۱۳۹۴ بهمن ۲۶, دوشنبه

تحولاتی از ۲۴ ساعت گذشته ایران - بحران انتخابات فرمایشی در راس حاکمیت آخوندی

بحران انتخابات فرمايشي در رأس حاكميت آخوندي بالا مي گيرد.
دريك تحول جديد، سخنراني انتخاباتي رفسنجاني در تلويزيون تحت امر خامنه اي سانسور شد.
در این سخنرانی، رفسنجاني، به شوراي نگهبان به خاطر حذف كانديداهاي باند رقيب، حمله كرده بود.
درمورد سانسور سخنراني رفسنجاني، که روز جمعه 23 بهمن از تلویزیون رژیم پخش شد، روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام اعلام کرد: «پس از ضبط سخنرانی رفسنجانی، تدوین آن با حفظ تمام محورهایش 18دقیقه شد، اما هنگام پخش این سخنان، بخشهایی از آن سانسور شده بود».
رضا سلیمانی مدیر روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، اضافه كرد: متن کامل و سانسور نشده سخنان رفسنجانی در روزنامه‌ها و سایتهای این باند قابل دسترسی است.
رفسنجانی در سخنراني خود كه متن آن درسايت خودش درج شده گفت: «متأسفانه در سالهای اخیر هر دو بُعد اسلامیت و مردمیت (نظام)، یک مقدار تضعیف شده...
در بُعد مردمی، اشکالاتی در انتخابات از لحاظ تبلیغات، تأیید صلاحیت‌ها، ردّ صلاحیت‌ها و امثال اینها دیده می‌شود و در بُعد اسلامی هم ، متأسفانه الان فسادها و بداخلاقی های فراوانی را می‌بینیم».
وي درمورد نظرات خودش كه در بحران انتخابات و به خصوص بر سر حذف حسن خميني، رو در روي  نظرات خامنه اي  قرار گرفته است، گفت: نظرات من همان نظرهایی است که جمهوری اسلامی برای آن شکل گرفت ...رفسنجاني حرفهايش را درمورد شورايي بودن  ولايت فقيه و بحث آن در اولين جلسه خبرگان بعد از خميني مطرح و تصريح كرد كه خامنه اي خودش طرفدار شورايي بودن رهبري بوده،  ولي اين نظريه در آن زمان رأي لازم را  نياورد.
آخوند علي سعیدی نماینده خامنه‌ای در سپاه پاسداران، گفت: ”برخی با مطرح کردن موضوعاتی همچون شورای رهبری به دنبال فتنه جدیدی هستند که باید بسیار مراقب این جریان خاص بود.“
يك روزنامه باند خامنه‌ای نیز نوشت: رفسنجانی که روزگاری از رفتارهای منتظری و خوراک‌سازی او برای رسانه‌های خارجی و ضدانقلاب انتقاد می‌کرد امروز در همان مسیر حرکت می‌کند“.
حرکتهای اعتراضی:‌
حركتهاي اعتراضي مردمي عليه سركوب و چپاول رژيم آخوندي، در نقاط مختلف كشور، ادامه دارد.
روز شنبه سومين  روزاعتصاب 800 كارگرمعدن در شهرپابدانا در5 كيلومتري كرمان عليه چپاول4ماه حقوق شان ادامه يافت. كارگران اعلام كردند تازماني كه حقوقشان پرداخت نشود به اعتصاب ادامه خواهند داد.
در يك اعتراض ديگر كارگري در  استان كرمان  300 كارگر معدن ”اصلي” نيز در اعتراض به چپاول حقوقهايش دست به اعتصاب زده اند.
دركرمانشاه نيز گروهي ازكارگران شركت سوله سازي كاويان غرب دراعتراض به نگرفتن سه ماه حقوق درمحل اين شركت تجمع  اعتراضي برپاكردند.  در تهران جمعی از طرفداران، زنداني سياسي محمد علی طاهری در امام زاده صالح ، از روز جمعه دست به تحصن و اعتصاب غذا زده اند.
درحركت اعتراضي ديگري، مردم فيروز كوه، عليه وضعيت وخيم جاده ها و بدرفتاري ماموران رژيم دست به اعتراض زدند.
استان كرمانشاه نيز شاهد حركتهاي  اعتراضي مردمي بود. ازجمله  تجمع اعتراضي آهن فروشان، تجمع اعتراضي كارگران اخراجي شركت توليد لبنيات دربيستون و گروهي ازسهامداران عدالت.
هم چنين درسنندج گروهي از كاركنان شركت فجرشاهو، بدليل چپاول حقوقشان تجمع اعتراضي برگزار كردند و در ساري جمعي از كسبه، به خاطر تخريب اماكن عمومي و اخاذي از مردم توسط ماموران رژيم به يك حركت اعتراضي مبادرت كردند.
يك سركرده ديگرسپاه خامنه اي در سوريه به هلاكت رسيد.
پاسدار رضا فرزانه سرکرده سابق لشکر عملیاتی ۲۷ ضدمحمد رسول‌الله تهران  بود و ۴۰ روز پیش برای شراكت در کشتار مردم سوریه به حلب اعزام شده بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر