۱۳۹۴ اسفند ۱۷, دوشنبه

پارلمان اروپا - کنفرانس زنان در مبارزه با بنیادگرایی به مناسبت روز جهانی زن با حضور رئیس جمهور برگزیده مقاومت مریم رجوی

 
بئاتریس بسرا- نماینده پارلمان اروپا از اسپانیا
برای من افتخار و فرصت استثنایی است که امروز اینجا خانم رجوی را دعوت کنم.
خانم رجوی برای من به معنی تجسم یک فرصت است. یک فرصت واقعی که حی و حاضر است و یک فرصتی که سالها چیزی مشابه آن وجود نداشته. او تجسم رهبری مسلمان، سیاسی، دمکراتیک، و مدافع قاطع حقوق بشر و بطور خاص برابری است.
خیلی از ماها فکر میکردیم که چنین چیزی غیر ممکن است. همینجا هم الان قبل از این صحبت از این بود که این موضوع چقدر بغرنج است چرا که یک مذهب چنین رویکردی را دارد که باید آداب و رسوم تعیین شده ای را رعایت کند و یا بار همه سنت های تاریخ را بدوش کشید.
ولی آنچه اینجا داریم دربارة آن صحبت میکنیم و الان میبینیم این است که آنچه که از هر چیزی برجسته تر است، همین برابری است. که اسلام یک جهت گیری خیلی روشن دقیقاً در همین باره دارد. دربارة برابری و برای دفاع از همه برای حقوق برابر و در جهت ایجاد جامعه ای که میتواند در صلح توسعه و پیشرفت کند.
خانم رجوی رئیس جمهور منتخب شورای ملی مقاومت ایران میباشد که اینجا همراه با بسیاری از دوستان و همکارانشان از مقاومت ایران حضور دارند همه ما ها فکر میکنیم که یک فرصت واقعی وجود دارد که ایران به رژیم بنیادگرایی که طی سی سال گذشته در قدرت باقی مانده پایان بدهد. حکومت ایران و رژیم بنیادگرای ایران و آنچه امروز در ایران است اسلام نیست، بلکه یک رژیم بنیادگرای افراطی است که در اساس به معنی واقعی کلمه ضد زن است. همانطور که میدانید در ایران شرایطی را ایجاد کرده اند که نه تنها بطور سیستماتیک پایه ای ترین حقوق بشر را نقض میکنند، بلکه رژیم ایران امروز قهرمان اعدام در جهان شده است، بطور میانگین فکر کنم همین امروز که اینجا نشسته ایم احتمالاً ۳ نفر اعدام شده اند.
تا آنجا که به حقوق و وضعیت زنان بر میگردد و دقیقاً همان چیزی که قبل از این داشتیم میگفتیم رژیم ایران منعکس کننده تمام چیزهایی است که نباید وجود داشته باشد.
لذا من دیگر بیشتر از این صحبت نخواهم کرد چون شما اینجا میخواهید به خانم رجوی گوش فرا دهید که به ما این افتخار بسیار بزرگ را دادند که اینجا آمدند.
خانم رجوی در مقابل شما حضاری وجود دارند که مصمم هستند که برای مقابله با افراطی گری که بنیادگرایی را با خود به اینجا می آورد باید با هم متحد بود و تنها اگر با هم در برابر آن بایستیم میتوانیم به نتیجه برسیم.
بروکسل-۱۲اسفند94

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر