۱۳۹۹ آبان ۱۹, دوشنبه

دولت ترامپ تا ژانویه ۲۰۲۱ «سیلابی» از تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند

مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، و چند تن دیگر از مقام‌های ارشد دولت ترامپ هنگام اعلام دور پیشین تحریم‌های گسترده علیه ایران

وبسایت خبری- تحلیلی اکسیوس و شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل شامگاه یکشنبه ۱۸ آبان خبر دادند که دولت دونالد ترامپ در ده هفته مانده تا روز ادای سوگند ریاست‌جمهوری جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، «سیلابی» از تحریم‌های جدید علیه ایران وضع می‌کند.

بر اساس این گزارش‌ها، «سیلاب تحریم‌های شدید و جدید» در نتیجه همکاری آمریکا با اسرائیل و چند کشور حاشیه خلیج فارس تنظیم شده است.

این دو رسانه خبر داده‌اند که در همین زمینه، الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران و ونزوئلا، که به اسرائیل سفر کرده است روز یکشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر و مئیر بن‌شبات مشاور امنیت ملی اسرائیل در اورشلیم دیدار و آخرین رایزنی‌ها را در مورد این تحریم‌های تازه علیه ایران با آن‌ها انجام داد.

آقای آبرامز روز دوشنبه ۱۹ آبان نیز دیدارهای جداگانه‌ای با بنی گانتز وزیر دفاع و گابی اشکنازی وزیر خارجه اسرائیل خواهد داشت و در همین زمینه با آن‌ها گفت‌وگو خواهد کرد.

الیوت آبرامز از پاسخ به پرسش‌های اکسیوس و شبکه ۱۲ تلویزیون اسرائیل خودداری کرده و دولت اسرائیل درباره دیدار نخست‌وزیر و مشاور امنیت ملی با آقای آبرامز بیانیه رسمی نداده است.

وزارت خارجه آمریکا پیشتر گزارش داده بود که الیوت آبرامز از ۱۷ تا ۲۲ آبان برای یک تور منطقه‌ای در خاورمیانه خواهد بود اما جزئیاتی در باره اهداف سفر او منتشر نشده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا، همراه با خانواده‌اش در سخنرانی اعلام پیروزی که شنبه شب انجام داد. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر