۱۳۹۵ مرداد ۲۰, چهارشنبه

ايران: واکنش تند رسانه‌های سپاه پاسداران و قوه قضائیه به انتشار فایل صوتی سخنان منتظری



واکنش تند رسانه‌های سپاه پاسداران و قوه قضائیه به انتشار فایل صوتی سخنان  منتظری
یک روز پس از انتشار فایل صوتی سخنان حسینعلی منتظری، رسانه‌های رژيم آخوندي به ویژه خبرگزاری‌های وابسته به سپاه پاسداران و قوه قضائیه ایران نسبت به این انتشار واکنش نشان داده و آن را "انتقام‌کِشی‌های بیت منتظری" از  خمینی خوانده‌اند.
روز سه‌شنبه ١٩ مرداد، سایت‌ اطلاع‌رسانی  منتظری، یک فایل صوتی از سخنان منتظري را منتشر کرد که مربوط به به تاریخ ۲۴ مرداد ۱۳۶۷ است. منتظری در این تاریخ در دیدار با حسینعلی نیری (حاکم شرع وقت)، مرتضی اشراقی (دادستان وقت)، ابراهیم رئیسی (معاون وقت دادستان) و مصطفی پورمحمدی (نماینده وقت وزارت اطلاعات در زندان اوین)، نسبت به اعدام زندانیان سیاسی به ویژه اعدام اعضای زندانی سازمان مجاهدین خلق ایران شدیداً اعتراض می‌کند.
منتظری در این دیدار این اعدام‌ها را «جنایت» توصیف می کند و حاضران را که اعضای هیأت برگزیده از سوی  خمینی بودند، «جنایتکاران تاریخ» می‌خواند.
گرچه موضع‌  منتظری درباره اعدام‌های سیاسی دهه شصت مشخص بود، اما انتشار این فایل صوتی، جزئیات دقیق‌تری از این موضع‌گیری به دست می‌دهد.
منتظری چند ماه پس از اظهار این سخنان از سمت قائم مقامی رهبری عزل شد.
خبرگزاری "فارس" وابسته به سپاه پاسداران، روز سه‌شنبه ٢٠ مرداد، با انتشار مطلبی علیه انتشار فایل صوتی این سخنان، نوشت وقتی «دیگر دست  منتظری از رهبری کوتاه شد، آنقدر نسبت های غلط و ناروا روانه‌ امام می‌شود تا سایرین از ولایت فقیه چندششان شود
این خبرگزاری با توصیف کردن انتشار این فایل به «انتقام‌کِشی‌های بیت منتظری از امام»، از عدم موضع‌گیری موسسه‌ نشر و تنظیم آثار  خمینی درباره سخنان منتظری انتقاد کرد و همچنین نوشت: «جالب آنکه از شخص سیدحسن خمینی نیر کمتر موضعی در محکومیت آیت‌الله منتظری و حامیانش می‌توان یافت».»
علاوه بر خبرگزاری "فارس"، دیگر رسانه‌های نزدیک به حکومت در ایران نیز به انتشار این فایل صوتی واکنش نشان داده‌اند.
خبرگزاری "میزان"، وابسته به قوه قضائیه ایران، علیه منتظری نوشت که  خمینی از ابتدا با انتخاب منتظری به عنوان قائم مقام خود مخالف بوده است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر