۱۳۹۶ فروردین ۱۱, جمعه

ايران: فرمانده سنتکام: تهدید رژیم ایران بعد از برجام ممکن است به اقدام نظامی نیاز داشته باشد



ژنرال جوزف ووتل
ژنرال جوزف ووتل، فرمانده نیروهای مرکزی ارتش آمریکا، (سنتکام) روز چهارشنبه در برابر کمیته نیروهای مسلح مجلس نمایندگان آمریکا گفت: آمریکا لازم است برای متوقف‌ساختن فعالیتهای بدخواهانه رژیم ایران در خاورمیانه، آفریقای شمالی و جنوب آسیا که بعد از برجام تشدید شده، اقدام نظامی را در نظر بگیرد.
وی طی شهادتنامه مکتوب خود گفت رژیم ایران قابل توجه‌ترین تهدید را نسبت به ناحیه مرکزی و علیه منافع ملی ما و منافع ملی دوستان و متحدان ما ایجاد کرده است. ما هیچ بهبودی در رفتار رژیم ایران بعد از برجام ندیده‌ایم.
ژنرال وتل گفت من مشخصاً بر این باورم که رژیم ایران فعالیتهای بی‌ثبات کننده خود را افزوده است، متأسفانه توافق برجام باعث شده است که برخی باورکنند که ما اساساً به مسأله رژیم ایران پرداخته‌ایم، در حالیکه این‌طور نیست. علاوه بر تهدید بالقوه اتمی، رژیم ایران چند تهدید دیگر معتبر هم دارد. آنها یک برنامه تازه موشکی بالستیک دارند و ما همچنین نسبت به فعالیتهای سایبری و دریایی آنها و همچنین فعالیتهای نیروی قدس سپاه پاسداران و شبکه‌های وابسته به آن شامل نیروی نارکو تروریستی (تروریستی و مرتبط با مواد مخدر) حزب‌الله نگران هستیم.
ژنرال جوزف ووتل گفت بعد از امضای توافق اتمی، رژیم ایران به‌طور آشکاری روی توسعه نفوذ و قدرتش در منطقه مرکزی متمرکز بوده است. این واقعیت که رژیم ایران بزرگترین تهدید درازمدت علیه منافع آمریکا در منطقه مرکزی است، بایستی فرصتها برای اطمینان دادن به متحدان و هم، شکل دادن به رفتار رژیم ایران را دریابیم.
وی افزود برای متوقف‌ساختن تهدید فزاینده رژیم ایران، آمریکا باید اقدام نظامی و سایر اقدامات را در نظر بگیرد... رژیم ایران بایستی آگاه باشد که نسبت به فعالیتهای بدخواهانه‌اش عواقبی خواهد بود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر