۱۳۹۸ فروردین ۳۰, جمعه

لباس‌هایشان فرق دارد اما خودشان نه؛ رابطه سپاه با هلال‌احمر

رابطه سپاه با هلال‌احمر، محل تردید نیست، دست‌کم این موضوع برای بسیاری از مردم ایران که فعالیت‌های هلال‌احمر را از نزدیک دیده‌اند، قابل تایید است. شاهدین عینی بارها بر این واقعیت تاکید کرده‌اند که بسیاری از کارمندان هلال‌احمر را قبل یا بعد از آنکه با لباس هلال‌احمر دیده باشند، با لباس پاسداری دیده‌اند.
مقاومت ایران در مقاطع مختلف با ارائه اسناد، و اطلاع‌رسانی براساس منابع گسترده‌اش، رابطه سپاه با هلال‌احمر را مورد تاکید قرار داده است؛ اما آنچه در همین روزها توجه همگان را برانگیخته است، اعتراف یک سردار سپاه به استفاده سپاه از هلال‌احمر برای ماموریت‌های جنگ‌افروزانه در بوسنی است. وقتی این خبر بیشتر توجهات را برانگیخت که معلوم شد در همان زمان سپاه و القاعده در بوسنی در ارتباط قرار داشته‌اند؛ ابعاد تروریسم سپاه، هر روز بیشتر آشکار می‌شود.
روز ۲۶ فروردین، پاسدار سرتیپ سعید قاسمی، در یک مصاحبه تصویری اعتراف کرد که سپاه در بوسنی تحت عنوان هلال احمر عمل می‌کرده و با القاعده هم در ارتباط بوده است. هرچند در پی این اعتراف، سپاه و هلال‌احمر درصدد تکذیب، و رفع و رجوع آنچه پاسدار قاسمی مطرح کرد برآمدند؛ اما در این تلاش کاملا ناموفق بودند، زیرا قاسمی به عنوان یک سردار سپاه مدتها در بوسنی حضور داشته است. با این همه معلوم شد که سپاه وهلال‌احمر تحت کنترل سپاه، چقدر از عواقب فعالیت‌های تروریستی خود می‌ترسند.
روز ۱۷ فروردین، مریم رجوی در سخنانی که در همبستگی با سیل‌زدگان ایراد کرد، از جمله گفته بود: «هلال احمر برای صدور ارتجاع و تروریسم است.»
آنچه توسط رئیس جمهور برگزیده مقاومت مورد تصریح قرار گرفت؛ پیشتر و برای بارها توسط مقاومت ایران افشا شده بود. از جمله در ۹ فروردین ۹۴، مقاومت ایران طی اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: «یکی از طرح‌های نیروی قدس برای باز کردن راه ورود به یمن فعال کردن هلال احمر رژیم بود تا در پوش کمکهای انسان‌دوستانه و ایجاد بیمارستان و رساندن کمکهای دارویی بتواند راه ورود رژیم به این کشور را باز کند. از این طریق تلاش کرد افرادی را برای شبکه‌های تروریستی خود عضوگیری کند».
چندسال پیش از این اطلاعیه، در اطلاعیه‌ای دیگر به تاریخ ۴ خرداد ۸۳ مقاومت «از انتقال فرماندهان حوثی بین ایران و یمن با هواپیماهایی تحت پوش کمکهای هلال احمر پرده برداشت.» [مجاهدین ۲۹ فروردین ۹۸]
با قرار گرفتن سپاه در فهرست سازمان‌های تروریستی، شکاف، در درون سپاه عمق پیدا می‌کند؛ یکی از نخستین نتایج وضعیت جدید افشای اطلاعات بیشتر درباره عملکردهای تروریستی و جنگ‌افروزانه‌ی سپاه است؛ آنهم توسط خود پاسداران.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر