۱۳۹۴ شهریور ۲, دوشنبه

ايران: زنداني سياسي ميثاق يزدان نژاد؛ هشت سال پس از بازداشت, بدون مرخصي!

زنداني سياسي ميثاق يزدان نژاد؛ هشت سال پس از بازداشت, بدون مرخصي!
ميثاق يزدان نژاد، زنداني سياسي در وضعيتي هشتمين سال زندان خود را سپري ميکند که در تمام اين سالها از مرخصي محروم بوده و بايد منتظر سه سال تبعيد در زندان سمنان باشد.
ميثاق يزدان نژاد که در سال ۸۶ توسط وزارت اطلاعات بازداشت شد، در تمام طول اين سالها از مرخصي محروم بوده است.
بنابر اين گزارش و به نقل از خانواده اين زنداني سياسي، ميثاق يزدان نژاد که متولد ۱۳۶۵ است در شعبه ۱۵ بيدادگاه رژيم و توسط دژخيم صلواتي به ۱۰ سال زندان محکوم شد.
بنا بر همين گزارش اين زنداني سياسي علاوه بر اين حکم، در بيدادگاه شهرري به اتهامات مشابه محاکمه شده بود که نهايتا حکم سه سال تبعيد در زندان سمنان را از دستگاه قضايي رژيم دريافت کرد.
خانواده ايشان در ارتباط با احکام اين زنداني سياسي گفتند: “ايشون حکم ده سال داشت که توسط شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، صلواتي به ايشان داده شد که هشت سال آن گذشته است. بعد حکمي را از دادگاه شهرري داشتند که اول پنج سال بود و بعد به چهار و سه سال تنها تبعيد به شهر سمنان بود. اين تبعيد تنها در شهر بود و نه در زندان. اما بعد توسط شعبه ۳۶ تجديدنظر اين حکم تبديل به سه سال تبعيد در زندان سمنان شد.”
بنا به سخنان خانواده و وضعيت پرونده اين زنداني سياسي، ميثاق يزدان نژاد که در بيست و يک سالگي بازداشت شده، جمعا با حکمي ۱۳ ساله روبروست که امروز هشت سال از آن را گذرانده است.
خانواده اين زنداني سياسي همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا براي آزادي مشروط ايشان اقدامي انجام شده است يا خير گفتند: “با توجه به اينکه حکم تبعيد در شهر سمنان ايشان تبديل به حکم تبعيد در زندان مي شود، قطعا توقع موافقت با آزادي ايشان نخواهد بود.”
ميثاق يزدان‌نژاد، دنشجوي رشته مترجمي پيام نور، در تاريخ ۱۹ شهريورماه ۱۳۸۶ توسط مامورين وزارت اطلاعات آخوندي, دستگير و توسط قاضي شعبه ۱۵ بيدادگاه رژيم در تهران و همچنين بيدادگاه رژيم در شهرري و پس از تبديل حکم در شعبه ۳۶ تجديدنظر، جمعا به ۱۳ سال زندان به دليل شرکت در مراسم نوزدهمين سالگرد قتل عام زندانيان سياسي سال ۶۷ محکوم شد، اين زنداني در حال سپري کردن هشتمين سال حبس خود در زندان گوهردشت است.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر