۱۳۹۴ اسفند ۲۲, شنبه

کمیسیون زنان شوراي ملي مقاومت ايران در حاشيه اجلاس دوستان ايران آزاد نمايشگاهي را در يكي از سالن هاي پارلمان اروپا برگزار كرد كه در آن نقض حقوق زنان توسط رژيم ايران به نمايش گذاشته شده بود.
تلویزیون اورینت در باره این نمایشگاه اینطور گزارش داد: "نمايشگاه نقض حقوق زنان در پارلمان اروپا، با هدف برجسته كردن سياست رژيم آخوندي در انهدام خانواده و جامعه در ايران و به حاشيه راندن زنان برگزار شده بود.
الهام زنجاني: از زماني كه خميني به حاكميت رسيد، زنان از تمامي حقوقشان محروم شدند. اولين فشاري كه روي زنان آوردند حجاب اجباري بود و در تمامي بخشهاي جامعه نيز فشار هاي ديگري بر روي آنها آوردند. طي ۱۵۰سال در ايران انقلابات متعددي وجود داشته است كه زنان در صفوف مقدم با ديكتاتوري رو در رو شده اند. در حال حاضر،‌ از روحاني صحبت مي كنيم كه در خلال حاكميتش ۲۳۰۰نفر اعدام شده و ۶۳نفر از آنها زن بوده‌اند.
اين جنگ بعد از ۳۷سال ادامه دارد. وضعيت مطلقاً خوب نشده است. رژيم قانوني را تصويب كرده كه به شوهر اجازه مي دهد كه با دختر خوانده اش ازدواج كند و اين در تاريخ ما وجود نداشته است.
فريده گلدره: زنان در جامعه ايران حق ندارند مانند مردها تحصيلات دانشگاهي داشته باشند.
الهام زنجاني: اين عكسها مربوط به دختراني است كه زیر ۱۸سال بودند و تنها به اين دليل كه خواهان آزادي در ايران بودند اعدام شدند.
مريم رجوي، رئيس‌جمهور دوره انتقالي در ايران نيز موضع اتحاديه اروپا نسبت به نقض حقوق‌بشر در ايران و شركت اين رژيم در كشتار مردم سوريه را محكوم كرد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر