خانم مریم رجوی: فاشیسم دینی رو به پایان است، بریتانیا و اروپا باید در کنار مردم ایران برای تغییر رژیم قرار بگیرند.
روز شنبه ۵ مرداد ۱۳۹۸(۲۷ ژوئیه ۲۰۱۹)، انبوه ایرانیان مقیم انگلستان در خیابانهای مرکزی لندن دست به تظاهرات زدند و خواستار تحریم همه جانبه علیه رژیم آخوندی و لیست گذاری تروریستی سپاه پاسداران، وزارت اطلاعات و بیت خامنه ای شدند آنها از مقاومت ایران و رییس جمهور برگزیده آن خانم مریم رجوی و طرح ۱۰ ماده ایش برای ایران آینده حمایت کردند و تاکید کردند در شرایطی که رژیم آخوندی در معرض سرنگونی بدست مردم و مقاومت قرار دارد وزارت اطلاعات و نیروی تروریستی قدس بیش از هر زمان تلاش میکنند از طریق خبرنگاران دوست در کشورهای مختلف بویژه در انگلستان در نشریاتی مانند گاردین با پخش اطلاعات دروغ به شیطان سازی از مقاومت ایران بپردازند، اما سرمایه گذاری بر روی این رژیم رو به سقوط محکوم به شکست است. مماشات با ملایان که مهمترین منشا تروریسم و جنگ افروزی در منطقه و جهان هستند، به بهانه جلوگیری از جنگ به همان اندازه قرار داد ۱۹۳۸ با هیتلر زیانبار و خطرناک است.
خانم رجوی خطاب به تظاهرات کنندگان گفت: تظاهرات امروز شما در لندن، نقطه اوج سلسله تظاهرات ایران آزاد است که در یک ماه و نیم گذشته از بروکسل تا واشنگتن و برلین و استکهلم جریان داشت. و تداوم گردهمایی سالانه مقاومت ایران است که دو هفته پیش به مدت ۵ روز در اشرف ۳ برگزار شد...
وی افزود صلح و آزادی در نبرد با رژیم ولایت فقیه به‌دست می‌آید. این درست رودرروی مماشات‌گرانی است که دفاع از رژیم را با نقاب صلح انجام می‌دهند. نتیجه سیاست مماشات با رژیم و سرکوب مجاهدین و چشم بستن بر نقض حقوق بشر بویژه در معاملة اتمی را در چنگ انداختن امروز رژیم آخوندی بر کشتیها در خلیج فارس و جنگ افروزیهای این رژیم در منطقه و اقدامات تروریستی و جاسوسی اش در اروپا و آمریکا می توان دید.
خانم رجوی با تاکید بر اینکه آخوندها زبانی جز زبان قدرت و قاطعیت نمی‌فهمند، بریتانیا و اروپا را فرا خواند تا باج دادن به‌آخوندها را متوقف کنند، هیچ‌ کمکی برای کاهش تحریم‌ها نکنند و سپاه پاسداران و وزارت اطلاعات و دستگاه خامنه‌ای و روحانی را در لیست تروریستی بگذارند و به‌جای دست تکان دادن برای فاشیسم دینی، برای تغییر این رژیم در کنار مردم ایران قرار بگیرید... وی بطور مشخص از دولت جدید انگلستان خواهان حمایت از حقوق بشر در ایران و اقدام برای اعزام یک هیأت تحقیق بین المللی برای بازدید از زندانهای رژیم و دیدار با زندانیان سیاسی به ویژه زنان شد.
خانم رجوی در خاتمه گفت: رژیم حاکم در محاصره مردم به‌جان آمده‌یی است که یقین کرده‌اند رهایی‌ آنها جز با ساقط کردن آخوندها میسر نیست، این رژیم دیگر ذخیره و بنیه‌یی‌ برای بقا ندارد و در گرداب سرنگونی دست و پا می‌زند. روزگار فاشیسم دینی رو به پایان است، ایران آزاد می‌شود.
در این تظاهرات سیاستمداران برجسته ای هم چون ماتیو آفورد عضو پارلمان انگلستان و رییس کمیته پارلمانی برای یک ایران آزاد و دمکراتیک، استروان استیونسون هماهنگ کننده کارزار برای تغییر در ایران، سناتور کاترین نون معاون سنای ایرلند، جیم هیگینز عضو پیشین هیئت رئیسه پارلمان اروپا، سناتور جری هورکان از سنای ایرلند، راجر گادسیف نماینده پارلمان انگلستان، پائولو کازاکا عضو پیشین پارلمان اروپا، برایان بینلی عضو پیشین پارلمان انگلستان، راجر لاینز رئیس پیشین اتحادیه کارگری انگلستان، تعدادی از مسئولان فدارسیون وکلای انگلستان و ولز، دکتر محمد شیخلی حقوقدان و وکیل مجاهدان در اشرف، خانم دولت نوروزی نماینده شورای ملی مقاومت و حسین عابدینی از این نمایندگی سخنرانی کردند.

دبیر خانه شورای ملی مقاومت ایران
۵ مرداد ۱۳۹۸ (۲۷ ژوئیه ۲۰۱۹)