۱۳۹۵ تیر ۲۱, دوشنبه

بازتاب‌های رسانه‌ای: گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس - ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی

گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس - ایران آزاد با هزار اشرف و ارتش آزادی
گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس

گزارشی از گردهمایی بزرگ مقاومت ایران در پاریس
سلام بر هموطنان عزیر در سراسر ایران عزیز، که رژیم ولایت فقیه آن را به زندانی بزرگ تبدیل کرده و شما خلق قهرمان ایران ایستادید و پرچمهای مقاومت و پایداری را بسا رفیع تر از دیواره‌های ستبر خفقان برافراشتید و سلام بر تک‌تک شما که شنبه ۱۹تیرماه ۱۳۹۵برابر با ۹ژوییه ۲۰۱۶ در ایران و جهان شاهد صحنه‌های گردهمایی بزرگ مقاومت بودید.

و قبل از همه سلام بر زندانیان مقاوم و بر زندانیان سرفراز سیاسی که قلبتان با این گردهمایی می‌تپید.

و درود به همه رزمندگان و جوانان اشرف‌نشان و انقلابی، که فعالیتهایشان در سراسر ایران و مشارکت در تلاشهای برپایی این گردهمایی، ستایش همگان را برانگیخت... .

به اطلاعتان می‌رسانیم که - هم‌چنان که بسیاری از شما شاهد بودید -گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس امسال با شور و شکوهی بیشتر از همیشه در سالن عظیم بورژه پاریس برگزار شد.

یک بار دیگر، هموطنان و یاران اشرف‌نشان از سراسر جهان به‌مناسبت سرفصل تاریخی ۳۰خرداد، سرآغاز مقاومت انقلابی، سالروز تأسیس ارتش آزادیبخش ملی، و همچنین به‌مناسبت سالگرد درهم شکستن کودتای ارتجاعی – استعماری ۱۷ژوئن گردهم آمدند و در صفوفی انبوه و فشرده و یک صدا و مصمم صدای آزادیخواهی و مقاومت خروشان مردم ایران را به گوش جهانیان رساندند.

امسال هم گردهمایی بزرگ مقاومت شاهد حضور صدها پارلمانتر و منتخبان مردم از کشورهای مختلف جهان و شخصیتهای برجسته و سیاستمداران و دولتمردان تراز اول بین‌المللی بود.

منتخب سخنرانیها

درسخنرانیهای گردهمایی بزرگ مقاومت، سخنرانان و هیئتهای نمایندگی از کشورهای مختلف جهان، عموماً بر اصلاح ناپذیری دیکتاتوری آخوندی و اثبات ماهیت ضدبشری تمامیت رژیم ولایت فقیه، موج اعدامها و صدور تروریسم و دخالتهای جنایتکارانه خامنه‌ای در سوریه و عراق و شکست و رسوایی فضاحت‌بار دعاوی آخوند روحانی و اثبات راه‌حل مقاومت ایران تأکید کردند.
یک محور مهم دیگر، محکومیت حمله موشکی ۱۴تیر به لیبرتی و فراخوان به حفاظت از مجاهدان اشرفی بود.

سخنرانان همچنین شکنجه و بدرفتاری با زندانیان و به‌ویژه زندانیان سیاسی توسط فاشیسم دینی حاکم بر ایران را محکوم کردند و خواستار اقدام بین‌المللی و توقف اعدامها در ایران و طرد دیکتاتوری آخوندی از جامعه بین‌المللی شدند.

ما تلاش می‌کنیم تا در مطالب روزها و هفته‌های آینده به تدریج گزارشهای فشرده و منتخب و همچنین گزارشهای مشروحی از سخنرانها را به اطلاع هموطنان برسانیم تا به سهم خود و تا آنجا که در توان و امکانات ما هست، کازار عظیم مقاومت در این گردهمایی بزرگ را که سرشارتر و قدرتمندتر از همیشه برپا شد و برنامه‌هایهای هنری فوق العاده‌یی داشت، منعکس کند.

در ابتدای این سخنرانیها که با معرفی هیأت نمایندگان مجلس ملی و سنا و شهرداران و منتخبان فرانسوی توسط خانم سیلوی فاسیه شهردار لوپن فرانسه آغاز شد، دمینیک لوفور نماینده مجلس ملی فرانسه از سوی هیأت فرانسوی گفت: ما بر سه واقعیت تأکید داریم. اول این‌که رژیم ایران اولین منبع ترویج تروریسم و بنیادگرایی است، وحشی‌گری داعش نباید باعث فراموشی این واقعیت تاریخی بشود.

واقعیت دوم این است که این رژیم رکوردار اعدامها و اعدام نوجوانان در جهان و بدترین نقض کننده حقوق‌بشر است.

واقعیت سوم هم یک واقعیت سیاسی است. به این معنی که این رژیم یک دیکتاتوری بدون هر گونه آزادی و هر گونه انتخابات آزاد است و نه تنها در ایران سرکوب می‌کند، بلکه خارج از ایران هم مخالفانش را در لیبرتی هدف موشک‌باران و کشتار قرار می‌دهد.

بنا بر این، این رژیم که همه نرمها را نادیده می‌گیرد نمی‌تواند یک طرف معامله و شریک واقعی برای فرانسه باشد.

وی از سوی هیأت فرانسوی بر حمایت از برنامه مریم رجوی برای ایران دموکراتیک تأکید کرد.

ژیلبر میتران فرزند پرزیدنت فرانسوا میتران و رئیس فرانس‌لیبرته بنیاد دانیل میتران فقید، از سوی خودش و همکارانش که قبلاً نماینده مجلس ملی و منتخب مردم فرانسه بوده‌اند گفت: حمله موشکی به لیبرتی یادآوری می‌کند که چه ما در اروپا و چه آمریکا و ملل‌متحد مسئولیت ویژه در حفاظت از مجاهدین در لیبرتی و انتقال امن آنها داریم و این مسولیت باید جدی گرفته شود.
تقریبا در تمامی سخنرانیهای گردهمایی پاریس، شخصیتهای بین‌المللی و هیاتهای نمایندگی از چهار گوشه جهان از جمله هیأت نمایندگی سوئیس و رئیس کمیته بین‌المللی در جستجوی عدالت از جانب بیش ار ۴۰۰۰پارلمانتر در اروپا و آمریکا حمله موشکی ۱۴تیر به لیبرتی را به‌شدت محکوم کردند و بر مسئولیت آمریکا و ملل‌متحد برای تضمین حفاظت ساکنان لیبرتی تا زمان انتقال تمامی آنها تأکید کردند.

بخصوص اد ملکرت نماینده ویژه پیشین دبیرکل ملل‌متحد در عراق حمله موشکی به لیبرتی و تکرار این حملات به افراد حفاظت‌شده را به‌شدت محکوم کرد و تأکید کرد که حفاظت و انتقال امن ساکنان لیبرتی مسئولیت اخصی برای ملل‌متحد است و من شخص دبیرکل ملل‌متحد را فرامی‌خوانم تا مداخله کند تا حفاظت و امنیت ساکنان تا آخرین نفر تأمین شود.

خوزه مانوئل باراسو رئیس کمسیون اروپا تا سال گذشته که بالاترین مقام اجرایی اتحادیه اروپاست از برجسته‌ترین سخنرانان گردهمایی بزرگ مقاومت در پاریس بود که گفت: من سخنانم را از یک دیدگاه اروپایی ایراد می‌کنم و فکر می‌کنم جنبش شما و مبارزه شما در برابر بنیادگرایی برای چالشهایی که اروپا با آن مواجه است اهمیت بسیار دارد. وی به پیامدهای تروریسم و بنیادگرایی و اهمیت رویکرد مسلمانانی که نگرشی دموکراتیک دارند اشاره داشت و تأکید کرد که نبرد برای بردباری می‌تواند نقطه امیدی باشد نه تنها برای ایران و منطقه بلکه برای کشورهای اروپایی که با چالش گرایشهای افراطی و راست در برخورد با شهروندان مسلمان اتحادیه اروپا مواجهند.
باراسو ابراز امیدواری کرد که روزی چنین گردهمایی را در ایران برگزار کنیم.

ادامه گزارشها از سخنرانیهای شخصیتها و هیاتهای نمایندگی از کشورهای مختلف جهان که قبل و بعد از سخنرانی رئیس‌جمهور برگزیده مقاومت تا ساعتها به طول انجامید و بعضاً به‌دلیل فشردگی وقت یک نماینده از سوی هیئتهای کشورهای مختلف، سخنرانی می‌کرد، در مطالب آینده به آگاهی هموطنان گرامی خواهد رسید.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر