۱۳۹۹ آذر ۲۲, شنبه

رسوایی بزرگ بسیج سایبری رژیم علیه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت خانم مریم رجوی در گردهمایی جهانی ایران آزاد در آستانهٔ ۳۰تیر۹۹

 

رسوایی بزرگ بسیج سایبری رژیم
  • 1399/09/21
رسوایی بزرگ بسیج سایبری رژیم

-رسوایی بزرگ بسج سایبری رژیم علیه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

-رسوایی بزرگ بسج سایبری رژیم علیه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

انتشار گزارش تحقیقی شرکت امنیت سایبری ترداستون

درباره بسیج هماهنگ سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و مزدوران

با کلمات رکیک پاسداری- وزارتی

علیه رئیس‌جمهور برگزیدهٔ مقاومت ایران

تردستون۷۱ با اطمینان بالا ارزیابی می‌کند

که رژیم ایران و به‌طور مشخص سپاه پاسداران در هماهنگی با وزارت اطلاعات

سازمان داده شده است

شرکت آمریکایی تردستون۷۱ با سابقهٔ بیش از ۱۰سال تحقیقات دربارهٔ سایبری رژیم

گزارش خود را به‌دنبال تحقیق فشرده بر روی ۱۱۱هزار و ۷۷۰ توئیت جعلی

علیه مقاومت و خانم رجوی همزمان با گردهمایی جهانی ایران آزاد

منتشر کرد

سپاه پاسداران با استفاده از اعضای تیم سایبری بسیج

این کمپین را با هدف شیطان‌سازی علیه خانم مریم رجوی سازمان داده است

انجمن نجات (دست‌ساز وزارت اطلاعات) به‌طور هم‌زمان

با استفاده از حساب‌های شبکهٔ اجتماعی خود، پیام‌هایی با ترم‌های منفی

در رابطه با مخالفان ایرانی منتشر کرد تا فضای منفی ایجاد کند

شرکت فعال انجمن نجات شعبه وزارت اطلاعات در این کمپین

ماهیت این کمپین را روشن می‌سازد

کاربران مرکزی کمپین

دست‌کم ۴ حساب در مدیریت این کمپین نقش کلیدی داشتند

دست‌کم ۹حساب دیگر اداره و گسترش آن‌را در شبکهٔ اجتماعی

برعهده داشتند

سایبری سپاه پاسداران و اعضای تیم سایبری بسیج با ارائه خود بعنوان

«برانداز»، «سلطنت طلب» و بعضاً «غیرسیاسی»

در گسترش کمپین دست داشتند

بسیاری از آنها از کاراکتر (پرسونای) دختران جوان

جهت رد گم‌کردن و جذب سایر کاربران استفاده می‌کردند

کمپین اصلی سپاه پاسداران

روز ۲۷تیر۹۹ بلافاصله پس از سخنرانی مریم رجوی شروع شد

و روند درگیر کردن کاربران، فعال‌کردن حساب‌ها

و تکرار هشتگ‌ها (باکلمات رکیک پاسداری- وزارتی) را شروع کرد

واحد سایبری سپاه، کمپین را با نشر و بازنشر توئیت‌ها

از طریق هزاران ربات و حساب‌های جعلی (فیک) با فالوئر پایین

متعلق به واحدهای سایبری بیش از ۶۰ساعت ادامه داد

اکثر این حساب‌ها برای ردگم کردن

خود را با مخالفان رژیم هم‌سو نشان می‌دهند

اما در حقیقت سایبری سپاه هستند

دیالوگ‌های بین آنها ماهیت‌شان را برملا می‌کند

۳۵ تا ۴۵درصد حساب‌ها از داخل ایران هستند

این شامل شرکت‌کنندگانی که از داخل ایران با VPN

و پروکسی توئیت می‌کنند نمی‌شود

۱۱هزار و ۲۹۴ حساب با فالوئر پایین تازه ایجاد شده یا حساب‌های خاموش بودند

هزار و ۶۲۲ حساب فقط یک ماه قبل از گردهمایی درست شده بود

۳هزار و ۴۵۴حساب بعد از گردهمایی حذف و هزار و ۱۶۸ حساب غیرفعال شدند

تردستون ۷۱ اعتقاد دارد که این عملیات

ناقض بسیاری از قوانین توئیترمربوط به

«سوء استفاده از ظرف توئیتر و سیاست اسپم»، «سیاست جعل هویت»

و «بالابردن خبر خودساخته و یا مصنوعی» است

این کمپین اقدامات مقتضی را از جانب توئیتر

جهت تضمین یک محیط سالم اجتماعی اقتضا می‌کند

اطلاعیه شرکت امنیت سایبری تردستون۷۱

هوشیاری امنیتی در رابطه با عملیات تأثیرگذاری (رژیم) ایران

۱۰دسامبر۲۰۲۰ (۲۰آذر۹۹)

-رسوایی بزرگ بسج سایبری رژیم علیه رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت

جزئیاتی از عملیات نفوذ اطلاعات رژیم ایران

سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات در یک عملیات مشترک

گروه‌های مخالف ایرانی را هدف قرار دادند

یگانهای سایبری سپاه اعضای هسته مرکزی را با دقت نظامی

برای هدف قرار دادن کنفرانس سالانه شورای ملی مقاومت ایران

کلید زدند

اطلاعیه شرکت امنیت سایبری تردستون۷۱:

تردستون ۷۱، شرکت اطلاعات و ضد جاسوسی سایبری، امروز جزئیاتی از عملیات نفوذ اطلاعات (رژیم) ایران را منتشر کرد.

جف باردین، مدیر ارشد اطلاعات در تردستون ۷۱ گفت: «سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (IRGC) و وزارت اطلاعات و امنیت (MOIS) در یک عملیات مشترک گروه‌های مخالف ایرانی را هدف قرار دادند. یگانهای سایبری سپاه، اعضای هسته مرکزی را با دقت نظامی برای هدف قرار دادن کنفرانس سالانه شورای ملی مقاومت ایران (NCRI) کلید زدند». وی افزود: «سپاه، وزارت اطلاعات و واحدهای سایبری بسیج سطح پایین توئیتر را با حدود ۱۱۲هزار توئیت به مدت ۶۰ساعت با استفاده از هشتگ و محتوای مدنظر برای کنترل سناریو در شبکه اجتماعی، پر کردند.

از نظر تردستون۷۱ اعضای واحد سایبری سپاه پاسداران نقش مهمی در مدیریت این کمپین ایفا کردند، برای تضمین ترند شدن هشتگهای مشخص در ایران و به‌طور جهانی، حداقل ۹ حساب دیگر متعلق به واحدهای سایبری سپاه پاسداران به گسترش آن در محیط‌های مختلف اجتماعی کمک کردند. اعضای هسته مرکزی خود را به‌عنوان «سلطنت طلب»، «اصلاح طلب» یا «برانداز» در شبکه اجتماعی ارائه می‌دهند.

از ویژگی‌های اصلی این حساب‌های مبدل شبکه اجتماعی می‌شود به استفاده از کاراکتر (پرسونا) زنان جوان اشاره نمود که برای جذب کاربران غافل از ماهیت و گسترش پیام و همکاری بالقوه کاربران استفاده می‌شود.

تاکتیک‌های استفاده شده توسط اعضای کمپین (سپاه و وزارت اطلاعات):

• پستهای محدود از سوی هدایت کنندگان کمپین برای محافظت از حساب‌های شبکه اجتماعی سپاه و وزارت اطلاعات.

• کلمات کلیدی مورد استفاده برای کلید زدن عملیات نفوذ.

• تکرار و شبیه‌سازی هشتگ توسط حدود ۲۵۰۰۰ کاربر توئیتر

• استفاده از باتها و حساب‌های جعلی کم فالوئر.

• اعضای اصلی برای آماده‌باش و کلید زدن کمپین از سبک «شماره دانبار» استفاده نمودند.

• رباتها تلگرام ناشناس برای ارتباطات محرمانه استفاده شده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر