۱۴۰۲ مهر ۵, چهارشنبه

مجاهد قهرمان ثریا ابولفتحی و آخرین گلوله

 

سرانجام ثریا را ساعت ۱۱ شب ۵مهرماه ۶۰ به‌میدان تیرباران بردند. یک همرزم و یار نزدیکش گفت:  لحظاتی بعد صدای کوبنده ثریا همه جا را  ‌لرزاند: «بچه‌ها ما رفتیم و به‌ زبان آذری اضافه کرد: «حنیف‌نژاد دییپدی  اعدام میدانیندا، یاشاسین اسلام»(حنیف‌نژاد در صحنه اعدام گفته است زنده  باد اسلام)، درود بر رجوی. درود بر مجاهدین. انا لله و انا الیه راجعون».

این  آخرین کلمات ثریای قهرمان بود که با رگبار گلوله‌ها خاموش شد. لحظاتی بعد  مأمور بند در حالی‌که رنگش مثل گچ دیوار سفید شده بود دوان‌دوان از میدان  اعدام برگشت.

از او پرسیدیم: «ثریا چی گفت؟ آخرین جمله‌اش چه بود؟»

پاسخ داد: «شعار داد و گفت تیر خلاصم را زودتر بزنید می‌خواهم زودتر بروم».

او هنگامی تیرباران شد که چندماهه باردار و ۲۰ساله بود.

#مسعود_رجوی در وصف شیرزن قهرمان ثریا ابوالفتحی گفت: «شرح  شهادت و تیرباران خواهر قهرمانم ثریا ابوالفتحی در زندان تبریز به‌راستی  اسطوره فراموشی‌ناپذیری است که یکی از شیواترین برگ‌های افتخار مجاهدین را  در کسوت زن رشید و دلیر مجاهد خلق بیان می‌کند و بی‌گمان هر انقلابی و هر  زن و مرد آزاده ایرانی را به تکریم و تحسین وامی‌دارد. آن‌قدر که دلخراش  بودن صحنه تیرباران در فضایی مملو از کمالات و پاکباختگی انقلابی و عقیدتی و  عشق و شور متعالی از یاد می‌رود. آن‌قدر که زبان از تشریح متانت و شیفتگی  عقیدتی این شیرزن مجاهد و شهادت افسانه‌یی‌اش درمی‌ماند. آن‌قدر که دژخیمان  و زندانبانان نیز متأثر و غرق تحقیر نسبت به خودشان و غرق در احساس احترام  نسبت به مقام والا و درخشان و پرشکوه قهرمان شهید ما ثریا ابوالفتحی  می‌شوند».

مسعود رجوی در بیستمین سالگرد تأسیس سازمان مجاهدین خلق ایران

#مجاهدین_خلق

#کانونهای_شورشی

#ایران

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر