۱۳۹۹ فروردین ۳۰, شنبه

زوددویچه‌سایتونگ، آلمان: آژیرترور و دستگیری شبکه‌تروریستی تحت‌نام داعش

زود دویچه سایتونگ: «متهم‌پنجم 40هزاردلار برای انجام یک‌عملیات تروریستی درآلبانی را پذیرفته‌بود. این‌مرد و یکی‌از چهارزندانی‌دیگر به‌آلبانی سفر کرده‌بودند. بنا‌به‌اعلام دادستانی‌فدرال اما اجرای این‌ماموریت درمدت کوتاهی شکست‌خورد و درپی‌آن هر دومردمزبور به‌آلمان بازگشتند.
فروردین ۲۹, ۱۳۹۹
زوددویچه‌سایتونگ، آلمان: آژیرترور و دستگیری شبکه‌تروریستی تحت‌نام داعش
زود دویچه سایتونگ-۲۷فروردین۹۹- ایالت نوردراین وستفالن: آژیر ترور در شهر هاینس برگ….
در اولین ساعات صبح روز چهارشنبه نیروهای دولتی به منطقه هاینزبرگ واقع در استان نورد- راین وستفالن وارد شدند، اما نه بدلیل گسترش و همه گیر شدن کرونا که نام این ناحیه را درهفته های اخیر در سراسر کشور بر سر زبانها انداخته، بلکه بدلیل یک مظنون به ترور. گفته می شود که مرد دستگیر شده توسط پلیس، حامی شبه نظامیان دولت اسلامی “داعش” بوده و حملاتی را در آلمان برنامه ریزی کرده است.
دادستان کل فدرال در مجموع دستور بازداشت ۴ نفر را در مناطق مختلف استان نورد-راین وستفالن صادر کرده بود.
دستگیرشدگان اهل تاجیکستان بودند. ۴نفر در شهر کارلسروهه دستگیر شدند و یک نفر از قبل در بازداشت بود. آنها که برای ترور تحت نام داعش طراحی کرده بودند، تماسهایی با دو عضو ارشد این گروه در سوریه و افغانستان گرفته بودند.
هریبرت روئل وزیر داخله این ایالت از حزب دمکرات مسیحی پس از دستگیری اظهار داشت که ما این مظنونین را مدتها توسط پلیس دوسلدورف و با همکاری اداره حفاظت از قانون اساسی زیر نظر داشتیم.
بنا به اطلاعات پلیس دوسلدورف که مسولیت این پرونده را “بر عهده دارد، افراد این گروه حملات تروریستی را علیه تاسیسات نظامی آمریکا در آلمان برنامه ریزی کرده بودند، آنها بدین هدف پایگاه نیروی هوایی را تحت نظر داشتند.
این افراد قبلاً مهمات جنگی تهیه کرده بودند. یکی از آنها همچنین پیشتر دستورالعمل ساخت بمب را تهیه کرده بود. دو تن از متهمان در شهر زیگن دستگیر شدند ، یکی در منطه هاینسبرگ و دیگری در شهر وردوهل در منطقه زائرلند. هر ۵ مرد که بین ۲۴ تا ۳۲ سال سن دارند، در مقابل قاضی تحقیق دیوان عالی فدرال در کارلسروهه حاضر شدند.
زود دویچه سایتونگ افزود:
متهم پنجم ۴۰ هزار دلار برای انجام ماموریت عملیات تروریستی در آلبانی را پذیرفته بود.
این مرد و یکی از چهار زندانی دیگر به آلبانی سفر کرده بودند. بنا به اعلام دادستانی فدرال اما اجرای این ماموریت در مدت کوتاهی شکست خورد و در پی آن هر دو مرد مزبور به آلمان بازگشتند.
دی ولت، آلمان:
دستگیری شبکه تروریستی و طراحی ترور تحت نام داعش
متهم پنجم ۴۰ هزار دلار برای ماموریت تروریستی در آلبانی دریافت کرد
این مرد و یکی از چهار زندانی دیگر به آلبانی سفر کردند
دی ولت آلمان مورخ ۲۷فروردین ۹۹ نیز در گزارشی از دستگیری اعضای شبکه تروریستی در آلمان نوشت: آنها که برای ترور تحت نام داعش طراحی کرده بودند، تماسهایی با دو عضو ارشد این گروه در سوریه و افغانستان گرفته بودند. این افراد قبلاً مهمات جنگی تهیه کرده بودند. یکی از آنها همچنین پیشتر دستورالعمل ساخت بمب را تهیه کرده بود.
دی ولت افزود:
متهم پنجم ۴۰ هزار دلار برای انجام ماموریت عملیات تروریستی در آلبانی را پذیرفته بود. 

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر