستش برقراری آزادی و دموکراسی است؛ پاسخی شایسته به شکاف میان‌ ملیتهای مختلف در ایران و تفرقه میان شیعه و سنی است. جایگزینی که مدافع آزادی و برابری برای پيروان همه اديان و هم چنین پاسخ شکاف‌ پرتنش میان ایران و منطقه است. وی از ملل متحد، اتحاديه اروپا و آمريكا و كشورهاي منطقه خواستار شد که مقاومت مردم ایران برای سرنگونی استبداد دینی را به‌رسمیت بشناسند. این رژیم را از ملل متحد و سازمان همکاری اسلامی طرد کنند و کرسی‌های ایران را به مقاومت مردم ایران واگذار کنند. سپاه پاسداران را در لیست گروههای تروریستی قرار دهند و آن را از سراسر منطقه اخراج کنند. خامنه‌ای و سایر سران رژيم را به خاطر نقض حقوق بشر و جنايت عليه بشريت به ويژه قتل‌عام ۶۷ و به خاطر جنايت جنگي در منطقه در مقابل عدالت قرار دهند.
·       هزاران مجاهد مستقر در آلبانی از طریق ماهواره گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس را همراهی می کردند.
·       دهها شخصیت سیاسی در این گردهمایی سخنرانی کردند:
-         ژیلبر میتران، رئیس بنیاد فرانس لیبرته، ضمن خوشامدگویی به شرکت کنندگان گفت:‌ حضور گسترده شما در این جا همانند یک رفراندوم علیه رژیم آخوندی است و توانایی این مقاومت را برای یک تغییر دموکراتیک در ایران نشان می دهد. من همچنین بايد به برگزاركنندگان، پيام قدرداني فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه (۲۰۱۲-۲۰۱۷) را برسانم. ايشان به‌خاطر دعوتي كه از او براي شركت در اين گردهمايي به‌عمل آورديد گفته‌اند كه توجهشان را به وضعيت حقوق بشر در ايران هم‌چنان ادامه خواهند داد.
-         رودي جولياني، شهردار سابق نيويورك گفت، «بالاخره، ميتوانم بگويم, و احتمالاً بتوانم با اطمينان نسبتاً بالايي به شما بگويم، كه دولت آمريكا از شما حمايت ميكند، ما پشت شما هستيم، ما با ارزشهاي شما موافقيم... اين رژيم شرور است و بايد برود. ايران آزاد... ما يك آلترناتيو داريم، و آن آلترناتيو شما هستيد. اين يك آلترناتيو دموكراتيك است. اين يك نيروي تغيير است. به خوبي سازمانيافته است. از حمايت مردمي برخوردار بوده و داراي شبكه وسيع هواداران است».
-         نيوت گينگريچ، رئيس سابق مجلس نمايندگان آمريكا گفت، «ايران بايد آزاد باشد. ديكتاتوي بايد نابود گردد. سياست مهار يعني مماشات، و مماشات يعني تسليم. تنها هدف عملي حمايت از يك جنبش براي آزادسازي ايران است. هر هدف ديگري به ديكتاتوري اجازه خواهد هر توافقي را دور زده و در مورد همه چيز دروغ بگويد».
-         امير تركي فيصل از عربستان سعودی: اين گردهمايي ميعادگاه همة ايرانياني است كه ايران را به‌خاطر ستم رژيم ولايت فقيه ترك كرده‌اند. همراه با نمايندگان بسياري از كشورهاي جهان كه از تروريسم اين رژيم آسيب ديده‌اند. رژيمي كه بزرگترين سردمدار تروريسم است..  رژيم ولايت فقيه براي بقاي خود نياز به صدور بحران دارد اما قربانيان اول خميني و پیروانش، مردم ايران هستند. تلاشهاي شما براي رويارويي با اين رژيم مشروع است و جهاد شما براي رهايي مردم ايران با تمامي طيفهاي آن از عرب وكرد و بلوچ و آذري و فارس از ظلم ولايت فقيه است.
-         اد رندل، رئيس سابق حزب دموكرات آمريكا و فرماندار پنسيلوانيا،گفت: «اكنون قدم بعدي آزاد سازي ايران است. همه شما به خوبي ميدانيد كه تغيير رژيم برعهده مردم ايران است، و اين يعني شما، يعني افرادي كه اكنون در آلباني هستند، يعني مخالفان ايراني در سراسر جهان، يعني مخالفان ايراني در ايران، در تهران، و همه شهرهاي مخلتف. اما آمريكا بايد محكم بايستد و محكم از اين جنبش حمايت كند. من عقيده دارم كه اين كار را خواهيم كرد.»
-         جوزف ليبرمن، سناتور سابق آمريكا و كانديد معاون رياست جمهوري گفت، «از 1979 تاكنون پايتخت افراط گرايي اسلامي و تروريسم در تهران تحت اين رژيم افراط گرا بوده، و به اين دليل است كه بايد برود... صرف صحبت در مورد آنچه براي 30 هزار ايراني، كه اكثراً اعضاي مجاهدين خلق بودند و در 1988 قتل عام شدند و  بالا بردن عكس خانم رجوي در اماكن عمومي، نشانهيي از ناآرامي در ميان مردم و افزايش اعتماد به نفس مردم به این است  كه تغيير نزديك است... زمان آن رسيده كه آمريكا و اميدوارم برخي از متحدين ما در اروپا هرگونه حمايت ممكن را تقديم كنند به آنهايي كه براي آزادي در ايران مبارزه ميكنند».
-         برنارد كوشنر، وزير خارجه سابق فرانسه: تغيير در ايران مسير را به پايان يافتن افراط گرايي باز خواهد كرد، افراط گرايي كه به نام اسلام در سراسر منطقه به دنيا آمد. اين به اين دليل نيست كه اسلام زمينه مناسب براي تروريسم است، بلكه آنها از اسلام به عنوان ابزاري براي افراط گرايي و قتل استفاده ميكنند. بنابراين نقش شما نه تنها براي تغيير رژيم در ايران لازم است ، بلکه تغيير در ايران به طور قطع و يقين آغاز تغيير واقعي براي دموكراسي در سراسر منطقه است».
-         تام ريج، وزير امنيت داخلي سابق آمريكا و فرماندار پنسيلوانيا گفت: «ما در همبستگي به شما ميپيونديم تا در حمايت از ايراني آزاد صداي خود را بلند كنيم. براي تغيير رژيم و البته رهبري قوي و انگيزاننده خانم رجوي... تنها يك سازمان مردمي، سازمانيافته و بسيار عالي هدايت شده وجود دارد كه بتواند يك آلترناتيو دموكراتيك در قبال رژيم كنوني ارائه دهد. تنها يك گروه با رهبري اثبات شده. تنها يك گروه با يك ديدگاه هيجانانگيز و روشن براي آينده ايران. يك گروه با يك زن مسلمان انگيزاننده كه آئينه خواستهاي مردم ايران در مورد يك جمهوري سكولار با برابري جنسي، جدايي دين از دولت، احترام براي حقوق بشر و همزيستي مسالمت آميز با همسايگان خود. يك ايران جديد، نيرويي براي نيكي، براي حقوق بشر، براي ثبات و براي صلح».
-         جان بولتون، سفير سابق آمريكا در ملل متحد گفت: «واقعيت اين است كه رژيم تهران مسأله محوري در خاورميانه است... يك اپوزيسيون قابل اتكاء در برابر حاكميت آخوندها وجود دارد و آن اپوزيسيون، امروز در اين سالن متمركز است... به مدت بيش از ۱۰ سال  كه در اين جلسات شركت كردهام گفتهام كه سياست اعلامشده ايالات متحده آمريكا بايد سرنگوني رژيم ملايان در تهران باشد. رفتار و اهداف رژيم تغيير نخواهد كرد، و بنابراين تنها راه حل تغيير خود رژيم ست. به اين دليل است كه قبل از ۲۰۱۹ ما در تهران جشن خواهيم گرفت».
-         نصر الحریری، رئیس هیأت مذاکرات سوريه: هر كس كه در جنگ با تروريسم جدي است، بايد سمت خود را به سوي تهران و سرنگونی این رژیم فاشیستی قرار دهد. این رژیم را در سطح بالای بین المللی و در ملل متحد باید تحت فشار قرار داد و آن را به خاطر جنايتهاي جنگي و جنايتهایش عليه بشريت محکوم کرد و از سازمان همكاري اسلامي بيرون راند.
-         قاضی تد پو نماینده کنگره آمریکا: حملات بيشماري عليه كمپ اشرف و كمپ ليبرتي صورت گرفت. سپاه پاسداران پشت همه اين حملات بود. من لايحهيي به مجلس نمايندگان ارائه كردهام تا سپاه را به عنوان يك نهاد تروريستي نامگذاري كنيم. به شما اطمينان ميدهم آن را به پايان خواهيم رساند.» او افزود: «حدود ۳۰ سال پيش خميني ۳۰هزار نفر را به قتل رساند چرا كه مخالفان سياسي بودند. آنها خواستار تغيير رژيم بودند. زمان آن است كه روزي را  در يادبود آن افرادي كه به قتل رسيدند، تعیین کنیم».
-         سر ديويد ايمس، عضو مجلس عوام  انگلستان: رژيم ايران به شدت تضعيف شده است. ملايان از لحاظ داخلي و خارجي در انزوای شديد هستند. در ايران، جامعه در يك وضعيت انفجاري است. مردم در خيابانها شعار تغيير ميدهند. اپوزيسيون رسمي كشور، مقاومت ايران، در حال گسترش فعاليتهاي خود در داخل كشور است. به لحاظ بينالمللي اين جنبش به عنوان تنها آلترناتيو دموكراتيك در برابر رژيم مذهبي ظهور كرده است. امروز ما نميخواهيم در مورد محكوميت جنايات ملايان صحبت كنيم. ما ميخواهيم در مورد تغيير رژيم صحبت كنيم، كه بالاخره در دسترس ما است. ما ميخواهيم در مورد ايران آينده با طرح ۱۰ مادهيي مريم رجوي صحبت كنيم. اين طرح، كه آزادي و حقوق بشر به همه مردم ايران ميدهد».
-         جولیو ترتزی، وزیر خارجه پیشین ایتالیا:‌ رهبران و مراکز تجاری اروپایی مورد مشورت نادرستی قرار گرفته اند که –با تقبل مخاطرات برای خود- به بازار ایران شتافته اند. گویی که روحانی یک الدورادوی جدید درست می کند: در اکثر موارد شرکا و طرف قرارداد شرکتهای اروپایی با سپاه پاسداران مرتبط هستند. 
رهبران جهاني بايد به ایرانیان داخل و خارج کشور چشم بدوزند، بايد كنار آنها بايستند، بايد از مقاومت ايران، آزادي و شرافت انساني كه ايرانيها در پي آن هستند حمايت كنند. پيام به آخوندها بايد اين باشد كه زمان پايان آنها رسيده است.
جان برد، وزير خارجه سابق كانادا گفت: «به جاي سياست برقراري ارتباط، تأمين و مماشات، روش بهتري وجود دارد. زمان آن فرا رسيده كه مردم ايران سرنوشت خود را در دست بگيرند. زمان تغيير رژيم در ايران فرا رسيده است. جمعيت در اين گردهمايي امروز بهترين نشانه از خواست مردم ايران براي يافتن مسيري جديد است... مايلم بر رهبري شجاع همه شما امروز در اين سالن تأكيد كنم، و بطور خاص رهبري شجاع خانم رجوي».
·       پخش فیلمها و تصاویر كارزار گسترده جوانان و هواداران مجاهدين و مقاومت ايران در مناطق مختلف تهران و دست کم ۵۰شهر در سراسر کشور در حمايت از گردهمايي بزرگ مقاومت در پاريس با شعارهای «آزادي، برابري با مريم رجوي»، « مرگ بر خامنه اي درود بر رجوي، «مرگ بر اصل ولايت فقيه زنده باد ارتش آزاديبخش»، «نه به اعدام»، «درود برسازمان پرافتخار مجاهدين خلق ايران»، «برابري همه مليتها و پيروان اديان با مريم رجوي» با استقبال و تشویق پرشور جمعیت مواجه شد. دست کم ۵۰۰کلیپ و صدها عکس از این فعالیتها از جمله عكسهاي خانم مريم رجوي و طرح ۱۰ماده یي او براي ايران آينده به دست مقاومت ایران رسیده است.
·       زندانيان سياسي از زندانهای سراسر كشور با ريسك پذيري تحسين برانگيز در پيامهاي مختلفي، با ارسال پیام از قلب سیاهچالهای رژیم آخوندی رودر روی نظام منفور و نامشروع ولایت فقیه، همبستگی خود با گردهمایی عظیم ایرانیان و حامیان مقاومت سازمانیافته سراسری برای تغییر رژیم آخوندی و برقراری دموکراسی و آزادی در ایران را اعلام کردند.
·       خانم مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده مقاومت ایران با گل گذاری بر نماد یادبود ۱۲۰هزار جانباخته در راه آزادی مردم ایران که در حضور شماری از مادران شهیدان صورت گرفت خاطره جاودان این شهیدان را گرامی داشتند.
·       علاوه بر دهها سخنران از بیش از ۵۰کشور جهان (لیست سخنرانان ضمیمه است) شمار بالایی از سناتورها و نمایندگان کنگره آمریکا از جمله رابرت منندز، عضو ارشد كميته خارجي سنا، اد رویس، رئيس كميته امور خارجي كنگره، نانسی پلوسی رهبر دموکراتها در کنگره آمریکا، لرد کارلایل و لرد کلارک از انگلستان و سناتور جانلوکا کاستالدی از ایتالیا، شمار بالایی از قانونگزاران پارلمان اروپا از جمله ريچارد چارنسکي نايب ‌رئيس پارلمان اروپا همچنین شخصیتهایی از دیگر کشورهای جهان با ارسال پیام، با گردهمایی سالانه مقاومت ایران اعلام همبستگی کردند.
·       در آستانه این گردهمایی ۲۹تن از شخصیتهای برجسته آمریکایی، طی بیانیه یی ضمن اعلام همبستگی با اهداف گردهمایی اعلام کردند: «سازمانی که تحت رهبری مریم رجوی، یک زن مسلمان معتقد به برابری زن و مرد است، آنتی‌تز بنیادگرایی اسلامی و افراطی‌گری است و هر روز برای ایجاد یک جمهوری ایران بردبار و غیراتمی مبتنی بر جدایی دین و دولت که به حقوق مردم احترام می‌گذارد، تلاش می‌کند.شورای ملی مقاومت ایران، در امتداد سفر طولانی اعضای خود که بیش از نیم قرن قبل شروع شده است، دارای آینده نگری، رهبری و شهامت برای پیشتازی این راه، جهت ایجاد یک ایران جدید است. وظیفه ایستادن در مقابل این رژیم فاسد و نامشروع و اعلام این که: «بیشتر نه»! تنها به عهده مردم ایران است اما جامعه بین‌المللی باید با محکوم کردن استبداد آخوندها و حمایت از آمال مردم ایران برای یک ایران آزاد و سعادتمند که در اکناف جهان پذیرفته و مورد احترام باشد، مسئولیتش را ایفا کند. امروز ما به مردم ایران و همکارانمان از بسیاری کشورهای دیگر می‌پیوندیم تا تعهد خودمان به حمایت از این هدف عالی را اعلام کنیم».
علاوه بر آن نمایندگان پارلمانهای کشورهای مختلف و ... بیانیه هایی در آستانه گردهمایی صادر کردند از جمله:
- بیانیه ۲۶۵نماینده پارلمان اروپا در محکومیت نقض حقوق بشر در ایران و درخواست نامگذاری سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد تروریستی،
- بیانیه بیش از ۳۰۰تن از قانونگذاران مجلسین عوام و اعیان انگلستان و ۱۰۰تن از اسقفهای انگلستان عليه قتل عام زندانيان سياسي ۶۷ و براي اعمال تحريمهاي همه جانبه عليه سپاه پاسداران،
- بیانیه ۳۲۰ تن از نمایندگان پارلمان ایتالیا، در محكوميت، نقض حقوق بشر،  قتل عام زندانيان سياسي در سال ۶۷  و ضرورت دادخواهي و در مقابل عدالت قرار گرفتن عاملان و آمران اين جنايات؛
- بيانيه بيش از ۱۰۰ نماینده پارلمان لهستان عليه نقض حقوق بشر و موج اعدامها در ايران و ضرورت محاكمه آمران و عاملان آن؛
- قطعنامه سنای ایرلند عليه قتل عام زندانيان سياسي سال ۶۷
- بیانیه اکثریت پارلمان مالت و بیانیه شمار بالایی از پارلمانترهای رومانی
- بیانیه شماری از برندگان جایزه نوبل در  حمایت از اهداف گردهمايي   ایران آزاد.
دبيرخانه شوراي ملي مقاومت ايران
۱۰تیر ۱۳۹۶ (اول ژوییه ۲۰۱۷)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر