۱۳۹۸ تیر ۲۲, شنبه

گردهمایی ایران آزاد اجلاس سالانه مقاومت ایران در اشرف ۳ - ۲۲تیر۱۳۹۸ / سخنرانی راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه

تصویری از خبرگزاری رویترز - گردهمایی ایران آزاد اجلاس سالانه مقاومت ایران در اشرف ۳ - ۲۲تیر۱۳۹۸

۲۰۳۲: راما یاد وزیر پیشین حقوق‌بشر فرانسه

خانم رئیس‌جمهور دوستان برجسته و عزیز
آلبانی کشور کوچکی است به‌لحاظ ابعاد، ولی مردمش قلب بزرگی دارند اشرف ۳یک شهر کامل است که اینجا تو سط چند هزار ایرانی بنا شده. ایرانیانی که از جنایات شبه‌نظامیان عراقی رژیم ایران زنده ماندند و ادامه دادند
این شما هستید که با دستان خودتون با شجاعتتون با امیدتون این محل رو بنا کردید با فدای صدو بیست هزار تن از شمایان و پیام روشن است کاری که اینجا در کمتر از دو سال انجام دادید روزی در ایران خواهید توانست همین کار رو انجام بدید.
چند ماهی است که ایران به مرکز جهان تبدیل شده به‌خاطر اقدامات رژیم ایران بسیار ی می‌دونند که بخشی از جهان مسأله‌اش اینجا تعین تکلیف می شه ولی فقط بحث بر سر یک ارتباط بین دو قدرت نیست تهدید جنگ اتمی با تهدید جنگ مذهبی افزوده می شه به‌خاطر ماهیت رژیم ایران، رژیم بنیادگرای ایران که در پی تسلط بر ان منطقه با یک دیدگاه ارتجاعی از مذهب در کل منطقه خاورمیانه است
مسأله این است که با یک نیروی بنیادگرا نمی‌شه مذاکره کرد، این غیرممکنه من اصلاً متعجب نیستم که توافق اتمی الآن به بن‌بست کامل رسیده است
کسانی رو می‌شناسم که فکر می‌کنند توافق اتمی باعث پیشروی صلح خواهد شد اما این‌طور نشد. ما باید طرف حسابمون رو عوض کنیم باید طرف حسابی داشته باشیم که به اصول دموکراسی وصلح احترام می گذارد
بهمین دلیل من معتقدم که سازمان مجاهدین طرف مذاکره واقعی و مشروع هست که برای برقراری صلح در منطقه گام بر می‌دارد.
ایران به رهبرانی نیاز دارد که به حقوق‌بشر احترام بگذارند و این سازمان مجاهدین است. آنها قیمت زیادی دادند، از جان خودشان قیمت دادند، نشون دادند که در برابر بنیادگرایی می‌ایستند و نشان‌دادن که اسلام با دموکراسی و آزادی مردم و برابری جنسی و احترام به سایر مذاهب کاملاً همخوانی دارد.

۲۰۲۳: اینگرید بتانکور:‌

من سال گذشته دیدم که چگونه رژیم ایران و حامیان آن تبلیغ می‌کردند که اشرف یک مکان بسته است و هیچ‌کس اجازه ورود به آن را ندارد. الآن تمام دنیا اینجا است.
یک مقاله‌یی در مجله اشپیگل بود که می‌گفت هر کس که اینجا می‌آید برای این می‌آید که آموزش بگیرد چگونه چشم از حدقه در بیاورد و دست بشکند. اما باور کنید این سبک کار من نیست! اینها بخشی از یک کارزار شیطان‌سازی علیه مقاومت ایران است.
ننگ بر آنها که توسط ملاها اجیرشده بودند تا علیه شما و ما که اینجا هستیم دروغ‌پراکنی کنند و نسبت به سازمان مجاهدین خلق شیطان‌سازی کنند. ننگ بر آنها که در خدمت یک رژیم خون‌ریز فاسد هستند و دروغپراکنی می‌کنند.
علت این‌که رژیم این دروغها را پراکنده می‌کند این است که از مقاومت ایران می‌ترسد. از شما خانم رجوی می‌ترسند. به‌خاطر آن‌چه که نمایندگی می‌کنید و آن‌چه که هستید.
شما یک مقاومت در هم ناشکستنی هستید. مقاومتی که اکنون قوی‌تر از همیشه هست. شما مشعل امید هستید. شما گلی هستید که در بیابان می‌روید و شما ققنوسی هستید که از خاکستر خود پر می‌کشد.
من باید از خانم رجوی تشکر کنم برای این‌که چشم ما را به روی حقایق باز کرد.

۲۰۱۸: ادوارد لینت نر عضو مجلس فدرال آلمان

ما در میدان براندنبورگ در یک تظاهرات بسیار شگفت‌انگیز شرکت کردیم که در مطبوعات هم بازتاب خودش را یافت.
شما همیشه برای آزادی و دموکراسی ایستادگی کردید. جنبش ما با هدایت خانم رجوی همان جایگزین دموکراتیک برای رژیم ایران است. سال گذشته رژیم طرح تروریستی علیه گردهمایی شما داشت و نشان داد تروریسم رژیم به اروپا باز گشته است.
اداره حراست از قانون اساسی آلمان در آخرین گزارش خود تأکید کرد مزدوران رژیم در آلمان اهداف تروریستی خودشان را دنبال می‌کنند. سال گذشته یک مأمور رژیم در آلمان که می‌خواست بمبی را به تروریستهایی که از بلژیک آمده بودند تحویل بدهد دستگیر شد.
یک اقدام برحق و درست این می‌بود که وزارت اطلاعات رژیم ایران و سپاه پاسداران را تروریست اعلام کنیم. این یک اقدام به جا است.
فقط با حمایت از شما است که می‌شود یک آرامش پایدار در منطقه برقرار شود.
امیدوارم به اهدافتان که در برنامه ده ماده‌یی خانم رجوی به آن پرداخته شده است برسید.

مارتین پاتسلت نماینده مجلس فدرال آلمان

من به‌عنوان عضوی از مجلس آلمان با شما صحبت می‌کنم. سه پیام را به شما می‌دهم. اول پیام تشکر به‌خاطر کاری که شما در اشرف ۳برای آزادی ایران انجام دادید. این کار را فقط برای کشور خود نکردید بلکه برای ما کردید.
پیام دوم به دولت خودم و سایر دولتهای اروپایی است. ما نباید به‌خاطر منافع اقتصادی و دیپلماتیک چشمهای خود را به روی نقض حقوق‌بشر ببندیم
پیام سوم به رژیم ایران است. فکر نکنید که پیروز شدید. وقتی که مردم به پاخیزند آزادی فرا می‌رسد.

خانم جوزپینا اکیو نرو نماینده پارلمان ایتالیا

خانم رئیس‌جمهور ما امروز آمده‌ایم تا بر دفاع از حقوق‌بشر تأکید کنیم. ما مردم(ایران) را تنها نخواهیم گذاشت، ما اجازه نخواهیم داد منافع اقتصادی بر حقوق‌بشر ارجحیت پیدا کند.
شما باید اهداف صلح‌آمیز خود را پیش ببرید، نسلهای بعدی شما را مورد قضاوت قرار خواهند داد، شهدای شما با خطر پذیری جان خود را فدای آزادی ایران کردند
ما حق نداریم با چنین رژیم خون آشامی مراودات مماشاتگرانه داشته باشیم.
ما باید ارگانهای بین‌المللی را ترغیب کنیم تا تحقیقات جدیدی را در مورد نقض حقوق‌بشر در ایران به انجام برسانند.

آنتونیو تاسو نماینده پارلمان ایتالیا

اشرف ۳هر بار زیباتر می‌شود، پیشرفتی که شما برای تحقق رویاهایتان دارید واضح و قابل شناسایی است، رویایی که تحت رهبری یک زن شجاع خانم رجوی دارد صورت می‌گیرد و طبعاً برای همهٔ مردم ایران مصداق خواهد داشت.
من رهبری ایشان را تحسین می‌کنم همچنین طرح ده ماده‌یی خانم رجوی برای یک ایران آزاد را مورد حمایت قرار می‌دهم. برخی فکر می‌کنند کسی نیست که بتواند جهان را تغییر بدهد ولی من وقتی پایداری شما را می‌بینم، به یقین می‌رسم که می‌توان جهان را تغییر داد.
هر بار که شما را می‌بینم، خودم را در معرض انبوهی امید و ایده رو به آینده می‌بینم.

۲۰۰۰: خواهر مجاهد زهره اخیانی

من می‌خواستم به‌صورت خیلی کوتاه از آقای شهردار لوگاره و دیگر شهرداران فرانسوی عزیز بابت انتخاب اشرف به‌عنوان خواهر شهر منطقه یک پاریس تشکر و قدردانی کنم. این ما را در نبرد سرنگونی رژیم آخوندی پشت گرم می‌کند. متشکرم

دکتر سلمان الانصاری ـ عربستان

سلام به مردم ایران - درود بر شما قهرمانان ایران
خواهر گرامی مریم رجوی برای شما آرزوی صلح و خوشبختی دارم و خیلی خوشحالم که اینک در کنار شما هستم و می‌توانم علیه رژیمی که این همه جنایت انجام داده در کنار شما باشم و با این رژیم بجنگم. هر چند روزهای این رژیم تقریباً به پایان رسیده است وقتی می‌بینیم که خانم رجوی به تهران خواهد رفت و آزادی را برپا خواهد داشت.
اجازه بدهید به جنایتکاران حاکم بر تهران بگویم مطمئنم که حرفهای من را الآن می‌شنوند.
پایان ولایت‌فقیه حتمی است.
هر قطره خونی که شما در ایران ریخته‌اید و هر موردی از بی‌عدالتی ایجاد کرده اید نتیجه ان را قطعاً خواهید دید.
باقدرت خدا و خواست خدا این رژیم سقوط خواهد کرد و خواسته مردم ایران سرانجام به نتیجه خواهد رسید خواسته‌یی که چیزی جز آزادی نیست...
ما همه اشرفی هستیم
پیام من به نظام فاسد و پوسیده خامنه‌ای این است من می‌دانم که شما با بی‌عدالتی مردم بی‌گناه را کشتار می‌کنید ما به چشم می‌بینیم چگونه در تاریکی و مخفیانه اقدامات خودتان را انجام می‌دهید.
آخوندها سرنگون و ایران آزاد می‌شود.

سفیر مارک کینزبرگ ـ آمریکا

خانم رجوی
همه ما برای شما و اشرفیها و مردم ایران آرزوی پیروزی داریم
شما واقعاً پیروز هستید
وقتی جوانی بودم که می‌خواستم رویاهای خودم رو دنبال کنم من برای سناتور ادوارد کندی کار می‌کردم او به من یاد داد که چالش آزادی و شرافت برای مردمی که تحت ستم هستند یک تعهد در تمام طول زندگی است. این انگیزه‌ای است که با کار فشرده انجام میشه
من مفتخر بودم که برای سناتور جو لیبرمن کار بکنم. در چهل سال گذشته در کنار او بودم و با او و بسیاری از آمریکاییهای دیگر که اینجا هستند بر این عقیده هستیم شما آن‌چه را که می خواهید به‌دست خواهید آورد
من به‌عنوان یک سفیر یک امید دارم، امیدوارم روزی را ببینم که سفارت جدید آمریکا در تهران بازگشایی شود و مردم ایران به آمریکاییها بگویند آزادی آزادی

سناتور پائولو کورسینی از ایتالیا:

خانم رئیس جمهور، دوستان ایرانی، بسیار خوشحالم که در این روز تاریخی در میان شما هستم، شما زنان و مردان شجاعی هستید که در پی آزادی، حقوق‌بشر و برابری هستید. این یک پیروزی بزرگ برای شما و شکست سختی برای رژیم آخوندی خواهد بود. این بیانگر این است که ایران فردا بر اساس اهداف شما، و با دستان شما بنا خواهد شد.
سیاست اروپا که در پی مماشات با رژیم ایران بود الآن شکست‌خورده. تنها راه موجود موفقیت تمام‌عیار مقاومت مردم ایران است. 

سناتور روبرتو رامپی عضو سنای ایتالیا

امروز همهٔ ایتالیا در این جا نماینده دارد، انجمنهای مختلف، انجمنهای پارتیزانها، همه کسانی که برای آزادی ایتالیا مبارزه کرده بودند از احزاب مختلف، از حزب رادیکال گرفته تا سایرین، این جا هستیم، و همه شگفت‌زده هستیم از آنجا که می‌بینیم، داستانهایی را می‌شنویم، داستان زنان و مردانی را می‌شنویم که زندگی خودشان را برای آزادی فدا کرده‌اند. این جا هستیم که بگوییم مبارزه شما، مبارزه ماست. مبارزه برای ایرانی آزاد مبارزه‌یی برحق و عادلانه است.

 

۱۹۳۰: ژان فرانسوا لوگاره شهردار منطقه یک پاریس و اعلام خواهری منطقه یک پاریس و شهر اشرف

خانم رئیس‌جمهور مریم رجوی و همه افراد شگفتی آوری که از مبارزه او حمایت می‌کنید
به همه دوستان آزادی این چند کلمه را به‌نقل از کمیته شهرداران برای یک ایران آزاد نقل می‌کنم. کسانی که شماری از آنها در کنار من هستند. آنها همیشه حاضر بوده‌اند و همراه شما هستند..
همه ما شهروندان اشرف هستیم. ما یک انرژی فوق‌العاده را در شما مشاهده می‌کنیم. من در ماه مارس سال گذشته میلادی اینجا بودم. کاری که طی ۱۶ماه شده فوق‌العاده است
همه ما اشرفی هستیم چون که شریک هستیم با خواست شما برای آزادی و دموکراسی.
ضروری است و باید فوراً دموکراسی در ایران به پیروزی برسد. باید تلاش رژیم ایران برای دستیابی به بمب اتمی را متوقف کرد.ضروری و فوری است که بتوانیم کاری کنیم که در تهران همراه با شما دموکراسی و صلح را برقرار کنیم.
ما در یک اقدام سمبلیک و برای حمایت منتخبان فرانسوی یک‌ سورپریز آماده کرده‌ایم. چون تصمیم گرفتیم شهر اشرف را به‌عنوان یک شهر دیالوگ بین‌المللی انتخاب کنیم.
من به‌عنوان شهردار منطقه یک پاریس خواهری منطقه یک پاریس را با شهر اشرف امضا کرده‌ام و از خانم زهره اخیانی می‌خواهم که اینجا روی سن بیایند.
با این اعلام خواهری، ما امروز اعلام می‌کنیم مقاومت علیه سرکوب حق غیرقابل بازگشت و غیرقابل مذاکره است. ما خواهان به‌رسمیت شناخته شدن حقوق و آزادی عقیده و مذهب هستیم. امروز ما متعهد می‌شویم به رعایت قوانینی که در اعلامیه جهانی حقوق‌بشر آمده است که یک رابطه دائم بین دو شهر ما به‌وجود بیاید برای دیالوگ و تبادل نظر بین دو شهر منطقه یک پاریس و شهر اشرف.
البته این خلاصه‌ای از بیانیه ماست. از این بابت خوشحالم همراه با همه همکارانم و شهردارانی که این بیانیه را به شما تقدیم کردیم.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر