۱۳۹۴ شهریور ۲۳, دوشنبه

مجاهدين: كتاب ”اموال مجاهدين در اشرف“ را با 310سند و 73 مستند تصويري


كميته ي حقوقي ليبرتي، با گراميداشت خاطره شهداي قهرمان كميته حقوقي اشرف، مجاهدان خلق حميد باطبي (طبري) نماينده و مشاور حقوقي، حسين مدني مشاور حقوقي و ابوالقاسم رضواني وكيل مجاهدين و قاضي دادگستري كه در قتل عام 10 شهريور 1392 به شهادت رسيدند، گزارش مشروح خود در باره ”اموال مجاهدين در اشرف“ را به زبان فارسي (در 735 صفحه) و همچنين به زبان انگليسي (در 635 صفحه ) گردآوري و منتشر كرد.
اين گزارش كه بصورت يك كتاب جامع در 10 فصل تدوين شده است، حاوي 310 سند و 73 مستند تصويري است كه هيچ ترديدي در حقوق كامل سازمان مجاهدين خلق ايران و ساكنان اشرف بر اموال منقول و غير منقولشان در اشرف باقي نميگذارد. اين گزارش همچنين مباني حقوقي مالكيت مجاهدين بر اموال منقول و غير منقولشان را با استناد به قوانين عراق تشريح ميكند.
رژيم ضدبشري ولايت فقيه و مالكي نخست وزير دست نشانده اش در عراق كه هدفشان نابودي مجاهدين و يا وادار كردن آنها به تسليم بود، علاوه بر كشتار و جابجايي اجباري ساكنان اشرف تلاش كردند مالكيت آنها بر اموالشان را هم سلب كنند.
مالكي روز 7 ژوئن 2008 وارد تهران شد و 10 روز بعد، در 17 ژوئن 2008، طي يك دستورالعمل مجرمانه و غير قانوني تحت عنوان مصوبه شوراي وزيران عراق به نقض تمامي حقوق مجاهدان اشرف مبادرت كرد. در اين دستورالعمل ضد انساني كه به دستور خليفة ارتجاع در تهران نوشته شده و در تعارض آشكار با كنوانسيون چهارم ژنو، كنوانسيون بين المللي حقوق مدني و سياسي، اعلاميه جهاني حقوق بشر و نيز در تعارض آشكار با تعهدات مكتوب آمريكا و دولت انتقالي عراق در قبال مجاهدان اشرف (نامه 25 ژوئن 2004 ژنرال ميلر معاون فرمانده كل نيروهاي ائتلاف به نماينده ساكنان اشرف) قرار داشت، از جمله آمده بود:«هرگونه همكاري با سازمان تروريستي مجاهدين خلق از سوي هرسازمان، حزب و موسسه و يا افراد عراقي يا خارجي در عراق ممنوع است وهر كس با آنها همكاري كند مشمول قوانين مبارزه با تروريزم خواهد بود و طبق قانون مزبور به دستگاه قضائي احاله خواهد شد».
درحكومت مالكي 27 حمله مرگبار عليه مجاهدين در اشرف و ليبرتي انجام شد كه به شهادت 117 مجاهد خلق و مجروح شدن 1380 تن انجاميد. علاوه بر اين 7 تن از جمله 6 زن مجاهد به گروگان گرفته شدند كه هنوز اثري از آنها در دست نيست. در اثر محاصره ضد انساني پزشكي اشرف و ليبرتي كه از سال 1387 شروع شد و همچنان ادامه دارد تا كنون 27 مجاهد خلق جان باخته اند.
مالكي در مورد دارايي ها و اموال مجاهدين نيز، سياست مصادره اموال و بالا كشيدن حاصل سه دهه كار و تلاش طاقت فرساي مجاهدين و كمكهاي هموطنانمان در داخل و خارج كشور را پيشه كرد. به همين خاطر ايادي مالكي در صدد از بين بردن هر سندي برآمدند كه مالكيت مجاهدين بر اموالشان را نشان ميداد. همدستي مالكي و كوبلر در مورد مصادره ژنراتورهاي بزرگ اشرف كه اسناد خريد آنها توسط ساكنان اشرف موجود است يك نمونه از اين تبهكاريهاست.
هنگامي هم كه در 20 شهريور 1392 آخرين گروه مجاهدين يعني 42 شاهد قتل عام، اشرف را ترك ميكردند ماموران مالكي مانع انتقال 15 كارتن اسناد اموال مجاهدين در اشرف به ليبرتي شدند كه سرانجام با پا در مياني نماينده سازمان ملل قرار بر اين شد كه اسناد موقتاً در يكي از سوله هاي اشرف به امانت گذاشته شود. هر سوله داراي سه قفل و سه كليد در نزد مجاهدين و سازمان ملل و دولت عراق مي باشد.
از اين رو كميته حقوقي ليبرتي در ادامه كميته حقوقي اشرف وظيفه خود دانست تا جايي كه ممكن است اين اسناد را براي گزارش به خلق و همچنين براي اقدامات حقوقي و سياسي در سطح بين المللي، در يك كتاب جامع جمع آوري و منتشر كند.  
در اين كتاب علاوه بر اسناد مربوط به استقلال كامل مالي مجاهدين از ابتداي حضورشان در عراق، اسناد مالكيت اموال منقول و غير منقول و اسناد مربوط به تلاشهاي مجاهدين براي فروش اين اموال و قراردادههايي كه با افراد و تجار عراقي و غير عراقي بسته اند و دولت عراق مانع اجراي ان شده، درج شده است. از جمله اين اسناد، قرار داد ساكنان با يك شركت انگليسي براي خريد اموال منقول و غير منقول اشرف به قيمت 550 ميليون دلار با مُهر تأييد سفارت عراق در انگليس است. متعاقباً حكومت مالكي با تهديد نماينده اين شركت در بغداد به مرگ و مصادره اموال آن، از اجراي اين قرار داد جلوگيري كرد.
كتاب «اموال مجاهدين در اشرف» همچنين جزييات و آمار و ارقام به سرقت و چپاول گسترده اموال اشرف توسط ايادي مالكي را گزارش مي كند.
كميته حقوقي ليبرتي با قدرداني از همه كساني كه در گردآوري فاكت ها و اسناد كتاب همكاري و كمك كرده اند، از همه هواداران مجاهدين و حاميان آنها در كشورهاي مختلف جهان كه در مراجع بين المللي از حق مالكيت مجاهدين بر حاصل كار و دارايي هايشان و ضرورت بازگرداندن اين اموال يا ما به ازاء آن به مجاهدين دفاع كرده اند، صميمانه سپاسگزاري و تشكر مي كند و اميدوار است اين هدف با كمك آنها محقق شود.
كميته حقوقي ليبرتي
21شهريور 1394 (12 سپتامبر 2015)
مسئول كميته: معصومه احتشام
اعضا و شوراي كميته: فرهاد اشراقي- البرز بهادر- علي بهاري جوان-يحيي پرهام -علي محمد توتونچي- بهزاد صفاري- ناصر فقيهي حبيب آبادي- جمال مثني - سعيد مهدويه - محمد جواد نيكبختي- محمد علي نيك نيا
نمايندگان اعزامي در آلباني: غلامعلي مصباح - علي اشرف عبادي

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر