۱۴۰۰ شهریور ۵, جمعه

ویدئو- مصاحبه تلویزیون الغد با حسین داعی الاسلام- افشاء شکنجه در اوین

ویدئو- مصاحبه تلویزیون الغد با حسین داعی الاسلام- افشاء شکنجه در اوین

تلویزیون الغد ۵/۶/۱۴۰۰

مجری: حسین داعی الاسلام عضو شورای ملی مقاومت ایران و زندانی سیاسی سابق در زندان اولین با ما روی خط است. با خوش آمد به شما برای حضور در تلویزیون الغد، شما به عنوان زندانی سیاسی سابق نظرتان در مورد تصاویری که از زندان اوین به بیرون درز نمود چیست؟

حسین داعی الاسلام عضو شورای ملی مقاومت ایران و زندانی سیاسی سابق: با سلام به شما و به بینندگان گرامی کانال الغد، در رابطه با زندان اوین، این زندان در زمان شاه در دهه هفتاد قرن گذشته(به میلادی.م) ساخته شد و  زندان اصلی برای زندانیان سیاسی بود. من هم آن زمان ۵ سال در این زندان بودم. و صدها تن از زندانیان سیاسی و رهبران جنبش های اپوزسیون ایران در آن اعدام شدند. منجمله تمام رهبران مجاهدین اعدام شدند و در همین زندان اوین بازجویی میشدند و فعالیت های بین المللی مانع  شد که شاه مسعود رجوی را اعدام کند. بعد از سرنگونی شاه، این زندان تبدیل به مرکز اصلی زندانیان سیاسی شد. جهت اطلاع تان این شکنجه هایی که درز کرده بخش بسیار کوچکی از چیزی است که در زندان اوین و سایر زندانها در ایران جریان دارد.

مجری: آقای حسین، به عنوان زندانی سیاسی سابق چه شکنجه هایی علیه زندانیان اعمال می شود؟

حسین داعی الاسلام:...(صدا نامفهوم است.م) تا این لحظه رژیم ایران ۱۲۰ هزار نفر را اعدام و کشته است. از زندانیان سیاسی زن و مرد و دختر و پسر که آنها در زندان اوین بودند. بخصوص در سال ۱۹۸۸ که ۳۰ هزار تن از زندانیان سیاسی که در زندان اوین بودند را اعدام کردند. ۹۰ درصد از آنها از اعضاء‌ مجاهدین بودند. این کتاب حاوی اسامی هزاران تن از آنهاست (لیست شهداء را نشان میدهد.م). این ابراهیم رئیسی است که به حکم خمینی ملعون هیأت مرگ را تشکیل دادند. ابراهیم رئیسی عضو هیأت مرگ و معاون دادستانی تهران بود. این هیأت حکم اعدام ۳۰ هزار زندانی سیاسی را صادر و آنها را اعدام کردند. این کتاب حاوی لیست تعداد زیادی از زندانیان سیاسی است که اعدام شدند. از دختر و پسر جوان تا زنان و غیره. نگاه کنید؛ خمینی حکم اعدام تمامی مجاهدین را صادر کرده است. هر فردی که بر مواضع مجاهدین خلق  استوار بود بایستی اعدام میشد. این عکسهای  اعدام شدگان است. زنان و جوانان، این حکم خمینی است...

مجری:‌یعنی آقای حسین، جامعه بین المللی چطوری می تواند این وضعیت نقض حقوق بشر را متوقف کند؟

حسین داعی الاسلام:‌ (صدا نامفهوم است.م)...ما اقدام به تشکیل کمیته مستقل تحقیق برای پیگیری  و حسابرسی از مرتکبین این جنایت کرده ایمبخصوص محاکمه خامنه ای ولی فقیه رژیم و ابراهیم رئیسی رئیس جهمور این رژیم.

مجری: ببخشید که قطع کردم به نظر می رسد صدا خراب است. با تشکر از شما حسین داعی الاسلام عضو شورای ملی مقاومت ایران و زندانی سیاسی سابق در زندان اوین.   

 

 

 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر