۱۳۹۸ مرداد ۱, سه‌شنبه

تحلیل تروریسم رژیم با محکومیت بین‌المللی مواجه می‌شود


تروریسم رژیم با محکومیت بین المللی روبرو می‌شود. کشورهای اروپایی، آمریکا و کانادا واکنشهای تندی به این راهزنی دریایی رژیم نشان می‌دهند. برخی باندهای درونی نظام به وحشت می‌افتند.
سپاه پاسداران روز جمعه ۲۸تیر مدعی شد که نفتکش انگلیسی را بدلیل نقض قوانین کشتیرانی توقیف کرده‌است! اما برخی نهادهای نظام از توقیف نفتکش انگلیسی به تلافی توقیف شدن نفتکش رژیم شادمانی می‌کنند. حتی ۱۶۰نفر از نمایندگان مجلس رژیم بیانیه‌ای امضا کرده و از این راهزنی دریایی پاسداران حمایت کرده‌اند.
بدنبال این اقدام رژیم آخوندی، دولت انگلیس به سازمان ملل شکایت رسمی کرد و اتحادیه اروپا به رژیم هشدار داد. بسیاری کشورها از جمله لهستان، برزیل و کانادا نیز به‌دنبال آمریکا و فرانسه و آلمان، راهزنی دریایی حکومت آخوندی و ربودن دو کشتی اماراتی و انگلیسی توسط سپاه تروریستی پاسداران را محکوم کردند.
سنتکام هم اعلام کرد که یک گروه عملیات چند ملیتی دریایی برای حفاظت از عبور و مرور در خلیج فارس تشکیل می‌دهد.
در بین این واکنشها اما دو واکنش برای رژیم از همه خطرناکتر است: شکایت رسمی و حقوقی انگلیس به سازمان ملل که می تواند پای شورای امنیت را به این قضیه باز کند و ورود ناتو  که به رژیم هشدار داد تا کشتی را آزادکند. ورود ناتو می‌تواند راه اقدام نظامی در این بحران را هموار کند.
بخاطر همین احتمالات است که برخی باندهای داخلی رژیم به وحشت افتاده‌اند.  یوسف مولایی که از او بعنوان استاد حقوق بین الملل یاد شده در سرمقاله روزنامه حکومتی ستاره صبح نوشت: «ادامه توقیف کشتی انگلیسی مسائل حقوقی در عرصه بین‌المللی برای ایران ایجاد می‌کند، پس بهتر است که به توقیف نفتکش انگلیسی ادامه نداد. در این بین بسیاری از نشریات داخلی با شادکامی از اقدام متقابل ایران علیه انگلیس می‌نویسند. با توجه به اظهارات غیرکارشناسانه که بسیاری از چهره‌های سیاسی با جهت‌گیریهای خاص مطرح کرده و می‌کنند، نوعی جهت‌گیری مثبت به نفع انگلیس می‌تواند باشد. باید توجه داشت که شورای امنیت به همه مسائل توجه می‌کند؛ بنابراین بهتر است در داخل از این اقدام اظهار شادمانی نکرد، بلکه از کنار آن گذشت».
اما مهمتر از همه این واکنشها، پیامدهای سیاسی ناشی از این راهزنی دریایی برای نظام ولایت فقیه است. در صورتی‌که بحران ادامه پیدا کند، کشورهای اروپایی که عضو ناتو هستند دیگر امکان باز گذاشتن در دکان محقری به اسم اینس‌تکس را  هم نخواهند داشت. حال به این پیامد در این شرایط خفگی اقتصادی و تحریمها، وضعیت انفجاری و جوشان جامعه را هم اضافه کنیم علت ابراز وحشت برخی باندهای درونی نظام مشخص می‌شود. بویژه که مردم از این سیاستهای خارجی نظام بشدت منزجر هستند و نظام هیچ حمایت مردمی  هم در این لگدپرانیها ندارد.
از طرفی هم در این جریانات، دیدگاههای الترناتیو قدرتمندی است که جابجا در باره این نظام تروریست به اثبات می‌رسد. وقتی ظریف می‌گوید: « نمی‌توان تنگه هرمز را برای ایران ناامن کرد و برای دیگران امن« این نظریه مقاومت اثبات می‌شودکه بین ظریف به اصطلاح دیپلمات و قاسم سلیمانی سرکرده نیروی تروریستی قدس هیچ تفاوتی وجود ندارد. بین روحانی شیاد با خامنه‌ای جلاد هم هیچ فرقی نیست. این اقدامات از ذات تروریستی و پلید این نظام نشأت می‌گیرد بنابراین تنها حرف با رژیم همان است که خانم مریم رجوی در پیام توئیتری خود گفتند:
«باج‌خواهی و افسارگسیختگی آخوندها در خلیج‌فارس » نیازمند پاسخ قاطع بین‌المللی است. نباید اجازه داد آنها جری‌تر بشوند. قدرت و قاطعیت زبانی است که آنها خوب می‌فهمند. نباید میدان و فرصت برای شانتاژ پیدا کنند».

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر