۱۴۰۱ اردیبهشت ۱۰, شنبه

موساد «عملیات ترور دیپلمات اسرائیلی توسط سپاه قدس» را خنثی کرد

 

تصویری از اعضای نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راهپیمایی موسوم به روز قدس در تهران. ٢٩ آوریل ٢٠٢٢

رسانه‌های اسرائیل روز شنبه گزارش دادند سازمان اطلاعات و امنیت اسراییل، موساد، عملیات ایران برای ترور یک دیپلمات اسرائیلی در کنسولگری این کشور در استانبول را خنثی کرده است.

بر اساس این گزارش، یک نظامی آمریکایی مستقر در آلمان و یک روزنامه‌نگار در پاریس دیگر اهداف نقشه ایران برای ترور بودند.

تایمز اسرائیل می‌نویسد یک عضو سپاه پاسداران در یک کشور اروپایی نیز در ارتباط با این طرح ترور دستگیر شده است. بر اساس این گزارش، فرد مذکور عضو واحد ۸۴۰ نیروی قدس سپاه است که مامور انجام عملیات‌ فرامرزی است. وی در شبکه قاچاق مواد مخدر نیز فعآلیت دارد.

بر اساس گزارش‌ها، فرد مذکور به بازرسان گفته مبلغ ۱۵۰ هزار دلار پول برای آماده‌سازی عملیات‌های ترور دریافت کرده و در صورت موفقیت طرح‌ها یک میلیون دلار دیگر دریافت می‌کرد.

هنوز اسرائیل و ترکیه هیچ واکنش رسمی به این گزارش نشان نداده‌اند.

در فوریه سال جاری گزارش شد موساد طی دو سال گذشته ١٢ طرح ترور علیه اسرائیلی‌ها در ترکیه را، که عمدتا قرار بود توسط عوامل داعش انجام شود، خنثی کرده است.

افشای این عملیات ترور در حالی است که روابط اورشلیم و آنکارا طی ماه‌های گذشته بهبود یافته و تلاش‌ها برای احیای برجام با بن‌بست مواجه شده است.

سال گذشته نیز سازمان اطلاعات و امنیت ملی ترکیه، میت، طرح ایرانی‌ها برای ترور یک تاجر اسرائیلی-ترکیه‌ای ساکن در استانبول را خنثی کرد. صدای آمریکا ۱۴۰۲۰۲۱۰

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر