۱۳۹۵ مرداد ۱۶, شنبه

ايران: شهرام اميري يك روز بعنوان قهرمان ملي معرفي شده بود و در فرودگاه گل به گردن او انداختن، امرو طناب دار به گردن و اعدام شد.



شهرام امیری، پژوهشگر اتمی ایران به طور ناگهانی و در مکانی نامعلوم اعدام شد 

 
خانواده شهرام امیری، از اعدام این پژوهشگر فیزیک اتمی ایران در صبح روز چهارشنبه ۱۳ مرداد و در مکانی نامعلوم خبر داد. امیری که از عربستان به آمریکا رفته بود، پس از بازگشت به ایران، در ابتدا به عنوان "قهرمان ملی" معرفی شد و سپس به حبس و تبعید محکوم شد. 
شهرام اميري كيست؟
شهرام امیری پژوهشگر و متخصص رادیو ایزوتوپ‌های پزشکی در دانشگاه صنعتی مالک اشتر (وابسته به وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح) بود که در سفر حج عمره به عربستان در خرداد ۱۳۸۸ ناپدید شد و حدود ۱۳ ماه بعد بعد از آنکه چندین ویدیو با سخنان متناقض از او منتشر گردید، سرانجام در ۲۲ تیر ۱۳۸۹ به دفتر حافظ منافع ایران در آمریکا مراجعت کرده و دو روز بعد به ایران بازگشت.
وی در بازگشت به ایران مورد استقبال مقامات ایرانی از جمله حسن قشقاوی قرار گرفت. امیری مدتی پس از ورود به ایران دستگیر شد و پس از آنکه ۲۰ ماه را در بازداشت گذراند، در خرداد ۱۳۹۱ به ۱۰ سال زندان و ۵ سال تبعید به شهرستان خاش محکوم شد.
پس از آن، خانواده وی سعی کرد با استفاده از وکیل، به دفاع از وی بپردازد، ولی قاضی پرونده از پذیرش وکیل خودداری کرد. در آخرین ملاقات آنها که به صورت اتفاقی انجام گرفت، امیری به همسر خود اعلام کرده بود که در پادگان جی زندانی می‌باشد. در اواخر اردیبهشت ۱۳۹۳ گفته شد که امیری در اعتصاب غذا به سر می‌برد و در آبان ۱۳۹۴ پدر امیری گفت حدود یکسال است که از فرزند خود بی خبر است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر