۱۳۹۵ مرداد ۲۰, چهارشنبه

ايران: با فشار وزارت اطلاعات فايل صوتي منتظري حذف شد.




با فشار رژیم ایران فایل صوتی  منتظری حذف شد
 در پی فشار وزارت اطلاعات ایران، فایل صوتی منتظری در مخالفت او با کشتار زندانیان ایران در سال 1988 از سایت او حذف شد.
به گزارش سایت زیتون، احمد منتظری، فرزند  منتظری، پیش از این گفت ماموران رژیم ایران از او خواسته اند تا فایل صوتی منتظری از کانال تلگرام و سایت اینترنتی حذف شد. همچنین از خانواده منتظری خواسته شده است که به هر نحو ممکن اصالت فایل مذکور را تکذیب کنند.
انتشار فایل صوتی  منتظری در روز سه شنبه 9 اوت، در باره کشتارهای سال 1988 در زندانهای رژیم ایران، در رسانه ها و فضای مجازی بازتاب گسترده ای داشته است.
بر اساس آنچه در این فایل صوتی آمده است، منتظری پس از اطلاع از اعدام های سال 1988 و در جهت توقف آن، علاوه بر نگارش دو نامه به خمینی، دیداری با آقایان: نیری (حاکم شرع)، اشراقی (دادستان)، رئیسی (معاون دادستان) و پورمحمدی (نماینده اطلاعات در اوین) داشت .
قائم‌مقام  خمینی که مواضع و اعتراضات او در خصوص اعدام‌های 1988 منجر به برکناری او شد، به تعبیر خود« با صراحت لهجه و بدون سیاسی‌کاری» خطاب به حاضران می‌گوید«به نظر من بزرگ‌ترین جنایتی که در  جمهوري اسلامي شده از اول انقلاب تا حالا انجام شده است، این کاری است که به دست شماها انجام شده است… در آینده تاریخ ما را محکوم می‌کند و شما را در آینده جزو جنایتکاران در تاریخ می‌نویسند»
به گزارش رسانه ها، خانواده ه منتظری پس از انتشار این فایل صوتی بشدت تحت فشار قرارگرفته اند 
العربيه فارسي20مرداد95

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر