۱۳۹۶ فروردین ۱۱, جمعه

ايران: ایلیانا رزلهتینن: ، رژیم ایران به حمایت از تروریسم در سراسر جهان ادامه می‌دهد



یلیانا رزلهتینن در حال سخنرانی
ایلیانا رزلهتینن رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقای در کنگره آمریکا گفت، رژیم ایران به حمایت از تروریسم در سراسر جهان ادامه می‌دهد و پس از امضای برجام، بارها قطعنامه 2231 شورای امنیت را نقض کرده است.
وی این سخنان را در جلسه استماع این زیرکمیته ایراد کرد. سایر سخنرانان نیز، ضمن محکوم کردن دخالتهای منطقه‌یی رژیم خواستار تشدید تحریمها علیه رژیم و سپاه پاسداران شدند.
در جلسه استماع زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا، که به‌ریاست ایلیانا رزلهتینن برگزار شد، کنت کتزمن کارشناس امور خاورمیانه بخش تحقیق کنگره، مایکل آیزن اشتات کارشناس و مدیر برنامه نظامی و امنیتی مؤسسه واشینگتن برای سیاست خاورنزدیک و الیزابت روزنبرگ کارشناس ارشد و مدیر برنامه اقتصاد و امنیت در مرکز امنیت جدید آمریکا حضور داشتند.
ایلیانا رزلهتینن با یادآوری اقدامات بی‌ثبات کننده رژیم در منطقه بعد از امضای توافق اتمی گفت: از زمانی که توافق اتمی به امضا رسید، ما شاهد حمایتهای مالی و تسلیحاتی و تدارکاتی و نیرویی رژیم ایران از اسد و شبه‌نظامیان حوثی در یمن بوده‌ایم.
ایلیانا رزلهتینن افزود: ... . رژیم ایران به حمایت از تروریسم در سراسر جهان از طریق حمایت از گروه تروریستی حزب‌الله ادامه می‌دهد. این رژیم سلاحهای پیشرفته و ذخایر موشکی در اختیار گروه حزب‌الله قرار می‌دهد. رژیم ایران هم‌چنان به برنامه موشکهای بالستیک خود ادامه داده است تاریخ نشان داده است که تسلیحات اتمی و برنامه‌های موشکهای بالستیکی دو روی یک سکه هستند... به گفته برخی منابع، از زمان امضای برجام تاکنون، این رژیم در یک مقابله جویی آشکار با قطعنامه 2231، حداقل 15 آزمایش موشکی انجام داده است
رئیس زیرکمیته خاورمیانه و شمال آفریقا در سخنان خود افزود: هر گونه تلاش رژیم برای گسترش تسلیحات کشتار جمعی باید متوقف شده و این رژیم به‌خاطر این اقدامات باید مورد تحریم قرار گیرد... این رژیم تنها زبان زور را می‌فهمد بنابراین باید تحریمهای کنونی را به‌طور کامل اعمال کنیم و سپس آنها را گسترش داده و تقویت کنیم.
تد دویچ نماینده کنگره آمریکا با اشاره به استمرار حمایت رژیم ایران از بشار اسد و کمکهای مالی به حزب‌الله لبنان، و اصرار بر تشدید اقدامات بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه گفت کنگره آمریکا ملزم است برای متوقف کردن برنامه توسعه موشکهای بالستیک رژیم ایران قاطعانه عمل کند. و این موضوع را در هر فرصتی در شورای امنیت ملل‌متحد مطرح کند.
دکتر کنت کتزمن متخصص امور ایران، که به‌عنوان شاهد در این استماع شرکت کرده بود، گزینه‌هایی را برای مقابله با برنامه موشکی رژیم. مورد بررسی قرار داد و خواستار تحریمهای مضاعف رژیم و قرار دادن سپاه پاسداران در لیست تروریستی شد.
مایکل آیزن اشتات کارشناس و مدیر برنامه نظامی و امنیتی مؤسسه واشینگتن با اشاره به آزمایش موشکهای بالستیک رژیم که توانایی حمل کلاهکهای اتمی را دارند خواستار تدوین یک استراتژی جامع برای مقابله با رژیم و فعالیتهای بی‌ثبات کننده‌اش در منطقه با سخت‌تر کردن کنترل بر برنامه اتمی و موشکی رژیم شد.
خانم روزنبرگ کارشناس ارشد و مدیر برنامه اقتصاد و امنیت در مرکز امنیت جدید آمریکا نیز در سخنان خود گفت:‌
دولت آمریکا باید به فوریت تحریمهای هماهنگ و گسترده‌یی را برای هدف قرار دادن فعالیتهای خطرناک سپاه پاسداران از جمله فعالیتهای مالی و داراییهای سپاه پاسداران و عناصر مرتبط با آن. و همچنین شبه‌نظامیانی که به نیابت از رژیم ایران عمل می‌کنند اعمال کند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر