۱۳۹۴ خرداد ۹, شنبه

دفاع روحانی از «سردار دیپلماتیک» روحانی: به جن‌گیری معتقد نیستم



دفاع روحانی از «سردار دیپلماتیک» روحانی: به جن‌گیری معتقد نیستم

روحانی، ظریف را سردار دیپلماتیک خواند و گفت کسی حق ندارد با او بی‌ادبانه حرف بزند. وی گفت: «بگذارید مذاکرات تمام شود بعد می‌آییم و شرح می‌دهیم که این‌ها چه سختی‌هایی کشیدند».
حسن روحانی در پاسخ به انتقادهایی که از سوی جناح مقابل نسبت به مذاکرات هسته‌ای در دولتش مطرح می‌شود، با طعنه به دولت پیشین گفت که «ما از نقد استفاده می‌کنیم» و «از اول هم به فال و فالگیر و جن‌گیر معتقد نبودیم. مبنای‌مان مشورت با صاحبنظران است».
وی که روز شنبه ۹ خرداد در همایش فرمانداران سراسر کشور سخن می‌گفت، افزود: «در این ایام به لطف خدا همه متخصص حقوق و امنیت ملی و سخنور شدند و همه مسائل ملی را مطرح می‌کنند و جای خوشبختی است که جامعه ما سیاسی تر شده است».
روحانی بدون اشاره به جنجال اخیر در مجلس و جدال لفظی مهدی کوچک‌زاده نماینده تهران و محمدجواد ظریف، گفت: «چه کسی حق دارد با لحن بی‌ادبانه با سرداران دیپلماتیک حرف بزند؟ این زبان بد و تند حرف زدن و بی‌ادبی کردن باید از بین برود چراکه همه ما و همه مردم عزیز ما باید محترم باشند مخصوصاً آن‌ها که خدمت بیشتری انجام می دهند».
دولت‌های جمهوری اسلامی یکدیگر را کذاب خواندند
روحانی در بخشی از سخنان خود گفت: «به مردم دروغ نگوییم چراکه این دروغ روزی آشکار می شود. در امانت مردم خیانت نکنیم که اگر امروز آشکار نشود فردا آشکار خواهد شد».
به نظر می‌رسد که این سخنان نیز واکنشی به اختلاف میان دولت فعلی و دولت سابق بر سر مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای باشد. محمدجواد ظریف گفته که در دولت احمدی‌نژاد نیز آژانس با دانشمندان هسته‌ای مصاحبه کرده است. دفتر محمود احمدی‌نژاد این سخنان را «کذب محض» خواند و در بیانیه‌ای، نوشت: «روش خردمندانه آن است که مسئولان و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، به‌جای نشر اکاذیب، ملت ایران را به طور کامل در جریان جزئیات و روند مذاکرات هسته‌ای جاری قرار دهند».
در پی آن، روابط عمومی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی، رییس دولت قبلی را دروغگو خواند و با اظهار تاسف از «نشر اکاذیب» توسط دفتر وی، در اطلاعیه‌ای ذکر کرد که این امر «در زمان مناسب خود قابل پیگیری حقوقی» است.  
مذاکره از شب عملیات دلهره‌آورتر است
حسن روحانی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: «بگذارید مذاکرات تمام شود بعد می آییم و شرح می‌دهیم که این‌ها چه سختی‌هایی کشیدند».
وی افزود: «گاهی مذاکرات با قدرت های جهانی سخت تر، پیچیده تر و دلهره آورتر نسبت به شب عملیات در جنگ است زیرا در عملیات ممکن است کشته شوی اما در این میدان اگر شکست بخورید یک ندامت تاریخی برای شما به وجود می‌آید و اگر پیروز شوید عده‌ای زخم زبان می‌زنند و با حیثیت شما بازی می‌کنند».
روحانی مخالفان خود را ملامت کرد که «وقتی می‌بینند دولت با تدبیر مذاکرات را پیش می‌برد» و مردم بانشاط می‌شوند، «نمی‌خواهند کام مردم از آن شیرین باشد و از لبخند مردم می‌ترسند».
وی با ذکر این که مسأله هسته‌ای، مسأله جناحی نیست و مربوط به کل نظام است، گفت: «نقد اشکالی ندارد اما باید بدانیم که مردم در این انتخابات به این امر مهم رای دادند که اقتصاد همراه با سانتریفیوژ با هم بچرخد».
روحانی گفت: «تیم هسته‌ای باید امیدش بعد از خدا به ملت باشد که این ملت پشتیبان ما هستند و به نظر من آن‌هایی که ته دلشان طور دیگری حرف می‌زنند نیز پشتیبان هستند». 
خودنويس9خرداد94

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر