۱۳۹۴ تیر ۶, شنبه

ايران: محمدشریف ملک‌زاده، سومین معاون احمدی‌نژاد بازداشت شد

محمد شریف ملک‌زاده، سومین معاون احمدی‌نژاد بازداشت شد
محمدشریف ملک ‌زاده، معاون سابق محمود احمدی‌نژاد و رئیس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بازداشت شد.
محمدشریف ملک‌زاده معاون پیشین محمود احمدی‌نژاد و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دولت دهم ظهر پنجشنبه ماه 25 ژوئن بازداشت شد.
 به نقل از منابع آگاه، مأموران روز سه‌شنبه 23 ژوئن با مراجعه به دفتر ملک ‌زاده، قصد بازداشت او را داشتند. در این روز با توجه به عدم حضور ملک ‌زاده در دفتر کارش یکی از اعضای دفتر او به نام "سروش‌پور" را دستگیر کردند.
به گفته یک منبع آگاه پس از این رویداد، ملک ‌زاده از هجوم مأموران به دفتر خود مطلع و از دفتر کار و منزلش متواری می‌شود. در نهایت، ظهر روز پنجشنبه 25 ژوئن مأموران او را در دفتر کار یکی از دوستانش بازداشت و به زندان اوین منتقل می‌کنند.
محمدشریف ملک ‌زاده پیشتر و در ماه ژوئن سال 2011 پس از احضار به دادگاه و تفهیم اتهام، نیز زندانی شده بود.
پس از حدود سه ماه از بازداشت ملک ‌زاده، عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی استان تهران از آزادی ملک ‌زاده با "قرار وثیقه" خبر داد. دولت‌آبادی گفت که «رسیدگی به پرونده ملک‌زاده همچنان ادامه دارد.» دادستان تهران همچنین گفته بود: «پرونده او در آستانه ارسال به دادگاه و صدور کیفرخواست بود که براساس ارسال نامه و گزارش‌هایی برای مقام معظم رهبری او مورد رأفت اسلامی و عفو مقام معظم رهبری قرار گرفت.»
گفته می‌شود محمود هاشمی شاهرودی، رئیس سابق قوه قضائیه و عضو عضو مجلس خبرگان رژيم آخوندي، در آزادی او نقش تأثیرگذاری داشته است.
محمدشریف ملک‌زاده پیش از حضور در دولت مشاور هاشمی شاهرودی بود.

در ماه مه 2012 احمدی‌نژاد طی حکمی محمدشریف ملک ‌زاده را به‌عنوان مشاور خود منصوب کرد. احمدی‌نژاد در اکتبر همان سال این حکم را منتفی کرده و طی حکمی جدید، ملک‌زاده را به سمت معاون رئیس ‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری منصوب کرد.
مشاور ریاست عالیه و رئیس مرکز اطلاع ‌رسانی دانشگاه آزاد به اصطلاح اسلامی در زمان ریاست عبدالله جاسبی، معاونت رئیس سازمان گردشگری و میراث فرهنگی در زمان ریاست مشایی، دبیری شورای عالی ایرانیان، عضویت و ریاست هیأت مدیره شرکت نفتی ایرانول، از دیگر مسئولیت‌های محمدشریف ملک ‌زاده در یک دهه گذشته می‌باشد.
در ماه‌های اخیر برخورد با حلقه نزدیکان محمود احمدی‌نژاد شدت گرفته است. چندی پیش محمدرضا رحیمی، معاون اول سابق احمدی‌نژاد برای تحمل 5 سال حبس به زندان اوین منتقل شد.
در ماه مه سال جاری غلامحسین محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضائیه رژيم آخوندي از بازداشت حمید بقایی، معاون اجرایی محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهور پیشین خبر داد.
هفته گذشته نیز کامران دانشجو، استاندار سابق تهران و وزیر علوم در دولت دوم محمود احمدی‌نژاد، از سوی رئیس سازمان امور اراضی ایران متهم به همکاری با زمین‌ خواران در دوره تصدی استانداری تهران شد.
از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی در ایران، اتهام‌های مالی و اداری گسترده‌ای متوجه نزدیکان و اعضا سابق دولت‌های نهم و دهم محمود احمدی‌نژاد شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر