۱۳۹۵ تیر ۲۲, سه‌شنبه




گزارش تکمیلی از گردهمائی بزرگ مقاومت ایران در پاریس
زیر مجموعه: ROOT دسته: مهمترين خبرها منتشر شده در 22 تیر 1395
نوشته شده توسط همبستگي ملي

گردهمایی عظیم که درجریان برگزاری آن و هم قبل و بعد از برگزاری، جایگاه ویژه یی در اخبار ایران و منطقه و جهان داشت و گزارش‌ها، مقالات، تفسيرها و اظهارنظرهاي خيلي زيادي را برانگیخته  که همچنان هم ادامه دارد.
كارزار بزرگ مقاومت ايران و حاميان آن در سراسر جهان، به‌طور هم‌زمان با گردهمايي مقاومت، در شبكه‌هاي اجتماعي اينترنت هم جريان پيدا كرد و هم‌چنان ادامه داره و به اوج جديدي رسيده است.
#rajaviyes 4 #freeIran آري به رجوي براي يك ايران آزاد، امروز فقط به انعكاس اين كارزار، از زبان يك ناظر بيروني مي‌پردازيم كه بخشي از گزارش روزنامة الخليج اماراته؛ در يك جمله كارزار اينترنتي رو به اين صورت خلاصه كرده: نيم ميليارد نفر هشتگ ايران آزاد را نگاه كردند:
روزنامة الخليج امارات – 20 تير 1395
مريم رجوي رهبر اپوزيسيون ايران در گردهمايي اپوزيسيون ايرن در پاريس پايتخت فرانسه كه در آن بيش از
۱۰۰ هزار نفر از ايرانيان مقيم كشورهاي مختلف جهان شركت كرده بودند  اعلام كرد رژيم ولايت فقيه با حمايت از كشتارهاي اسد شكست‌هايش را مي‌پوشاند.
او افزود مخالفان رژيم آخوندي گسترش مي‌يابند و دامنه حضورشان بيشتر مي‌شود.
در اين گردهمايي هيأت‌هاي برجسته‌يي از مصر و اردن و فلسطين و نيز شخصيت‌هاي سياسي و مطبوعاتي از عربستان سعودي در كنار هيأت‌هاي پارلماني از مصر، اردن ، فلسطين، مغرب و بحرين نيز شركت كرده بودند.
نيم ميليارد نفر هشتگ ايران آزاد را نگاه كردند.
هشتگ آزادي براي ايران در صدر ترند امارات قرار گرفت؛ بطوريكه در سايت هاي ارتباط اجتماعي جهان نزديك به نيم ميليارد نفر آن‌را نگاه كردند و از برگزاري  گردهمايي مخالفان رژیم ايران در پاريس و افشاي سرکوبگری و بنیادگرایی رژیم ولايت فقيه ابراز خشنودي كردند.
وزیر خارجه امارات متحده عربی انور قرقاش در موضعگیری خود نوشت: حضور امیر ترکی فیصل در گردهمایی اپوزیسیون ایران، اقدامی شجاعانه بود که بعد از صبری شبیه صبر ایوب و در پاسخ به دخالتها و مشی فرقه گرایانه و عدم احترام (رژیم ایران) به روابط حسن همجواری با همسایگانش صورت گرفت.

گردهمايي بزرگ مقاومت از روزها و هفته‌هاي قبل از برگزاري‌اش گزارش‌هاي بسياري را به خودش اختصاص داد و مهم‌ترين رسانه‌هاي بين‌المللي و  عربي، برگزاري اون‌رو و اهداف اصلي‌اش رو اعلام مي‌كردند؛ انبوه گزارش، مقاله و مطالب گوناگون در كشورهاي مختلف در اين رابطه منتشر شد؛
دو تلويزيون مهم آمريكا، فاكس نيوز و سيركا پايگاه خبري تلويزيون سراسري سينكلر آمريكا در گزارش‌هايي قبل از روز
۱۹ تير، مصاحبه‌هاي خودشون را با رئيس‌جمهور برگزيدة مقاومت پخش كردند كه ما در روزهاي بعد به آن خواهيم پرداخت.
ضمناً بايد اشاره كنيم كه تلويزيون سراسري سينكلر آمريكا كه در پايگاه خبري خودش گردهمايي بزرگ مقاومت رو به‌طور زنده از پاريس پخش كرد، 173 مركز تلويزيوني و 484 كانال تلويزيوني در 81 شهر آمريكا را تأمين مي‌كنه؛ و در واقع يك سوم كانال‌هاي تلويزيوني آمريكا متعلق به سينكلر هست.
خبرنگار تلويزيون سيركا خانم سارا كارتر هم‌زمان با گردهمايي بزرگ مقاومت، اخبار اون‌رو منتشر مي‌كرد:
به گفتة برگزاركنندگان گردهمايي پاريس، بين 104 تا 107 هزار نفر در اين گردهمايي شركت‌كردند...
وي در خبري ديگري نوشت: خبر فوري (امير تركي فيصل از عربستان)، از مريم رجوي (براي) سرنگوني رژيم حمايت مي‌كند. هوارد دين به من گفت، «اين خبري است كه جهان ژئوپليتيك را به لرزه در مي‌آورد».
در آمريكا هم‌چنين روزنامة واشينگتن‌تايمز 9.5 ساعت پخش زنده‌اش از گردهمايي بزرگ مقاومت رو ادامه داد؛ تا به الآن هم 4 گزارش رو دربارة اين گردهمايي منتشر كرده است.
صفحات گزارش ويژة روزنامة واشينگتن‌تايمز آمريكاست كه در روز 6 ژوئيه در آستانة گردهمايي بزرگ پاريس منتشر و چاپ شد.
عنوان اصلي اين گزارش ويژه «چهرة اپوزيسيون ايرانه»
اما صفحة بزرگ بعدي اختصاص داره به معرفي شوراي ملي مقاومت ايران و سرخط‌هاي اصلي برنامه‌هاي شورا.
و در زير اون برنامة ده ماده‌يي مريم رجوي براي آيندة ايران منتشر شده.
و صفحة آخر گزارش واشينگتن‌تايمز هم به حمايت گستردة بين‌المللي از مقاومت ايران اختصاص داره و به‌طور خاص حمايت دو حزبي در كنگرة آمريكا از اين مقاومت: در اين رابطه نقل قول‌هايي از 2 عضو برجستة سنا و 2 عضو برجستة مجلس نمايندگان آمريكا درج شده؛ نقل قول‌هايي از سخنان اونها در حمايت از اشرفي‌ها و تأكيد بر لزوم تأمين امنيت اونها و نيز حمايتشان از مبارزة مقاومت مردم ايران عليه فاشيسم ديني: سناتور جان مك‌كين رئيس كميتة قواي مسلح از حزب جمهوري‌خواه، سناتور چاك شومر رئيس كميتة سياسي دموكرات‌ها در سنا، اد رويس رئيس كميتة امور خارجي در مجلس نمايندگان از حزب جمهوري‌خواه و اليوت انگل رئيس دموكرات‌ها در همين كميته.
در زير اين تصاوير، دو سند مهم مورد اشاره قرار گرفته‌اند:
-الحاقيه قانوني سناي آمريكا براي حفاظت ساكنان ليبرتي یعنی همان الحاقیه
۷ماده یی قانون بودجه دفاعي سال 2016 آمريكا كه روز چهارم آذرماه94 ، 25 نوامبر 2015 به امضاي رئيس جمهور آمريكا رسيد  و تبديل به قانون  آمريكا شد.
-قطعنامة 650 مجلس نمايندگان دربارة لزوم تأمين امنيت مجاهدان ليبرتي مورد توجه قرار گرفته كه باتفاق اعضاي اين كميته تصويب شد.
و در پايين همين صفحه، تصويري از گردهمايي سال گذشتة مقاومت در پاريس و اعلام برگزاري گردهمايي امسال، با اين جملات: پيوستن صداهاي ايرانيان در حمايت از تغيير رژيم و براي دموكراسي و صداي برجسته‌ترين سياست‌مداران سراسر جهان دربارة سياست صحيح دربارة ايران، سوريه و خاورميانه و نحوة درست پاسخ‌دادن به بنيادگرايي اسلامي.
در ميان ساير گزارش‌ها در آستانة گردهمايي پاريس مي‌شه اشاره كرد به گزارش از تلويزيون سناي فرانسه، اين گزارش روزنامة پاريزين فرانسه، اين مطلب تورنتو سان كاناداست قبل از گردهمايي پاريس و البته شخصيت‌هاي بين‌المللي هم مطالب و مقالاتي رو دربارة گردهمايي بزرگ پاريس به رشتة تحرير درآوردند و حمايت خودشون رو اين‌چنين اعلام مي‌كردند كه يك نمونه‌اش در روزنامة بوستون گلوب درج شد؛ مقالة خانم ليندا چاوز.
http://www.torontosun.com/2016/07/08/west-should-push-for-iran-regime-change
http://www.leparisien.fr/val-d-oise-95/auvers-les-iraniens-se-rassemblent-au-bourget-08-07-2016-5952665.php
http://www.bostonherald.com/opinion/op_ed/2016/07/chavez_to_defeat_terrorism_islam_needs_a_reformation
هم‌زمان با اين گردهمايي بسياري از تلويزيون‌ها و پايگاه‌هاي خبري به پخش زندة اون پرداختند؛ قبلش به تلويزيون سيركا در آمريكا و پايگاه خبري روزنامة واشينگتن‌تايمز اشاره كرديم و اما در دنياي عرب، تأثيرات اين گردهمايي بسيار چشم‌گير و میشه گفت بي‌سابقه است. پخش زندة گردهمايي و يا گزارش‌هاي زندة بسياري رو شاهد بوديم، مثلاً از تلويزيون العربيه العربيه الحدث، اسكاي نيوز عربي الاخباريه عربستان،
ONtv لبنان و اورينت نيوز تلويزيون مقاومت سوريه.
در ميان گزارش رسانه‌هاي بين‌المللي: خبرگزاري‌هاي اصلي مثل خبرگزاري فرانسه، آسوشيتدپرس و رويتر هر كدام به طور جداگانه گزارش‌هاي متنوعي را منتشر كردند که به عنوان نمونه به گزارشی کوتاه از رویتر جلب می کنیم
پيام تبریک و همبستگی
۲۵برنده جايزه نوبل
ما برندگان جايزه نوبل به شما بخاطر برگزاري اين گردهمايي بزرگ تبريك ميگوييم و همبستگي خود را با اهداف شما ابراز ميداريم و براي  شما دركارزار بزرگتان براي  دمكراسي وحقوق بشر در ايران آرزوي موفقيت ميكنيم.
ما نيز همچون شما بشدت نگران وضعيت پناهندگان ايراني هستيم كه در كمپ ليبرتي در عراق بسر ميبرند. پنجمين سال است كه با وعده یک انتقال سریع، از مأوای خودشان دراشرف به كمپ زندان گونه ليبرتي جابجا شدند و طي اين مدت هدف حملات وحشيانه موشكي توسط عوامل وابسته به رژیم ايران قرار گرفتند و دهها تن از آنها كشته و مجروح گرديدند.
شرايط بي ثبات عراق و حضور نيروهاي شبه نظامي وابسته به نيروي قدس سپاه پاسداران رژیم  ايران در اين كشور، سلامت و امنيت جان آنها را که ”افراد مورد نگراني” بین المللی هستند بطور مضاعف به خطر مي اندازد.
ما از جامعه بين المللي و بخصوص از ايالات متحده آمریکا و سازمان ملل متحد ميخواهيم كه كليه اقدامات ممكن را براي تضمين امنيت اين پناهندگان تا زماني كه تا آخرين نفر به خارج از عراق منتقل شوند فراهم سازند.
امضا كنندگان :
پروفسور آريه وارشل، برنده جايزه نوبل شيمي 2014  از آمريكا
پروفسور سرژ هروش، برنده جايزه نوبل فيزيك 2012  از فرانسه
پروفسور ديويد واينلند، برنده جايزه نوبل فيزيك 2012  از آمريكا
پروفسور توماس استايتس، برنده جايزه نوبل شيمي 2009  از آمريكا
پروفسور گرهارد ارتل، برنده جايزه نوبل شيمي 2007  از آلمان
پروفسور اريك مسكين، برنده جايزه نوبل اقتصاد 2007  از آمريكا
پروفسور راجر كورنبرگ، برنده جايزه نوبل شيمي 2006  از آمريكا
پروفسور جان متر، برنده جايزه نوبل فيزيك 2006  از آمريكا
پروفسور رابرت گرابز، برنده جايزه نوبل شيمي 2005  از آمريكا
پروفسور جان هال، برنده جايزه نوبل فيزيك 2005  از آمريكا
پروفسور توماس شلينگ، برنده جايزه نوبل اقتصاد 2005  از آمريكا
پروفسور ريچارد شراك، برنده جايزه نوبل شيمي 2005  از آمريكا
پروفسور فين كيدلند، برنده جايزه نوبل اقتصاد 2004  از نروژ
پروفسور گونتر بلوبل، برنده جايزه نوبل پزشكي 1999  از آمريكا
پروفسور داگلاس اوشروف، برنده جايزه نوبل فيزيك 1996  از آمريكا
پروفسور ريچارد رابرتس، برنده جايزه نوبل پزشكي 1993  از آمريكا
پروفسور ادموند فيشر، برنده جايزه نوبل پزشكي 1992  از آمريكا
پروفسور الياس كوري، برنده جايزه نوبل شيمي 1990  از آمريكا
پروفسور جروم فريدمن، برنده جايزه نوبل فيزيك 1990  از آمريكا
پروفسور ژان-ماري لهن، برنده جايزه نوبل شيمي 1990  از فرانسه
پروفسور جك استاين برگر، برنده جايزه نوبل فيزيك 1990  از آمريكا
پروفسور توماس چك، برنده جايزه نوبل شيمي 1989  از آمريكا
پروفسور دادلي هرشباخ، برنده جايزه نوبل شيمي 1986  از آمريكا
پروفسور جان پولاني، برنده جايزه نوبل شيمي 1986  از كانادا
پروفسور شلدون گلاشو، برنده جايزه نوبل فيزيك 1979  از آمريكا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر