۱۳۹۵ اردیبهشت ۴, شنبه

الهام زنجانی از کمیسیون زنان شورای ملی مقاومت در یک مصاحبه روز ۲ اردیبهشت ۱۳۹۵ با رادیو دویچه وله (آلمان) از سرکوب علیه زنان در ایران سخن می گوید. دویچه وله روز چهارشنبه گفت:
مقامات ایران اخیرا گفتند که دارای یک شبکه ۷۰۰۰ نفره از ماموران نامحسوس هستند که موارد تخلف اخلاقی مانند حجاب نامناسب و نپوشاندن موها توسط زنان را به پلیس امنیت اخلاقی گزارش خواهند کرد. موانع در برابر تحصیلات، فرصت ها و اشتغال زنان رو به افزایش است.
زنجانی گفت: «آنها روحانی را یک مدره می خوانند. این یک توهم محض است».
او با اشاره به اینکه رژیم ملاها بر زن ستیزی بنا شده است می گوید: «هیچ راهی برای دستیابی زنان به پیشروی و حقوق برابر وجود ندارد. وضعیت زنان از زمان روی کار آمدن روحانی به قطع و یقین بدتر شده است. در یکی از اسنادی که ما منتشر کردیم، گزارشی از رسانه حکومتی ایرنا وجود دارد که می گوید، وضعیت امکان تحصیلات عالی زنان و پذیرش آنها در دانشگاهها از سال ۲۰۰۵ تا 2010 بدتر شده و از زمان به دست گرفتن قدرت توسط روحانی بازهم وخیم تر شده است.»
به گفته زنجانی: «روحانی از روزهای اول بنیانگزاری این رژیم همیشه مسئولیت های بالایی در رژیم داشته است. او یک معتقد کامل به نظریه ولی فقیه یا همان قدرت مطلقه مذهبی در ایران است».
«بیش از 60 درصد دانشجویان در ایران را زنان تشکیل می دهند با این حال آنها به خاطر جنسیتشان، از تحصیل در 77 رشته دانشگاهی محروم هستند.»
زنجانی تصریح کرد:‌ »وقتی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا فدریکا موگرینی و بقیه مقامات اروپایی به ایران می روند و مسئله حقوق بشر و به خصوص حقوق زنان اولین موضوع روی میز نیست، وضعیت برای زنان در ایران رو به بهبود نخواهد بود.»

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر