۱۳۹۸ فروردین ۲۱, چهارشنبه

چرا قرار دادن سپاه در فهرست تروریستی، با نام‌گذاری تروریستی وزارت اطلاعات تکمیل می‌شود؟

نام‌گذاری تروریستی وزارت اطلاعات یک ضرورت برای تکمیل قراردادن سپاه در فهرست ساز‌مان‌های تروریستی خارجی (FTO) است. تروریسم در سلطنت ولایت مطلقه فقیه، نهادهای مسول متعددی دارد؛ وزارت اطلاعات در کنار سپاه یکی از اصلی‌ترین این نهادهاست.
به‌دنبال قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا، مریم رجوی در توییتی یادآوری کرد: «لیست گذاری تروريستی سپاه سركوبگر پاسداران خواست ديرين و برحق مردم و مقاومت ايران، لازمه امنيت و صلح و ثبات در منطقه و جهان است». [توییتر مریم رجوی ۱۹ فروردین ۹۸]
رئیس جمهور برگزیده مقاومت در توییت بعدی‌اش نوشت: «ليست‌گذاری سپاه پاسداران باید مدتها پیش صورت می‌گرفت و اكنون بایستی با لیست‌گذاری وزارت اطلاعات فاشیسم دینی حاكم بر ایران تكمیل شود.» [توییتر مریم رجوی ۱۹ فروردین ۹۸]
وزارت اطلاعات بخشی از دستگاه صدور ترور در نظام ایران است. این وزارت‌خانه چه در داخل و چه در خارج از کشور به‌صورت بالی مکمل برای سپاه عمل می‌کند. تیرماه سال ۹۷ دبیرسوم سفارت نظام در اتریش، در خاک آلمان دستگیر شد. او یک مقام وزارت اطلاعات است که در زمان دستگیری مسولیت هماهنگی ایستگاه‌های اطلاعات در اروپا را بر عهده داشت. پیشتر او به‌عنوان یک مامور اطلاعات در عراق علیه سازمان مجاهدین خلق ایران، فعالیت کرده بود.
اسدالله اسدی که پیش از دستگیری، در تور امنیتی نهادهای اروپایی گرفتار شده بود، در حال تدارک برای ایجاد یک کشتار گسترده در پاریس بود. او عملیاتی را هدایت می‌کرد که قرار بود طی آن رهبری مجاهدین و میهمانان آمریکایی و اروپایی حاضر در گردهمایی ایرانیان، هدف قرار بگیرند. یک کشتار گسترده که شامل طیفی از سیاستمداران ارشد و هواداران مجاهدین می‌شد، می‌توانست نشانه‌ای از وارد شدن ضربه به آلترناتیو نظام ایران باشد؛ در این صورت شاید نظام می‌توانست از بن‌بست کنونی خارج شود.
عملیات تروریستی پاریس شکست خورد و تیم‌های عمل‌کننده در پاریس، بلژیک و آلمان دستگیر شدند. اسدالله اسدی یک مقام وزارت اطلاعات است که در این عملیات دستگیر شد و کماکان در زندانی در بلژیک به سر می‌برد.
شناسایی و خنثی کردن این عملیات به همراه شناسایی یک عملیات شکست‌خورده دیگر وزارت اطلاعات در تیرانا و عملیات شکست‌خورده دیگری در دانمارک، سبب شد تا اروپا اسدالله اسدی و سعید هاشمی مقدم، معاون وزیر اطلاعات را به همراه معاونت امنیت وزارت اطلاعات در فهرست تحریم‌هایش قرار دهد.
در تکمیل این روند بود که ماهان ایر از پرواز به آلمان ممنوع شد. از جمله دلایل برشمرده شده برای ممنوعیت پرواز هواپیماهای این شرکت متعلق به سپاه به خاک آلمان، تدارک رسانی ماهان ایر به عملیات پاریس بود.
همان قصابانی که در سپاه مشغول کار هستند، در وزارت اطلاعات نیز حضور دارند. با نگاهی به سوابق مقامات ارشد وزارت اطلاعات نیز این ارتباط به روشنی کشف خواهد شد. بسیاری از آنها پیشتر به‌عنوان اعضای رسمی سپاه شناخته می‌شدند و بعدها برای ماموریت به وزارت اطلاعات منتقل شده‌اند.
اما فراتر از ارتباط سازمانی این دو نهاد سرکوبگر، هدف واحدی‌ست که هر دوی آنها دنبال می‌کنند؛ تروریسم علیه مردم ایران و مردم منطقه.
همچنان که غلبه سیاست قاطعیت بر سیاست مماشات، سپاه را در جایگاه واقعی‌اش یعنی فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد، می‌توان انتظار داشت که وزارت اطلاعات نیز به همین سرنوشت دچار شود. تحت فشار قرار دادن تروریست‌ها از طرف جامعه جهانی به مفهوم باز شدن راه تنفس بیشتر برای جامعه ایران است. نفس‌ کشیدن‌هایی که از قیام دی ۹۶ به‌بعد هر لحظه ص
دایش بلندتر و قوی‌تر می‌شود؛ مهم‌ترین نشانه‌ی این تغییر وضعیت، تکثیر و تثبیت کانون‌های شورشی در داخل کشور است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر