۱۳۹۴ آبان ۷, پنجشنبه

سازمان مجاهدين خلق ايران: کمیته بین المللی در جستجوی عدالت، حمله موشکی وحشیانه به کمپ لیبرتی را محکوم میکند

کمیته بین المللی در جستجوی عدالت، حمله موشکی وحشیانه به کمپ لیبرتی را محکوم میکند تاریخ : ۲۹ اکتبر ۲۰۱۵
Firouz Mahvi's photo.
بیش از 20 نفر امشب در کشنده ترین حمله تا کنون در کمپ لیبرتی در نزدیکی فرودگاه بغداد که در آن 2400 پناهنده بیدفاع ایرانی در شرایط ناامن و غیر انسانی توسط دولت عراق در طول چند سال گذشته نگه داشته شده اند، کشته شدند.
حمله با 80 موشک از انواع مختلف، که برخی از آنها ساخته شده در ایران بودند انجام شد.
ساکنان لیبرتی که از اعضای سازمان مجاهدین خلق جنبش اصلی مخالفان ایران هستند، همه توسط کمیساریای عالی پناهندگان مصاحبه شده و به عنوان پناهجو به رسمیت شناخته شده اند و تحت قوانین بین المللی حافظت می شوند.
ایالات متحده مسئولیت اصلی در حفاظت از ساکنان کمپ لیبرتی را بر عهده دارد چرا که با تک به تک ساکنان قرارداد انفرادی امضا کرده و به آنها تعهد کتبی حفاظت داده بود.
کمیته بین المللی در جستجوی عدالت بارها در برابر دخالت های رژیم ایران در عراق و مقاصد آن که حذف فیزیکی مخالفین خود در لیبرتی است هشدار داده است.
از آنجا که دولت عراق نشان داده است که به هیچ وجه قادر به حفاظت از این پناهندگان ایرانی نمیباشد، زمان آن رسیده تا ایالات متحده به تعهد کتبی خود عمل کند و اقدامات فوری برای جلوگیری از حملات بیشتر در کمپ لیبرتی انجام دهد.
کمیسر عالی پناهندگان سازمان ملل متحد، آنتونیو گوترز و وزیر امور خارجه آمریکا، جان کری، در محکومیت حمله امروز اطلاعیه هایی منتشر کرده اند.
ما از نماینده عالی اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی نیز میخواهیم که قویاً حمله امشب را محکوم کند و بسرعت ساکنان کمپ لیبرتی را بعنوان پناهنده در اتحادیه اروپا بپذیرد قبل از اینکه آنها توسط نیروهای عراقی تحت کنترل رژیم ایران و توسط عوامل نفودی رژیم ایران در عراق قتل عام شوند.
آلخو ویدال کوآدراس
رئیس کمیته بین المللی در جستجوی عدالت
نایب رئیس پارلمان اروپا ( ۱۹۹۹-۲۰۱۴)

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر