۱۳۹۸ اسفند ۹, جمعه

بیانیه شورای اتحادیه اروپا در رابطه با پیوستن ۸کشور اروپایی به لیست‌گذاری تروریستی معاونت وزارت اطلاعات و پاسداران

شورای اتحادیه اروپا
نماینده عالی اتحادیه اروپا به‌نمایندگی از این اتحادیه روز ۲۵فوریه –در مورد هم‌سو شدن شماری از کشورهای دیگر اروپا با لیست افراد، گروهها و نهادهای مشمول اعمال اقدامات مشخص برای مبارزه با تروریسم بیانیه‌یی صادر و اعلام کرد:
در تاریخ ۱۳ژانویه ۲۰۲۰، شورای اتحادیه اروپا تصمیم (لیست‌گذاری تروریستی) را تصویب کرد.
این تصمیم شورای اتحادیه اروپا فهرست افراد و نهادهای دخیل در اقدامات تروریستی را به‌روز کرد. این موضوع در موضع مشترک اتحادیه اروپا در ۲۷دسامبر ۲۰۰۱مشخص شده بود.
کشورهای کاندیدای عضویت اتحادیه اروپا شامل جمهوری مقدونیه شمالی، مونته نگرو، صربستان و آلبانی و هم‌چنین کشورهایی که در روند ثبات‌سازی و کاندیدای احتمالی اتحادیه اروپا هستند شامل بوسنی هرزگوین، ایسلند، اوکراین و جمهوری ملداوی با این تصمیم هم‌سو شدند. آنها تضمین خواهند کرد سیاست‌های ملی کشورشان با این تصمیم شورا منطبق باشد. اتحادیه اروپا از این تعهد اطلاع پیدا کرد و از آن استقبال می‌کند.
در بیانیه ۱۳ژانویه۲۰۲۰اتحادیه اروپا درباره تمدید لیست‌گذاری دیپلمات تروریستها و سرپاسداران حکومت آخوندی آمده است:
اتحادیه اروپا فهرست تروریستی خود متشکل از افراد و سازمانهای مشمول تحریم‌ها را تمدید می‌کند
شورای اتحادیه اروپا امروز لیست تروریستی اتحادیه اروپا را که افراد، گروهها و نهادهایی که مشمول اقدامات محدود کننده با هدف مبارزه با تروریسم هستند، تمدید می‌کند. افراد، گروهها و نهادهای درج شده در این لیست مشمول انجماد منابع مالی‌شان و سایر داراییهای مالی در اتحادیه اروپا هستند. هم‌چنین برای گردانندگان اقتصادی اتحادیه اروپا ممنوع است که منابع مالی و منافع اقتصادی در دسترس آنها قرار بدهند.
شورای وزیران اتحادیه اروپا در ابتدا این لیست را به‌عنوان اجرای قطعنامه ۱۳۷۳مورخ سال ۲۰۰۱متعاقب حملات تروریستی یازده سپتامبر ۲۰۰۱تشکیل داد. این شورا لیست را به‌صورت نوبه‌ای حداقل هر شش ماه بر مبنای یک تبادل اطلاعات منظم بین کشورهای عضو در رابطه با هر فاکت یا تحول مربوط به لیست‌گذاریها مورد بررسی قرار می‌دهد.
بیانیه اتحادیه اروپا سپس «اداره امنیت داخلی وزارت اطلاعات و امنیت رژیم ایران» به‌عنوان نهاد تحریم شده ذکر کرده و علاوه بر قاسم سلیمانی، بر اسامی کسانی که در مقاطع مختلف لیست‌گذاری شده‌اند تأکید کرده است. از جمله:
- اسدالله اسدی نخستین دیپلمات تروریست دستگیر شده با پاسپورت دیپلماتیک رژیم حین مأموریت بمب‌گذاری علیه مجاهدین
- منصور ارباب سیر و علی غلام شکوری تروریستهای دست‌اندرکار در بمب‌گذاری علیه سفیر عربستان در آمریکا
-عبدالرضا شهلایی و حامد عبداللهی از سرکردگان نیروی تروریستی قدس و همدست قاسم سلیمانی

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر