۱۳۹۴ اسفند ۷, جمعه

در آستانه روز جهانی زن، کنفرانسی درباره وضعیت زنان در ایران تحت حاکمیت آخوندها با حضور شخصیتهای سرشناس مدافع حقوق زنان و وکلا از انگلستان برگزار شد.
شرکت کنندگان در این کنفرانس عبارت بودند از: لیندا لی رئیس پیشین جامعه وکلای انگلستان و ولز، وال کوربت مدافع سرشناس حقوق زنان و مارگارت اوون مدیر زنان برای صلح از طریق دموکراسی، یک سازمان مشورتی غیردولتی سازمان ملل‌متحد و دولت نوروزی، نماینده شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان.
آنها با محکوم‌کردن جنایات رژیم زن‌ستیز آخوندی علیه زنان ایران، از دولت انگلستان و جامعه بین‌المللی خواستند در برابر خشونت حکومتی علیه زنان سکوت نکنند.
شرکت کنندگان همچنین گفتند پتانسیل عظیمی در میان زنان برای تغییر در ایران وجود دارد. آنها پیشتازی زنان در مقاومت ایران و دستاوردهای ارزشمند آنها را در مبارزه طولانی علیه رژیم آخوندی ستودند.
خانم کوربت در سخنان خود در این کنفرانس با رد توهم میانه‌روی آخوند روحانی و با تأکید بر استمرار جنایات سیستماتیک رژیم علیه زنان ایران، گفت: «۳۰ درصد از ۱۲۰.۰۰۰ اعدام‌شده در (حاکمیت) این رژیم در طول سه دهه گذشته، زنان هستند. جهان برخورد وحشتناک (رژیم ایران) با زنان را فراموش نخواهد کرد».
مارگارت اوون در سخنان خود، تصریح کرد: «خشونت وحشتناک علیه زنان و جوانان در ایران مشمئزکننده است. رژیم ایران ضد مذهب است چون اراذل و اوباشی که به زنان اسیدپاشی می‌کنند، مجازات نمی‌شوند. این رژیم نوجوانان را اعدام می‌کند و دختران را به ازدواج در سن نه سالگی مجبور می‌کند. ۷۳ نوجوان در طول دهه گذشته اعدام شده‌اند و به گفته عفو بین‌الملل، ۱۶۰نفر در حال حاضر در انتظار اعدام به‌سر می‌برند».
خانم اوون در بخش دیگری از سخنانش به حملات جنایتکارانه چند سال اخیر به مجاهدان اشرف و لیبرتی پرداخت و گفت: «هر کس که مخالف رژیم (ایران) باشد، به‌صورت هولناکی با او رفتار می‌شود. ایران تحت حاکمیت آخوندها یک حکومت منفور است و ما باید (برای سران این حکومت) اقدامات تنبیهی و ممنوعیت مسافرتی اعمال کنیم».
لیندا لی، رئیس پیشین جامعه وکلای انگلستان و ولز نیز در این کنفرانس پس از اشاره به ماهیت زن‌ستیز قوانین حکومت آخوندی، گفت: «تغییر از طرف زنان خواهد آمد زنان قدرت واقعی برای تغییر در ایران هستند. در حالی که ما به روز جهانی زنان نزدیک می‌شویم، من مصرانه از زنان جوان در غرب خواهان ایستادن در کنار خواهران خود در ایران هستم».
دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت ایران در انگلستان در این کنفرانس، گفت: «رژیم حاکم بر ایران سرکوب وحشیانه زنان را از طریق قانون و فرهنگ به‌اصطلاح اسلامی توجیه می‌کند که هیچ ربطی به ذات و جوهر اسلام و فرهنگ مردم ایران به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین تمدنها ندارد. این قوانین در نقض آشکار قانون بین‌المللی است. اینها ایده‌های قرون‌وسطایی است که توسط آخوندهای زن‌ستیز از طریق نیروهای مختلف مسلح وابسته به سپاه پاسداران به زنان و دختران تحمیل شده است. جامعه بین‌المللی باید ارتقای روابط سیاسی و اقتصادی را به بهبود عمده در وضعیت حقوق‌بشر در ایران مشروط کند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر