۱۳۹۴ شهریور ۲۳, دوشنبه

انتقاد رئیس شورای حقوق بشر سازمان ملل

                       
media
زید رعد الحسین، رئیس دوره ای شورای حقوق بشرسازمان ملل                          
نشست افتتاحیه شورای حقوق بشر سازمان ملل در ژنو امروز برگزارشد. "زید رعد الحسین" رئیس دوره ای این شورا طی سخنانی در افتتاح جلسه امروز از ایران خواست برای بهبود وضع حقوق بشر در ایران بکوشد.
وی با استقبال از انجام توافق هسته ای میان ایران و شش قدرت جهانی در وین گفت: "من از ایران می خواهم تا پیشرفت های متناسبی نیز در زمینه حقوق بشرداشته باشد".
به گزارش رویترز، رعد الحسین افزود: استفاده روز افزون از مجازات اعدام، نگرانی ها درباره حق محاکمه عادلانه و ادامه بازداشت روزنامه، وبلاگ نویسان و مدافعان حقوق بشر به عنوان یکی از نگرانی های عمده باقی مانده است".
حل و فصل برنامه هسته ای ایران با آغاز سفرهای گسترده صاحبان صنایع و کارفرمایان به این کشورهمراه بوده است و نگرانی را برانگیخته است که موضوع حقوق بشردرایران درمحاق فراموشی افتد.
پس از انجام توافق های اتمی دروین، رئیس جمهوری اتریش نیز مانند دیگر مقامات اروپایی راهی تهران شد. وی پیش از سفر به تهران گفته بود که موضوع حقوق بشردرایران را با مقامات جمهوری اسلامی مطرح خواهد کرد.
رعد الحسین درسخنرانی امروز خود با اشاره به وضع حقوق بشردرجهان از برخی کشورها مانند چین و روسیه به دلیل ساکت کردن منتقدان خود انتقاد کرد.
او از چین به دلیل بازداشت و بازجویی از بیش از یک صد وکیل دعاوی طی ماه های اخیر و از روسیه به علت قراردادن گروه‌های مدنی کمک گیرنده ازمنابع خارجی با تصویب قوانین جدید انتقاد نمود.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر