۱۴۰۰ فروردین ۲۴, سه‌شنبه

بخشی از سخنرانی خانم مریم رجوی در مراسم افطار ماه رمضان در اشرف۳- سال ۹۸

 شَهْرُ رَمَضَانَ الَّذِیَ أُنزِلَ فِیهِ الْقُرْآنُ هُدًی لِّلنَّاسِ وَبَیِّنَاتٍ مِّنَ الْهُدَی وَالْفُرْقَانِ

رمضان ماه فرستاده شدن قرآن است که به‌ مردم راه می‌نماید و شاخص هدایت و فرق‌گذاری است؛ فرق میان اسلام با انحراف و ارتجاع و میان آزادی با اجبار.

رمضان ماه تقوای رهایی‌بخش است و در آن انسان توانایی خود را برای مهار طبیعی‌ترین غرائز اثبات می‌کند. ماهی است که در آن آدمی قدرت خود را برای غلبه بر عوامل هرزبرنده قوای انسانی‌اش نشان می‌دهد. این کوشش و پیکاری است برای غلبه بر اجبارات سرکش. و برای رها شدن قوای انسانی از قید و بند این اجبارات.

راستی که بزرگ‌ترین تقوای زمانه همانا دست شستن از جان و خانه و خانمان و به‌جان خریدن فشارها، محرومیت‌ها، دروغ‌پراکنی‌های یک حکومت دجال، برای از میان برداشتن دشمن‌ترین دشمن ایران و اسلام یعنی رژیم ولایت فقیه است.

مگر تقوا مهار عوامل آسیب‌زننده، زیان‌بار و ویرانگر نیست. پس مبارزه با رژیمی که عامل ویرانی و عقب‌گرد و اختناق و فقر در ایران است، عین تقواست.

رمضان ماه همبستگی میان مردم است تا در خلال آیین و راه و رسم‌ مشترکی دل‌هایشان به‌هم نزدیک شود، یکدیگر را دوست بدارند تا تفرقه‌اندازی و ترویج کینه و بدخواهی توسط آخوندها دیگر جایی نداشته باشد.

رمضان ماهی است برای یادآوری سرنوشت گرسنگان و فقیران، سرنوشت سیل‌زدگان و زلزله‌زدگان در حاکمیت آخوندی آنها که خانه و سرپناه‌شان از دست رفته است، آن‌هایی که از فرط فقر کلیه‌هایشان را می‌فروشند، کارگران و بیکارانی که پولی برای سیر کردن کودکان‌شان ندارند.

وای بر دینفروشان و غارتگران حاکم که برای بیشتر مردم ما این ماه را به رمضان سفره‌های خالی و رمضان حسرت و ناداری تبدیل کرده‌اند.

رمضان ماه مولای متقیان، علی(ع) است که به‌نسل‌های پس از خودش سفارش کرد که دشمن ستمکاران باشید و یار ستمکشان.

و گفت که خدا از آگاهان و پیشتازان پیمان گرفته است که بر سیری ستمگر و گرسنه ماندن ستمدیده سکوت نکنند.

رمضان ماه شب‌های قدر و احیاست؛ ماه بیداردلان؛ ماهی که در آن از توان تعیین‌کننده انسان برای به‌دست گرفتن سرنوشت خود و نوشتن تاریخ خود تجلیل می‌شود.

ماهی است که انسان به‌ بازشناسی ارزش‌هایی رو می‌آورد که توسط طبقات ستمگر حاکم و ارتجاع مذهبی پایمال شده یا به‌محاق رفته است.

و ماهی است که انسان برای خلق فضلیت‌های پیشرو به‌پا می‌خیزد.

و در پایان ماه رمضان به عید فطر می‌رسیم به‌نشانه دستیابی حتمی بشریت در زنجیر به آزادی و رهایی.

باشد که رحمت و لطف خدا رنج‌ها و مبارزه ملت ایران را به فطر آزادی برساند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر