۱۳۹۵ تیر ۲۸, دوشنبه

مریم رجوی: رژیم ولایت‌فقیه تلاش می‌کند سلطه خودش را به کشورهای سوریه، یمن، لبنان و عراق تحمیل کند

مریم رجوی: رژیم ولایت‌فقیه تلاش می‌کند سلطه خودش را به کشورهای سوریه، یمن، لبنان و عراق تحمیل کند
حضور مریم رجوی در جلسه‌ همبستگی خلقهای خاورمیانه

حضور مریم رجوی در جلسه‌ همبستگی خلقهای خاورمیانه


تلویزیون او.ان.تی.وی. مصر 14ژوئیه 2016
مریم رجوی رهبر اپوزیسیون ایران تأکید کرد، رژیم ولایت‌فقیه تلاش می‌کند سلطه خودش را به کشورهای سوریه، یمن، لبنان و عراق تحمیل کند.در دومین و آخرین روز از فعالیت‌های گردهمایی بزرگ اپوزیسیون ایران در پاریس، رجوی گفت: عملیات توفان قاطع باعث شکست طرح‌های رژیم ایران در یمن شد و ضعفهایش را برجسته کرد. مریم رجوی در سخنرانی‌اش در گردهمایی گفت: رژیم ولایت‌فقیه مرتکب جنایت‌های زیادی در سوریه شده که در اساس برای پوشاندن ضعفها و شکست‌هایش است.با شعار ایران را آزاد کنید و با حضور 100هزار ایرانی از نقاط مختلف جهان و شخصیتهای سیاسی بین‌المللی و عربی، گردهمایی سالانه اپوزیسیون ایران در پاریس پایتخت فرانسه برگزار شد. طیف گسترده‌یی از مخالفان رژیم دیکتاتوری دینی حاکم بر ایران در این گردهمایی شرکت داشتند.مریم رجوی در سخنرانی خود در این گردهمایی سالانه، به سرنگونی رژیم ولایت‌فقیه در ایران فراخوان داد، رژیمی که فساد در تار و پود حاکمیتش نفوذ کرده و در اداره کشور ناتوان است و در امور داخلی کشورهای دیگر دخالت می‌کند.وی به‌طور مشخص دخالت‌های رژیم حاکم و شبه‌نظامیان آن‌را در جنگ سوریه مورد انتقاد قرار داد و حمایت‌های این رژیم را از بشار اسد علیه اپوزیسیون محکوم کرد. مریم رجوی گفت:
«در سپتامبر 2011 و در آستانه شروع بخش علنی مذاکرات، خامنه‌ای هم قتل‌عام در اشرف را به‌راه انداخت و هم برای حفظ بشار اسد دست به انواع زد و بندها و کشتارها در سوریه زد» .
در این گردهمایی، انجمن‌ها و هیأت‌های ایرانی تحلیل‌ها و ارزیابی در مورد موضوعات مختلفی درباره وضعیت ایران را ارائه کردند.
آنها از جمله به سرکوب آزادی‌ها در ایران و گسترش اعتراضات مردمی در شهرها و استانهای ایران اشاره کردند. گردهمایی امسال مقاومت ایران سه سال بعد از روی کار آمدن روحانی برگزار می‌شود که تمام ادعاهای میانه‌روی‌اش و ادعای بهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی ایران، شکست خورده است. علاوه بر آن، میزان دخالت‌های رژیم ولایت‌فقیه در امور داخلی کشورها مانند عراق و سوریه، یمن، لبنان و بحرین و کشورهای دیگر افزایش یافته و این امر جای هیچ شک و ابهامی باقی نگذاشته است که تا زمانی‌که رژیم آخوندی در حاکمیت باشد، جنگ‌ها و تروریسم و کشتارها در کشورهای منطقه ادامه خواهد یافت.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر