۱۳۹۴ شهریور ۲۳, دوشنبه

ايران- زندان: جان باختن ناگهانی و مشکوک زنداني سياسي كارگر و مقاوم شاهرخ زماني


زنداني سياسي كارگر شاهرخ زماني، مبارز پيگر حقوق كارگران ميهنمان، روز يكشنبه به طور ناگهاني در زندان گوهردشت كرج جان باخت.
ساعت پنج عصر روز 22شهريور 94، همبندان شاهرخ براي بيدار كردن او بر بالينش حاضر شدند و مشاهده كردند كه دهانش پر از خون و يك ناحيه از سر او كبود است.
مقاومت ايران با ابراز تأسف و با تسليت به خانواده و همبندان و ياران كارگر شاهرخ زماني ، به تحقيق بين المللي در باره مرگ مشكوك اين زنداني سياسي مقاوم در اسارت دژخيمان خامنه اي، فراخوان داد.
شاهرخ زماني نقاش ساختمان و از فرزندان مردم تبريز و عضو کمیته پیگیری برای ایجاد تشکل‌های مستقل کارگری بود.
 او كه در خرداد ماه سال 1390 به خاطر نقش فعالش در اعتراضات و اعتصابات كارگري دستگير شده بود، در اسفند1392 به زندان قزلحصار و يك ماه بعد به زندان گوهردشت منتقل شد. در طی مدت اسارت، بارها تحت فشارها و اذیت و آزارهای دژخيمان رژيم قرار گرفت و از خدمات درماني محروم بود و بارها در اعتراض به رفتارهای وحشیانه و غیر انسانی دست به اعتصاب غذای طولانی مدت زد.
شاهر خ زماني، در آخرين پيامش براي كارگران كه يك هفته پيش فرستاد، از آنان خواست براي احقاق حقوق خود دست به اعتراض بزنند و در همبستگي با جنبشهاي معلمان، پرستاران و ساير اقشار به جان آمده ميهنمان، به طور سازمانيافته و سراسري عمل كنند

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر