۱۳۹۵ مرداد ۲۳, شنبه

ايران: محاكمه عاملان قتل عام 67

محاكمه عاملان قتل عام 67


قتل‌عام 30هزار گل سرخ پرپر شده در سال 67 را نه می‌بخشیم و نه فراموش می‌کنیم.


مرداد 95.


شما هم تصاویرتان را برای ما ارسال کنید.


قتل عام سال 67


ابتکار هموطنان آزاده برای محاکمه آمران قتل‌عام.


قتل عام 67

بو شهر - محاکمه عاملان جنایات 67


به امید آزادی،
ابتکار هموطنان آزاده برای محاکمه آمران قتل‌عام.
شما هم تصاویر خود را برای ما ارسال کنید


ابتكار هموطنان در يادبود قتل عام 67

قتل عام 30 هزار گل سرخ


ابتكار هموطنان آزاده براى محاكمه آمران قتل عام.
شما هم تصاوير خود را براى ما ارسال كنيد


يادبود قتل عام 67 - 30هزار گل سرخ

س.ا از تهران


تصاویری از بیکاران در خیابانهای مختلف تهران - یکشنبه 27تیرماه - شما هم می‌توانید تصاویر مشابه را برای ما ارسال کنید


انعكاس تهاجم موشكى به ليبرتى در داخل كشور


صحبتهای یک استاد از شیراز
خدا را شکر که برادران لیبرتی بشهادت نرسیدند.هزار مرتبه شکر.این برادران باید باشند تا پیکر پوسیده این رژیم پلید را به آتش بکشند.درود بر مجاهدین .درود بر برادر مسعود وخو اهر  خواهر مریم

ك.نگار از مشهد


تصاويرى از فقر در مشهد - مردم شهرم اينچنين با فقر و گرسنگى دست و پنجه نرم می کنند


م. رها از مشهد


تصاویری از کلیه فروشی در شهر ما



شهربابک - گزارشى از شرکت بابک مس ایرانیان


مقدمه:
شرکت بابک مس ایرانیان در شهربابک در استان کرمان واقع شده است. این شرکت به دو بخش تقسیم می‌شود. بخش کوچکتر کارش تولید لوله‌های مسی است. ظاهر قضیه این است که این شرکت متعلق به شرکت مادر تخصصی هولدینگ است ولی تا جایی که از زبان رئیس و رؤسای کارخانه شنیده شده؛ شرکت بابک مس ایرانیان متعلق به مجتبی فرزند خامنه‌ای است.
این بخش در حال حاضر خط تولیدش راه افتاده ولی به‌دلیل استفاده از دستگاههای ایرانی هنوز موفق به تولید لوله نشدند، این بخش تقریباً 50 نیرو استخدامی و 50 نیروی قراردادی دارد.
بخش دوم این شرکت تولید کاتد با روش بیولیچینگ هست که به‌دلیل وجود تحریمها و بالا رفتن هزینه‌های ساخت هنوز کامل نشده، و پیشرفت ساختش حدوداً 70درصد است. این بخش هم تا چندین ماه تقریباً 300نفر نیرو داشت که اکثر آنها را اخراج کردند و در حال حاضر حدوداً 100 نیرو دارد که کارگران غیربومی هستند، علت به کارگیری کارگران غیربومی این است که چون نیروهای بومی در برابر چپاول حقوقشان دست به اعتصاب می‌زدند همه را بیرون کردند. این نیروها هم همه پیمانکاری و قراردادی هستند.
در حال حاضر قسمت لوله مسی شروع به تولید کرده ولی چون از وام بانکها برای ساخت استفاده شده؛ مجبور بوده‌اند از تولید کننده‌های داخلی لوازم را تهیه کنند و کیفیت پایین این لوازم باعث شده کارخانه مشکل پیدا کند و هنوز به تولید و فروش نرسیده‌اند. بخش کاتد نیز هنوز شروع به‌کار نکرده است.

وضعیت حقوق کارگران:
حقوق کارگران هیچ وقت به موقع پرداخت نمی‌شود. شرکتهای پیمانکاری قدرتمندتر همیشه 2تا3ماه و شرکتهای ضعیف‌تر مثل شرکت بابک مس ایرانیان گاهی تا 6ماه تأخیر در پرداخت حقوق داشته‌اند. البته اغلب بیمه نیروها را هم پرداخت نمی‌کنند. حقوق بسیار پایین در حد میانگین سالانه 800هزار تومان کارگران را زیر خط فقر هم‌چنان نگاه داشته است. دیر پرداخت کردن حقوقها از 1ماه تا 6ماه؛ بیمه نکردن تعدادی از نیروها؛ سوء‌استفاده از نیروها با زیاد کار کشیدن از آنها؛ نبستن قرارداد یا قراردادهای کوتاه مدت از دیگر مشکلات و مصائب کارگران این کارخانه است.

قراردادهای ناعادلانه کار:
در کارخانه بابک مس ایرانیان قرارداد هایی که با کارگران بسته می‌شود متفاوت هستند، ولی 90درصد قراردادهای کارفرما با کارگران 1ماهه هستند و تعداد کمی 3نیز ماهه. بعضی از نیروهای شرکت به‌صورت روز مزد کار می‌کنند و اساساً قراردادی ندارند.

اخراج کارگران و اعتصاب کارگران:
کارفرما و ریاست شرکت برای اخراج و استخدام کارگران روش و سیاستهای ضدکارگری خودش را دارد. با آغاز فصل پاییز که هوا سرد می‌شود و امکان کار زیاد در طول روز نیست؛ کارفرما شروع به اخراج کارگران می‌کند و دوباره اوایل سال جدید جذب نیرو می‌کنند.
کلیه نیروهای بومی که تا کنون از شرکت اخراج کرده‌اند تماماً 4-5سال سابقه بیمه و کار داشته‌اند.
کارگران شرکت در سال 94 مجموعاً 4 بار اعتصاب کردند. اعتصابهای یک روزه، چند روزه و حتی یک هفته‌یی. چون تمام کارهای سخت و زیر سازی را تمام نیروها با کمترین حقوق و بدترین شرایط انجام دادند به امید استخدام در شرکت در زمان راه‌اندازی، ولی زمانی که بخش لوله مسی اقدام به استخدام نیرو کرد هیچ‌کدام از نیروهای قدیمی که سابقه کار و بیمه داشتند را به بهانه‌های مختلف جذب نکردند.

گزارشي از بهشهر - ورشكستگي كارخانه و شركتها


بهشهر - گزارشی از ورشکستگی کارخانه روغن سازی غنچه و شرکت کشتی سازی صدرا
پنجشنبه 26فروردین‌ماه 95  - یکی از شهروندان بهشهر در گزارشی از وضعیت کارخانه روغن سازی غنچه و شرکت کشتی سازی صدرای بهشهر نوشته است:
شهرستان زاغمرز منطقه‌یی است که وابسته به بهشهر می‌باشد. اما مردم این منطقه خواستار پیوستن به شهر نکا هستند. چون منطقه زاغمرز و بهشهر فاقد کارخانه‌اند. تنها کارخانه در این منطقه کارخانهٴ چیت سازی بود که آن هم ورشکست شده است و مردمی که در این کارخانه به‌کار مشغول بودند در حال حاضر بیکارند، اما شهرستان نکا دارای نیروگاه برق، کارخانهٴ سیمان، سیلو گندم، بندر امیر آباد تعداد بسیار زیادی کارگاه تولید آجر و سفال، شرکت روغن غنچه و چندین و چند تولیدی دیگر است و از لحاظ وسعت یکی از صنعتی‌ترین شهرهای استان مازندران حتی ایران به حساب می‌آید. مردم زاغمرز بعد از رکود صنعت در بهشهر و بیکاری در تلاش هستند که به شهر نکا ضمیمه شوند.
قبلا در بهشهر شرکت کشتی سازی صدرا حدود پنج هزار کارگر داشت اما در حال حاضر شاید 400نفر در این شر کت بزرگ شاغل باشند و مردم زاغمرز به این لحاظ که بیکاری دارند و شهرستان نکا را در جوار خود می‌بینند به‌عناوین مختلف لب به اعتراض گشوده‌اند. این اعتراض خود را با نوشتن نامه و تجمعات اعتراضی به شکلی نشان داده‌اند.
در کنار شرکت کشتی سازی صدرا کارخانه‌ای به نام غنچه که قبلاً 4هزار کارگر داشت اما اکنون به 500نفر کاهش یافته است. کارخانه روغن سازی غنچه که قبلاً وزنه‌یی در این منطقه بود الآن فقط تولیدش در حدی است که حقوق کارکنان و کارگرانش را پرداخت کند به این صورت یکی دیگر از منابع شغلی مردم این منطقه به انحطاط کشیده شده است. کارخانه غنچه در حال ورشکستگی می‌باشد.
به گفته یکی از کارکنان این شرکت سوءمدیریت باعث این ورشکستگی شده است.
کارخانه غنچه و شرکت صدرا آن‌قدر قدرتمند بودند که علاوه بر به‌کار گیری کارگران شهرستانهای نکا و ساری و بهشهر از شهرهای سایر استانها به‌ویژه استانهای کرمانشاه و آذربایجان برای کار به این شرکتها به بهشهر می‌آمدند.
کشتی سازی صدرا را از زمانی که در دوران احمدی‌نژاد سپاه بالا کشید، و بعد هم آن را ول کرد، دیگر از رونق افتاد. چون مدیریت پاسداران به فکر جیب خود بودند، و گاه چند ماه چندماه حقوق کارگران را نمی‌دادند. این عوامل بود که رفته‌رفته مردم این منطقه را در پی کار و نان متوجه نقاط دیگر کرده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر