۱۳۹۸ اسفند ۲۹, پنجشنبه

آسوشیتدپرس: شکست رژیم‌ تهران درتوقف کرونا تقریباً ۹نفر از ۱۰نفر مبتلا در خاورمیانه از ایران آمده‌اند

آسوشیتدپرس: شکست رژیم‌ تهران درتوقف کرونا

تقریباً ۹نفر از ۱۰نفر مبتلا در خاورمیانه از ایران آمده‌اند

آسوشیتدپرس: شکست رژیم‌ تهران درتوقف کرونا- روز سه‌شنبه ۲۷ اسفند ۹۸ خبرگزاری آسوشیتدپرسنوشت مقام ایران که واکنش به شیوع کرونا را توضیح می‌داد در حالی‌که در جلوی دوربین‌ها بود مستمر سرفه و به‌شدت عرق می‌کرد قول داد که هیچ خطری برای کشور نیست.
آسوشیتدپرس افزود: ایرج حریرچی گفت قرنطینه به عصر حجر تعلق دارد ولی یک روز بعد خود او به‌دلیل این ویروس به قرنطینه رفت.
این خبرگزاری در ادامه نوشت: ماجرای حریرچی یک کوچک‌شده و مینیاتور چیزی است که در ایران در بحبوحه پاندمی کرونا اتفاق افتاده است.
تقریباً ۹نفر از ۱۰نفر مبتلا در خاورمیانه از ایران آمده‌اند؛ رژیم ایران حدود ۱۵۰۰۰نفر را گزارش کرده که مبتلا شده‌اند و حداقل ۸۵۳نفر فوت کرده‌اند و این در حالیست که نگرانی‌هایی هست که مواردی هم هست که گزارش نشده است.
در حالی‌که عمده افراد مبتلا بهبود پیدا می‌کنند اما ویروس به‌سرعت در حال گسترش است و بزرگسالان و کسانی که مشکلات تنفسی دارند یا بقیه که بیماریهای دیگری دارند را ممکن است از پا در بیاورد.
آسوشیتدپرس نوشت: چندین روز تکذیبیه توسط رژیم در رابطه با کرونا و مشغولیت رژیم در مراسم ۴۱مین سالگرد ۲۲ بهمن سال ۱۹۷۹ و تظاهرات در این رابطه و بعد برگزاری انتخابات پارلمانی که مقامات تقلا کردند مردم شرکت بیشتری در آن داشته باشند و طی این مدت، این ویروس زمان یافت تا در ایران شیوع پیدا کند.
رژیم ایران فاصله سال نو و نوروز را به‌عنوان فرصتی در پیش رو دارد تا شیوع این بیماری را مهار کند اما به‌نظر می‌رسد مقامات نمی‌توانند یا نمی‌خواهند مسافرتها بین شهرهای اصلی را متوقف کنند و این در حالیست که در شهرستانها سیطره‌های محلی زده‌اند تا مسافران از بیرون شهر را برگردانند.
این در مقایسه تندی با عراق و لبنان متحدان رژیم ایران است که جابه‌جایی‌ها را محدود کرده‌اند در حالی‌که تعداد کمتری مبتلا نسبت به ایران دارند.
در کشوری مانند ایران که دولت تمامی رسانه‌ها را کنترل می‌کند و خبرنگاران با محدودیت‌هایی مواجهند بسیاری نکات درباره شیوع کرونا نامعلوم باقی می‌مانند.
از ماه ژانویه نگرانی‌هایی در صفحه اول روزنامه آفتاب یزد به چشم خورده بود که هشدار داده بود «ویروس مرموزی در دروازه‌های ایران است» و این در حالیست که چین قرنطینه برای کنترل شیوع کرونا را شروع کرده بود، با این وجود مسافرت بین چین و ایران ادامه پیدا کرد.
این خبرگزاری نوشت: اولین دو مبتلا در ۱۹ فوریه گزارش شد و اعلام شد که فوت کردند و از آنجا که این ویروس دو هفته طول می‌کشد تا علائمش بروز کنند بنابراین شروع این ویروس در ایران در اوایل فوریه[۱۲بهمن] بوده است.
اما مقامات رژیم ایران جزییاتی در مورد شیوع نداده‌اند. تحلیلگران توصیه کرده‌اند که ممکن است گذشته از مراسم ۲۲ بهمن و بعد انتخابات مجلس در ۲۱ فوریه، ساقط شدن هواپیمای اوکراینی بود که ۱۷۶کشته بر جای گذاشت که به‌دنبال آن رژیم تلاش می‌کرد مشروعیت خود را برای انتخابات بالا ببرد که در مجموع باعث شد به شیوع کرونا در کشور پرداخته نشود و خامنه‌ای ولی‌فقیه رژیم دشمنان خارجی را متهم کرد که با شیوع کرونا می‌خواهند انتخابات را تحت تاثیر قراردهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر