۱۳۹۴ مرداد ۲۵, یکشنبه

ايران: لباس شخصي ها و مزدوران سركوبگر نتوانستند مانع تجمع اعتراضي در دفاع از استاد طاهري شوند


روز شنبه 24 مرداد و يكشنبه 25 مرداد 94 جمعي از شاگردان استاد محمدعلي طاهري در اصفهان تجمع اعتراضي داشتند.
امروز يكشنبه 25 مرداد مزدوران لباس شخصي و انتظامي رژيم به نحو بسيار وحشيانه اي تلاش كردند  جلوي تجمعات مردم را ميگيرند، تا مانع از شكل گيري تجمع مانند روز گذشته شود. اما عليرغم برخورد وحشيانه لباس شخصي ها و نيروي انتظامي رژيم ملايان  هواداران طاهري و برخي از خانواده هاي زندانيان سياسي در جلوي دادگستري اصفهان تجمع خود را شكل و سپس ادامه دادند.
روز شنبه  24 مرداد 1394 قرار بر تجمع همراه با سکوت جمعي از شاگردان استاد محمد علي طاهري از ساعت 10 صبح در خيابان چهارباغ بالاي اصفهان روبروي مجتمع اوسان بود. مکان ذکر شده از صبح زود با حضور مأموران لباس شخصي و همچنين مامورين نيروي انتظامي شناسايي و نا امن شده بود. در اين بين، حضور ميني بوس هايي پر از سرباز  توجه کسبه و عابرين را به خود جلب کرده بود.
عليرغم فضاي پليسي امنيتي ايجاد شده توسط نهادهاي سركوبگر ملايان، از حدود ساعت 9:30 اندک اندک تجمع کنندگان به محل رسيدند ولي  نيروهاي امنيتي تلاش ميكردند كه گروه هاي کوچک تشکيل شده را متفرق كنند. عليرغم تلاش سركوبگران راس ساعت 10 که جمع تجمع کنندگان در اطراف محل مورد نظر به تعداد زيادي رسيده بود با مواجه با گسترده نيروي انتظامي و لباس شخصي ها، موج تجمع به سمت چهار راه نظر ( يکي از شلوغ ترين و پر تردد ترين مکان هاي شهر اصفهان ) سرازير شد و در سکوت کامل صرفا به بالا بردن پلاکاردهايي در حمايت از معلم بي گناه، محمدعلي طاهري، خواستار آزادي وي شدند.
در همين حين حضور نيروهاي امنيتي از اواسط خيابان چهارباغ بالا به سمت چهار راه نظر جو متشنجي را بوجود آورد و لباس شخصي هايي که تمام خيابان را محاصره کرده بودند و برخي، لباس افغاني به تن داشتند، اقدام به دستگيري تعدادي از تجمع کنندگان نمودند و آن ها را به مکاني نا معلوم انتقال دادند.

امروز يكشنبه نيروي انتظامي و لباس شخصي ها اقدام به پاره کردن پلاکارد هاي تجمع کنندکان کرده و تلاش براي متفرق كردن  جمعيت داشتند . امروز از صبح فضاي امنيتي شديدي بر اصفهان حاکم بود تا جايي که در ميدان نقش جهان (محل قبلي اعلام شده جهت تجمع) هم شاهد حضور گسترده نيروهاي امنيتي بود. عليرغم اين فشار اميني خانواده ها توانستند تجمع خود را شكل بدهند.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر