۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه



مریم رجوی:‌ زنان ایران می توانند به سرکوب ملایان خاتمه دهند
تاریخ ایجاد در 20 تیر 1395

مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران می گوید زنان مسلمان نقش مهمی در پایان دادن به سرکوب اقلیت های مذهبی و ملی در خاورمیانه دارند.
مریم رجوی رئیس جمهور برگزیده شورای ملی مقاومت ایران که به مدت چند دهه برای سرنگونی رژیم ملایان در ایران مبارزه می کند، می گوید مشارکت زنان در روند سیاسی در کشورهایی که دیگراندیشی را سرکوب کرده و به افراط گرایی دامن می زنند، می تواند کمک کند جامعه بین المللی را به سمت انجام اقدام سوق دهد.
خانم رجوی در یک گفتگوی اختصاصی با خبرگزاری سیرکا در پاریس گفت:‌«آنها باید صدای خودشان را بلند کنند. این کاری است که مادران می توانند بکنند. من معتقدم زمان آن فرا رسیده که زنان وارد میدان سیاسی شوند. این سکوت و این مماشات می تواند راه بنیادگرایی، تروریسم و افراطی گری را هموار کند
ها  انتظار می رود آخر این هفته دهها هزار تن از جمله فعالین ایرانی، دگراندیشان و شخصیت در کنفرانس سالانه شورای ملی مقاومت شرکت کنند. انتظار می رود با توجه به حملات تروریستی در جهان تدابیر امنیتی بالایی برای این گردهمایی صورت بگیرد.
خانم رجوی خودش از نزدیک وحشیگری و قساوت رژیم های سخت سر را حس کرده است. شش تن از اعضای خانواده او به دست نیروهای حامی رژیم تهران شکنجه و اعدام شده اند.
او گفت:‌«خواهر کوچکتر من دستگیر شد. او را به شدت شکنجه کردند تا زمانی که بالاخره اعدام شد.» خانم رجوی گفت که بیش از ۱۲۰هزار تن از اعضای گروه او کشته شده اند.
برخی از این افراد شامل اعضای بازوی نظامی شورای ملی مقاومت یعنی سازمان مجاهدین خلق ایران می شوند که دهه ها است در تبعید در عراق زندگی می کنند. در زمان حکومت صدام حسین، آنها علیه یک دشمن مشترک متحد شده بودند و معروف است که این گروه اطلاعات مربوط به فعالیت های مخفیانه هسته ای تهران را که برای جامعه بین المللی مکنون بوده، افشا کرده است.
در سال ۲۰۰۳ بعد از اشغال عراق توسط آمریکا، اعضای مجاهدین خلق طبق توافق خلع سلاح شدند و در کمپ اشرف در استان دیالی در حصر قرار گرفتند. اما در سال ۲۰۰۹ بعد از اینکه آمریکا مسئولیت آنها را به دولت عراق سپرد، آنها را متعاقباً به کمپ لیبرتی منتقل کردند که یک پایگاه نظامی سابق آمریکا در نزدیکی فرودگاه بغداد می باشد.
طی سالها، در هر دو کمپ به مجاهدین چندین حمله شده است در حالی که دولت جدید در حال تقویت روابط خود با ایران بود. روز ۴ ژوئیه (۱۴ تیر) کمی بعد از مصاحبه ما با خانم رجوی، کمپ لیبرتی هدف ۵۰ موشک قرار گرفت و دهها نفر مجروح شدند و بخشهایی از کمپ به آتش کشیده شد.
خانم رجوی گفت آمریکا موظف است از پناهندگان در کمپ لیبرتی حفاظت کند.
وی افزود:‌«خوشبختانه نمایندگان منتخب دولت آمریکا در مجلس نمایندگان و سنا و همچنین شخصیت های سیاسی ار حقوق مجاهدین در اشرف و لیبرتی دفاع کرده اند. امیدوارم که در شرایطی که بسیاری آنها در لیبرتی مانده اند، دولت آمریکا به تعهد خودش برای حفاظت از آنها تا زمانی که در کشور ثالث بازاسکان شوند
خانم رجوی در باغ محل زندگیش که با بنفشه های سفید و بنفش محاط شده گفت که امیدوار است مردم ایران و منطقه در مقابل رفتار مخرب رژیم ایستادگی کنند. واقعیت این است که رژیم بنیادگرای حاکم بر تهران که بیش از سه دهه است در قدرت می باشد منشاء صدور بنیادگرایی و تروریسم به سراسر منطقه و جهان است. پس اگر می خواهیم با این پدیده مبارزه کنیم باید مرداب را بخشکانیم تا پشه ها بمیرند


هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر