۱۳۹۴ تیر ۴, پنجشنبه

سازمان امنیت ملی آمریکا سه رئیس جمهوری فرانسه را تحت شنود قرار داده است


سازمان امنیت ملی آمریکا سه رئیس جمهوری فرانسه را تحت شنود قرار داده است


media 
سه رئیس جمهوری فرانسه (از چپ به راست) ژاک شیراک، نیکولا سارکوزی و رئیس جمهوری کنونی، فرانسوا هولاند.DSK / AFP
 به دنبال افشای خبر شنود سازمان اطلاعاتی آمریکا از سه رئیس جمهوری پی در پی فرانسه، فرانسوا هولاند ضمن ابراز ناخشنودی خود از اقدام سازمان های آمریکایی، شورای عالی دفاع فرانسه را به کاخ الیزه فرا خواند.
 بخشی از گزارش‌های ویکی لیکس که در روزنامۀ فرانسوی لیبراسیون و سایت مدیاپارت  منتشر شده، فاش ساخت که سازمان های امنیت ملی آمریکا طی سال های ٢۰۰٦ تا ٢۰١٢ حدود شش سال، سه رئیس جمهوری فرانسه، ژاک شیراک، نیکولا سارکوزی و رئیس جمهوری کنونی، فرانسوا هولاند را مورد شنود قرار داده است.
ویکی لیکس می گوید: اسناد افشا شده بر "گزارش های فوق محرمانه ی" سازمان امنیت ملی آمریکا استوار است.
جان کری، وزیرامور خارجه آمریکا در اولین واکنش گفته است که در مورد صحت و سقم و محتوای این اسناد اظهار نظر نخواهد کرد.

ویکی لیکس اعلام کرد که اسناد خود را تحت عنوان "جاسوسی از الیزه"، کاخ ریاست جمهوری فرانسه منتشرمی کند.
به گفته ویکی لیکس اسناد منتشر شده به موضوع شنود مکالمات و ارتباطات سه رئیس جمهوری پی درپی فرانسه و همچنین سفیر فرانسه در آمریکا اختصاص دارد.

آمریکا در سال ٢۰١٣ نیز به شنود مکالمات و ارتباطات خانم آنجلا مرکل متهم شده بود که درآن زمان از سوی مقامات واشینگتن تکذیب شد.
فرانسوا هولاند، رئیس جمهوری فرانسه امروز در آستانه تشکیل شورای عالی دفاع که به همین موضوع اختصاص یافته اقدام سازمان های اطلاعاتی آمریکا را "غیرقابل قبول" توصیف کرد.
رئیس جمهوری همچنین برای ساعات ظهر  چهارشنبهبه وقت پاریس از نمایندگان گروهها و احزاب حاضر در پارلمان برای تبادل نظر درمورد اقدام سازمان های امنیت ملی آمریکا دعوت کرده است  (3rfiتيرماه94)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر