۱۳۹۸ اردیبهشت ۲۴, سه‌شنبه

حمله حوثی‌ها به دو ایستگاه پمپاژ نفت در عربستان

وزیر انرژی عربستان گفته پهپادهای حامل مواد منفجره  به دو ایستگاه پمپاژ نفت این کشور حمله کرده‌اند. پیشتر رویترز به نقل از شبکه تلویزیونی تحت کنترل حوثی‌ها، از حمله آنها به "تأسیسات عربستان" خبر داده بود. 
خالد فالح، وزیر انرژی عربستان اعلام کرد پهپادهای حامل مواد منفجره  روز سه‌شنبه ۲۴ اردیبهشت(۱۴ مه) به دو ایستگاه پمپاژ نفت این کشور در نزدیکی ریاض حمله کرده‌اند. خالد فالح در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز این حمله را "عملیات تروریستی" خطاب کرد.
تلویزیون العربیه به نقل از شرکت آرامکوی عربستان گفته در جریان این حمله این دو ایستگاه نفتی آتش گرفته‌اند اما به کسی آسیب وارد نشده است. این شرکت همچنین گفته در اثر این انفجار هیچ آسیبی به انتقال نفت و گاز ما به مشتریانمان وارد نشده است.
بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، شورشیان حوثی گفته‌اند این حملات به منظور رساندن این پیام به عربستان بود که "دست از حمله علیه ما بردارند."
پیشتر دفتر خبرگزاری رویترز در دوبی به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره نوشته بود که حوثی‌های یمن اهدافی متعلق به عربستان را هدف حمله قرار داد. شبکه المسیره به این اهداف یا زمان انجام حملات اشاره نکرده بود. 
شبکه المسیره که توسط حوثی‌ها اداره می‌شود به نقل از یک مقام رسمی نظامی حوثی‌ها اعلام کرده "هفت هواپیمای بدون سرنشین تاسیسات حیاتی عربستان" را هدف حمله قرار دادند.
رویترز نوشته است هنوز روشن نیست که آیا حوثی‌ها با اعلام این خبر مسئولیت حمله به تانکرهای عربستان را نیز بر عهده گرفتند یا خیر. یک روز پیش از این حملات تانکرهای عربستان در فاصله اندکی از تنگه هرمز، در بندر الفجیره امارات متحده عربی هدف قرار گرفتند. وزارت خارجه امارات وقوع این حملات را تأیید کرده اما به جزئیات آن اشاره نکرده است.
مقامات آمریکایی انگشت اتهام را به سمت ایران اشاره گرفته و جمهوری اسلامی را متهم به انجام این حملات کرده‌اند. ایران اما این حملات را محکوم کرده است.
یک کارشناس امنیت انرژی عرب در توییتی نوشته دو خط لوله نفتی که مورد حمله قرار گرفته‌اند دارای اهمیتی ویژه بوده‌اند چرا که جانشینی برای انتقال نفت از تنگه هرمز بوده‌اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر