۱۳۹۴ تیر ۲۸, یکشنبه



طوفان گرد و غبار تهران و کرج را تاریک کرد

گزارش‌های رسیده از ایران حاکی است که ورود گرد و غبار شدید، آسمان تهران را تیره و تاریک کرد و میدان دید را به شدت کاهش داد. پس از این طوفان بارندگی شدید و رعد و برق در تهران باعث آبگرفتگی برخی از معابر و خیابان‌ها شد.
به گزارش خبرگزاری مهر، هادی رحمتی، مدیرکل بحران استان تهران با تائید این خبر اعلام کرد: "در پیگیری‌هایی که انجام دادیم این باد بین ۷۵ تا ۸۰ کیلومتر در ساعت سرعت داشت و منشا آن نیز از استان البرز بوده است که پس از عبور از شهرستان‌های شهریار، ملارد، رباط کریم و اسلامشهر به تهران رسیده است."
همچنین امیرحسین نقشینه، کارشناس هواشناسی گفت: "در پاره‌ای از مناطق پایتخت، وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که حداکثر سرعت آن ۱۵ تا ۲۰ متر بر ثانیه و ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بر ساعت پیش‌بینی می‌شود."
به گفته این کارشناس هواشناسی در "سه روز آینده در استان‌های تهران، قزوین، قم، البرز، سمنان و مرکزی وزش باد شدید و کاهش دید افقی پیش‌بینی می‌شود."
همچنین براساس گزارش خبرگزاری ایرنا از وضعیت طوفان در استان البرز، شدت این گرد و غبار به حدی بوده است که دید مستقیم را به کمتر از ۵۰ متر رسانده‌ است.
گزارش‌ها حاکی است هجوم موج ریزگردها در کرج برای چهارمین روز متوالی باعث کاهش شدید دید افقی شده و طبق اعلام اداره کل هواشناسی استان، امشب آسمان کرج دوباره پر از گردو خاک می شود.
مسوولان هواشناسی استان البرز به بیماران قلبی توصیه کرده اند که هنگام بروز پدیده گرد و خاک در مکان‌های باز حاضر نشوند.
در طی یک سال اخیر این چهارمین بار است که طوفان گرد و غبار باعث کاهش دید و مشکلات تنفسی در تهران می‌شود.
نخستین بار در خردادماه سال گذشته طوفان شدیدی که با گرد و غبار غلیظ همراه بود، تهران را در نوردید. بنا به گزارش ها پنج نفر در این طوفان کشته شده و ۴۵ نفر مجروح شده اند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر