۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

بازتاب‌های رسانه‌ای: واشینگتن تایمز: حمایت دو حزبی شخصیتهای آمریکایی از گردهمایی اپوزیسیون ایران


واشینگتن تایمز: حمایت دو حزبی شخصیتهای آمریکایی از گردهمایی اپوزیسیون ایران
گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس 19تیر95

گردهمایی بزرگ ایرانیان در پاریس 19تیر95

واشینگتن تایمز: «بورژه, فرانسه؛ هواداران گروه مخالفان ایرانی یک سالن عظیم کنوانسیون را در این شهر در روز شنبه پر کردند تا به سرنگونی حکومت مذهبی ایران فراخوان بدهند.
این گردهمایی عظیم و خروشان توسط شورای ملی مقاومت به‌طور سالانه در این شهر در شمال پاریس برگزار می‌شود. آنها توانستند مقامهای اسبق آمریکایی, اروپایی و خاورمیانه را برای سخنرانی در حمایت از خود گردآوری کنند
یک اجتماع از آمریکاییان دوحزبی شامل؛ نیوت گینگرینچ, سخنگوی سابق کنگره آمریکا, هوارد دین, فرماندار سابق, لوئیس فری, رئیس سابق اف.بی.آی و شمار زیادی از مقامات در این کنوانسیون حضور داشتند.
اما شاید خیره کننده‌ترین سخنرانی مربوط به یک شخصیت کلیدی از خانواده سلطنتی عربستان سعودی بود که مخالفتش با سران (رژیم) ایران از زمانی که قدرتهای جهانی با جمهوری اسلامی بر سر برنامه هسته‌یی آن به یک توافق رسیدند, بسیار شدت گرفته است.
امیر ترکی فیصل, گفت: او هم خواستار سرنگونی حکومت تهران است. وی افزود: مبارزه آنها علیه رژیم دیر یا زود پیروز خواهد شد. این سخنان با شور و تشویق و دست زدنهای جمعیت عظیم مخالفان ایرانی روبه‌رو شد.
در پی سخنرانی امیر ترکی فیصل, هیأتهای زیادی از مقامهای کنونی و سابق 12 کشور عربی که همه آنها از مبارزه شورای ملی مقاومت ایران حمایت کردند, روی صحنه آمدند.
اما تند و تیزترین سخنان در این گردهمایی که روز شنبه‌ صورت گرفت, از هیأت آمریکایی بود که شامل فرمانداران سابق, بیل ریچاردسون و تام ریج و جان بولتون سفیر سابق آمریکا در ملل‌متحد بود. همچنین بیانیه‌های ویدیویی از چندین تن از اعضای کنونی کنگره آمریکا نیز در این گردهمایی پخش شد…
واشینگتن تایمز در مقاله خود نوشت، در حالی‌که ریزبینی رسانه‌ها ادامه دارد، شورای ملی مقاومت ایران طی سالهای اخیر به این شناخته شده است که شاید تنها گروه مخالف در روی کره زمین باشد که به اندازه کافی پول و نفوذ سیاسی دارد که بتواند دهها هزار نفر از هواداران خود را در قلب اروپا هر ساله در ماه ژوئن در حمایت از فراخوان جمعی خود برای سرنگون کردن حکومت ایران گرد آورد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر