روزنامه لبنانی «الاخبار» وابسته به حزب الله لبنان در شماره روز دوشنبه 27 ژوئیه نوشت، عضو حزب الله لبنان که از سوی دادگاه بین المللی به دست داشتن در ترور رفیق الحریری نخست وزیر لبنان متهم است، هم اکنون در کنار نیروهای اسد علیه انقلابیون سوریه می جنگد.
به نوشته این روزنامه، مصطفی بدر الدین یکی از رهبران حزب الله لبنان که از سوی دادگاه بین المللی بررسی ترور رفیق الحریری متهم است، در حال حاضر در سوریه در کنار نیروهای اسد مشغول نبرد با مخالفان سوری است.
این روزنامه وابسته به حزب الله لبنان، با تمجید از نقش این متهم جنجال ترین پرونده تروریستی در لبنان، نوشت:«مصطفی بدرالدین نقش مهمی را در رهبری گروه هایی که در کنار اسد می جنگند، ایفا می کند».
این روزنانه می افزاید:«بدرالدین علاوه بر ایفای نقش فرماندهی نظامی شبه نظامیان همپیمان اسد، عملیات امنیتی حزب با هدف ضربه زدن به "گروه هاى تکفیری" (مخالفان سوری) نیز بر عهده دارد».
روزنامه با مدح وتمجید از نقش مصطفی بدر الدین از ایفای نقش در سرکوب مردم سوریه، نوشت:«بدرالدین سوریه یا لبنان را ترک نخواهد کرد مگر شهادت نصیب او شود یا اینکه پرچم پیروزی را برافرازد».

رفیق الحریری نخست وزیر محبوب لبنان که در سازندگی و آبادانی لبنان نقش بسیار مهمی ايفا كرد، در انفجار مهیبی که روز 14 مارس 2005 بیروت را تکان داد،او به همراه 22 نفر دیگر به قتل رسیدند.

الحریری خواستار استقلال لبنان وکاهش نفوذ رژیم سوریه بود به همین دلیل بارها از سوی دستگاههای امنیتی و خود بشار اسد تهدید شده بود.
تحقیقات و بررسی های پلیس بین المللی و دادگاه جنایی سازمان ملل بر طبق شواهد اعضای حزب الله لبنان و برخی مهره های امنیتی رژیم سوریه که در لبنان فعال بودند را به دست داشتن درقتل الحریری متهم کرد.

پس از حادثه ترور حریری سازمان ملل متحد به تقاضای دولت لبنان، دادگاه بین‌المللی ویژه‌ای تشکیل داده است که به محاکمه 4 نفر از متهمان "حزب‌الله لبنان" ‌پرداخت . مصطفی بدرالدین (51 ساله)، سلیم عیاش (48 ساله)، حسین عنیسی (38ساله) و اسد صبرا (35 ساله). این افراد به دست داشتن در قتل رفیق حریری متهم هستند.

دادگاه یادشده در اول مارس 2009 کار خود را در حومه لاهه (هلند) شروع کرد و پس از مدتها تحقیق سرانجام در 30 ژوئن 2011 حکم بازداشت متهمان مزبور را صادر کرد.
دادگاهی بین‌المللی در لاهه در آغاز سال 2014 به محاکمه 4 نفر از اعضای حزب‌الله لبنان می‌پردازد که به دست داشتن در قتل رفیق حریری، سیاستمدار برجسته و محبوب لبنانی متهم هستند. حزب‌الله لبنان از همکاری با دادگاه خودداری کرده است و آن را توطئه ای اسرائیلی- آمریکایی علیه این حزب تلقی کرد.(العربيه فارسي6مرداد94)