۱۳۹۴ مهر ۶, دوشنبه

مصاحبة ژنرال هيو شلتون رئيس پيشين ستاد مشترک نيروهاي مسلح آمريکا با سيماي آزادي

دوشنبه, 06 مهر 1394
مصاحبة ژنرال هيو شلتون رئيس پيشين ستاد مشترک نيروهاي مسلح آمريکا با سيماي آزادي
تبريك پنجاهمين سالگرد تأسيس سازمان مجاهدين خلق ايران - فراخوان به دولت آمريكا براي تضمين امنيت اشرفي‌ها
ژنرال هيو شلتون رئيس پيشين ستاد مشترک نيروهاي مسلح آمريکا در مصاحبه با سيماي آزادي، پنجاهمين سالگرد تأسيس سازمان مجاهدين را به اعضاي مقاومت و به اشرفي‌ها در ليبرتي تبريك گفت و به حمايت از مقاومت سازمان‌يافتة مردم ايران براي تغيير رژيم فراخوان داد.
وي در بخشي از اين مصاحبه گفت:
مي‌خواهم به همة اعضاي سازمان مجاهدين تبريك بگويم، به‌خاطر تعهدتان، و تبريك بگويم در بزرگداشت 50مين سالگرد تأسيس (اين سازمان). من از متعهد بودن اعضاي (مجاهدين) در سراسر جهان بسيار تحت تأثير قرار گرفته‌ام؛ صد هزار نفري كه در 13 ژوئن در پاريس تجمع كردند، فقط نمونه‌يي از اين است كه چه‌طور اين گروه در حمايت از اين جنبش گردهم مي‌آيد تا حكومت و يك زندگي بهتر را براي مردم ايران محقق كند. ما فراموش مي‌كنيم كه 75 ميليون ايراني واقعاً خواهان تغييرند و مي‌خواهند ايران كشوري صلح‌آميز و كشوري باشد كه مردم در آن از زندگي بهتري برخوردار شوند و از آزادي‌هايي كه خانم رجوي در برنامة 10 ماده‌يي‌اش ارائه داده بهره‌مند شوند. تحقق آن شگفتي‌آور خواهد بود، اما فقط در صورتي محقق مي‌شود كه سازمان مجاهدين به پايداري ادامه بدهد و مردم ايران با آن متحد شوند، در حمايت از اين جنبش عليه آخوندها؛ اين مي‌تواند به موفقيت برسد؛ كار دشواري است، بسياري پيشاپيش قيمت آن‌را پرداخته‌اند و ما جان آنها و فدايشان را گرامي مي‌داريم؛ اما واقعيت اين است كه اگر مي‌خواهيم موفق شويم، بايد پايدار بمانيم و بايد برنامة ارائه‌شده از سوي خانم رجوي را به‌پيش ببريم. همه بايد درك كنند كه با اجراي اين برنامه، زندگي در مقابل رژيم كنوني ايران چقدر بهتر خواهد شد. اين هدف نهايي ساكنان ليبرتي است؛ من قلباً از شما قدرداني مي‌كنم، به‌خاطر تعهدتان... ما به كار ادامه خواهيم داد تا تلاش كنيم در اين صحنه تحركي ايجاد شود. فقط مي‌توانم عذرخواهي كنم از اين‌كه آمريكا به‌طور 100 روي 100 به تعهدش پايبند نبوده است.
ژنرال هيو شلتون در اين مصاحبه هم‌چنين تصريح كرد:
به شما تضمين مي‌دهم كه خودم و همه در گروه آمريكايي‌ها از هر دو حزب كه از سازمان مجاهدين حمايت مي‌كنند، به‌سختي در تلاشند كه (در حمايت از شما) كار كنند.
وي سپس با يادآوري اشتباهات دولت آمريكا در عراق كه منجر به گسترش مداخلات رژيم آخوندي در اين كشور شد، اضافه كرد:
آمريكا به اعضاي مجاهدين تعهد داد كه اگر سلاح‌هايشان را در كمپ اشرف تحويل بدهند... حفاظت آنها را تأمين خواهد كرد. ما به همة ساكنان كمپ اشرف كارت‌هايي داديم و دقيقاً همين را گفتيم. لذا آمريكا يك تعهد جدي به ساكنان اشرف داشت مبني بر اين كه از آنها حفاظت خواهيم كرد.
به‌نظرم شكي نيست و همه مي‌دانيم كه آخوندها و رژيم كنوني (حاكم بر) ايران، معرف افراطي‌ترين نوع بنيادگرايي هستند. آنها بزرگ‌ترين صادركنندة تروريسم در سراسر خاورميانه هستند؛ اين رژيم وحشتناك بايد حذف شود و الا هيچ‌گونه صلحي را در خاورميانه مشاهده نخواهيم كرد، به‌خصوص در عراق.
مي‌خواهم ساكنان كمپ ليبرتي بدانند ما به كارمان ادامه خواهيم داد، چون اعتقاد داريم كشورمان، تعهدي را داده اگر از من بپرسيد مسير رو به جلو چيست (مي‌گويم)، آمريكا بايد قبل از هر چيز از خود رهبري نشان بدهد، ما تيپي از لشكر 82 هوابرد را داريم و خودم افتخار فرماندهي اين تيپ را داشته‌ام ما نيرويي تقريباً به استعداد يك تيپ يعني600 نيرو داريم كه به نيروهاي عراقي آموزش مي‌دهند. كاري كه بايد آمريكا انجام دهد اين است كه قبل از هر چيز بايد به فكر ساكنان ليبرتي باشند بايد از همة ابزار در دسترشان استفاده كنند، نظامي، اقتصادي، ديپلماتيك و سياسي، تا تضمين شود آنها درك مي‌كنند، وضعيت بايد براي ساكنان ليبرتي بهبود يابد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر