۱۴۰۳ اردیبهشت ۱۴, جمعه

جاودانگی و درگذشت قهرمان مجاهد خلق عبدالرحیم احراری پس از ۴۶سال مبارزه در صفوف مجاهدین و ارتش آزادی‌بخش ملی

مجاهد پاکباز رحیم احراری

مجاهد پاکباز رحیم احراری که بامداد ۱۴ اردیبهشت در اثر ایست قلبی و عارضه تنفسی درگذشت، فرزند دلاور مردم لارستان فارس متولد ۱۳۳۸ در عملیات آفتاب(فروردین ۱۳۶۷) از ناحیه شش مورد اصابت گلوله قرار گرفته بود.

رحیم که در اغلب عملیات ارتش آزادی‌بخش ملی ایران شرکت داشت، در سال ۱۳۶۵ در منطقه مرزی سردشت از ناحیه دست و در عملیات فروغ جاویدان در سال۱۳۶۷ از ۲پا مورد اصابت ترکش‌ها قرار گرفت.

رحیم در جریان انقلاب ضدسلطنتی در اوایل سال۱۳۵۷ دستگیر و مدتی در زندان لار به‌سر برد. اما پس از آزادی فعالیت‌هایش علیه رژیم شاه را بیشتر کرد و در همین زمان با مجاهدین آشنا شد.

از سال ۱۳۵۸ در ارتباط با تشکیلات مجاهدین در لارستان قرار گرفت و در سال‌های بعد از طریق دبی از ایران خارج و سپس به اروپا رفت و از سال۱۳۶۳ به یک کادر حرفه‌یی تمام‌وقت در تشکیلات مجاهدین ارتقاء یافت.

رحیم در سال۱۳۶۵ برای جنگ علیه رژیم ضدبشری خمینی به اشرف شتافت. لباس رزم و شرف پوشید و در عملیات ارتش آزادی‌بخش در خط مقدم پیشتاز بود.

مجاهد شهید محمد امین هوشمند از یاران همرزم و پسرعمه رحیم احراری از سربداران قهرمان قتل‌عام۱۳۶۷ در زندان عادل‌آباد شیراز است.

خانم مریم رجوی، با تسلیت به همرزمان و بستگانش و مردم سرفراز لارستان، رحیم قهرمان را نمونه‌یی مثال‌زدنی از پاکبازی و صدق و فدا خواند که با فروتنی و تواضع انقلابی از هیچ کار و خدمتی برای همرزمانش فروگذار نمی‌کرد.

خانم رجوی افزود: به‌راستی این قهرمان پاکباز از افتخارات لارستان و مجاهدین خلق ایران محسوب می‌شود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر