۱۳۹۴ مرداد ۳, شنبه

ايران: رئیس سازمان زندان‌ها: ۷۰ درصد زندانیان زیر ۴۰ سال هستند


رئیس سازمان زندان‌ها: ۷۰ درصد زندانیان زیر ۴۰ سال هستند
عكس از وبلاگ
 
 اصغر جهانگیر، رئیس سازمان زندان‌های ایران، گفته است ۷۰ درصد زندانیان جوان و زیر ۴۰ سال هستند. به گفته رئیس سازمان زندان‌های ایران ۱۰ درصد این افراد بی‌سواد مطلق و ۴۰ درصد آنها دارای حداکثر مدرک تحصیلی سیکل (پایان دوره راهنمائی) هستند.
اصغر جهانگیر این سخنان را در مراسم امضای تفاهم‌نامه با وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت و همزمان تأکید کرد: نگاه به زندانی، نگاه به یک نیازمند است که از زمانی که وارد زندان می شود باید نیازهای اجتماعی، فرهنگی، بهداشتی و درمانی او دنبال شود.
رئیس سازمان زندان‌های ایران متذکر شد: باید تلاش شود تا این افراد از طریق آموزش به جامعه بازگردند، راه‌های ادامه تحصیل آنان فراهم شود و برنامه‌های اصلاحی و تربیتی برای این افراد انجام شود.
اصغر جهانگیر با اشاره به اینکه بیشتر زندانیان، شغل یا حرفه مناسبی نداشته و بیکار بوده اند تأکید کرد: سازمان زندان‌ها تلاش می کند تا با آموزش این افراد از طریق بخش‌های فنی، به این افراد حرفه ای بیاموزد.
تفاهم نامه میان وزارت آموزش و پرورش و سازمان ‌زندان‌ها با هدف برطرف نمودن موانع ادامه تحصیل فرزندانِ ترک تحصیل کرده زندانیان و جلوگیری از افت تحصیلی آنان به امضا رسید.سايت راديو فارس فرانسه 3مرداد94 (25ژوئيه2015):

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر