۱۴۰۲ آبان ۷, یکشنبه

واگن مترویی که کشتنت دوربین نداشت.

ولی بالای مزارت رو پر از دوربین کردن.

بخاطر نداشتن حجاب کُشتنت.

ولی عکس محجبه‌ت رو گذاشتن سر مزارت.

چقدر تو مظلومی دختر...

رضا خندان همسر نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق‌بشر خبر داد که او به همراه افرادی دیگر در مراسم تشییع‌پیکر آرمیتا گراوند در بهشت‌زهرا بازداشت و به بازداشت‌گاهی در شهرری منتقل شده‌ است. در برخی نقاط تهران جو امنیتی برقرار است و در لندن نیز ایرانیان تجمع کردند.

گزارش‌هایی هم از ضرب و شتم ستوده به دست ماموران امنیتی هم منتشر شده است.

تصویری که از ستوده در این مراسم منتشر شده نشان می‌دهد که او بدون حجاب اجباری در خاکسپاری حاضر شده است.

منظر ضرابی مادر سهند صادقی و از خانواده‌های دادخواه هواپیمای اوکراینی هم جزو بازداشت‌شدگان مراسم خاکسپاری آرمیتا گراوند است که به بازداشتگاهی در شهر ری منتقل شده است.

در همین حال یک شاهد عینی از حضور پرتعداد و غیرعادی نیروهای امنیتی و لباس شخصی در این مراسم خبر داد و گفت که تعدادی از شعاردهندگان در پایان مراسم بازداشت شدند.

این شاهد گفت که پیشتر ماموران تعداد زیادی از ون‌ها را به بهشت زهرا آورده بودند و دوربین‌های خود را نیز برای فیلمبرداری از شرکت‌کنندگان آماده کرده بودند.

او افزود که علاوه بر دوربین‌های در دست، ماموران «سه دوربین ۳۶۰» را در جایی که قرار بود پیکر آرمیتا دفن شود نصب کرده بودند و این محوطه را با داربست پوشانده بودند.

بر اساس این گزارش، ماموران اجازه فیلمبرداری از مراسم از سوی مردم را نمی‌دادند و در صورت فیلمبرداری، موبایل‌ها را توقیف می‌کردند.

این شاهد عینی گفت که هنگام قرائت قرآن برای دفن آرمیتا، تعدادی از زن‌های شرکت‌کننده در مراسم فریاد «آرمیتا روحت شاد» سر دادند.

«این گل پرپر شده هدیه به میهن شده» از دیگر شعارهای سرداده شده در این مراسم بود.

این شاهد عینی افزود که هنگام شعاردادن، کسی دستگیر نشد، اما پس از پایان مراسم خاکسپاری، ماموران به سمت افرادی که شعار دادند حمله کردند و آنان را بازداشت کردند. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر